Renault Rafale E-Tech 4×4 o mocy 300 KM wzbudził ogromne zainteresowanie wśród francuskich dziennikarzy, którzy mieli okazję przetestować ten model w różnych warunkach drogowych. Opinie czołowych francuskich mediów, takich jak L’Argus, Le Nouvel Automobiliste, Caradisiac oraz L’Automobile Magazine, pokazują, że model ten jest oceniany bardzo pozytywnie, chociaż – jak każde auto – może mieć swoje minusy.
Według redakcji L’Argus, , Renault Rafale E-Tech 4×4 w wersji Atelier Alpine to samochód, który „łączy elegancję z dynamiką”. Szczególną uwagę zwraca zawieszenie, które zostało opracowane przez Alpine i dzięki temu oferuje wyjątkową równowagę między komfortem a precyzją prowadzenia. Testujący podkreślają, że samochód zachowuje się bardzo dobrze na zakrętach i mimo swojej masy pozostaje stabilny na drodze. W artykule wskazano również na wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowany technologicznie dach panoramiczny Solarbay, który można regulować w zależności od potrzeb. Minusem może być wysoka cena modelu.
Dla dziennikarzy z Le Nouvel Automobiliste Renault Rafale 300 KM to model, który doskonale łączy nowoczesność z dziedzictwem historycznym. „Renault Rafale to prawdziwy hołd dla innowacji technologicznych. Dzięki współpracy z Alpine otrzymujemy pojazd, który zachwyca zarówno osiągami, jak i dbałością o detale wnętrza.” Recenzenci docenili również osiągi samochodu, szczególnie imponującą moc 300 KM, która sprawia, że pojazd radzi sobie równie dobrze na krętych drogach, jak i na autostradzie. Wnętrze kabiny zostało określone jako wyjątkowo eleganckie i bogate w detale, takie jak podświetlane logo Alpine na fotelach oraz niebieskie dywaniki, które nawiązują do legendarnego Clio Williams. Wadą może być mniejsza pojemność bagażnika w tej wersji – 539 litrów w porównaniu z 627 litrami w wariancie hybrydowym.
Caradisiac określa Renault Rafale 300 KM mianem „fleuron français” – prawdziwej perły francuskiej motoryzacji. Dziennikarze chwalili zwłaszcza innowacyjny system aktywnego zawieszenia, które dostosowuje się do warunków drogowych w czasie rzeczywistym. „Zawieszenie aktywne z funkcją predykcyjną to prawdziwy majstersztyk, który sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa.” Testujący podkreślają również atrakcyjny design modelu, w tym wyjątkową jakość wykończenia lakieru Satin Summit Blue. W ich opinii Rafale oferuje wysoki poziom technologicznego zaawansowania, który przekłada się na wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Zauważono jednak, że przy dynamicznej jeździe w trybie elektrycznym samochód może zużywać więcej energii, niż sugerowałyby to dane producenta.
Testując Rafale 300 KM 4×4 L’Automobile Magazine w swojej recenzji zwrócił uwagę na unikalne rozwiązania technologiczne, które Renault wprowadziło dzięki współpracy z Alpine. „Rafale zyskał na współpracy z Alpine. Zawieszenie jest teraz bardziej responsywne, a układ kierowniczy, choć nie jest może idealny, zapewnia lepszą precyzję niż wcześniej.” Dziennikarze szczególnie docenili układ napędowy 4×4, który znacząco poprawia przyczepność i pozwala lepiej radzić sobie w zakrętach, nawet na trudnych nawierzchniach. Podkreślono również efektywność paliwową w trybie hybrydowym, gdzie średnie zużycie wynosi zaledwie 5,8 litra na 100 kilometrów. Redakcja wśród wad wspomina o wysokich kosztach dodatkowych opcji, które znacząco podnoszą cenę wyjściową pojazdu.
Test: Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 esprit Alpine – kto mi zabrał skrzydła
opracowanie na podstawie: L’Argus, Le Nouvel Automobiliste, Caradisiac oraz L’Automobile Magazine.
Najnowsze komentarze