Renault Rafale E-Tech 4×4 można kupić w wariacie wyższym niż Esprit Alpine. W wersji topowej Atelier Alpine kosztuje prawie 250 tys. złotych, a w najbardziej „wyjściowym” kolorze zapłacić należy za niego 256.400 zł. W co został wyposażony sportowy SUV za taką kwotę?
Renault Rafale E-Tech 4×4 Atelier Alpine robi wrażenie, nie tylko ceną. Jak można się domyśleć ćwierć miliona polskich złotych nie jest kwotą za samochód jedynie stylizowany w estetyce świata motosportu.
SUV Renault został na prawdę dobrze wyposażony. A tym co czyni go wyjątkowym jest układ jezdny, który ma cztery wyróżniające go atrybuty:
- Napęd 4×4
- System 4Control Advanced z czterema kołami skrętnymi i wielowahaczową osią tylną umożliwia bezpieczną i precyzyjną jazdę
- Aktywne zawieszenie z kamerą sanującą drogę i dostosowującą amortyzatory do przemierzanej nawierzchni.
- Sportowe opony i sztywniejszy stabilizator zwiększają przyczepność. Wisienką na torcie są 21-calowe alufelgi z dynamicznym wzorem Chicane. To ostatnie predysponuje auto przede wszystkim do jazdy po gładkich, ekspresowych drogach. Co nie zmienia faktu, że wygląda znakomicie.
Zobacz: Nowy Renault Rafale 200 KM vs. Renault Rafale 300 KM – co wybrać?
Rafale Atelier Alpine dodatkowo daje prowadzącemu 3 tryby jazdy do wyboru: Comfort, Dynamic i Sport. Zależnie od wybranego trybu w aucie automatycznie dostosowuje się ESP, amortyzacja i system 4Control. To się nazywa technologia warta uwagi.
Najwyżej wyceniony Renault Rafale to Plug-in hybrid. Siłą napędową tego pojazdu jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 wspierany przez dwie jednostki elektryczne i rozrusznik wysokonapięciowy (silnik HSG). Razem ten zestaw pozwala na uzyskanie mocy 300 KM. Całkiem satysfakcjonująca wartość ;) Pozwala to przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,4 s… Ale posiada fabryczne ograniczenie prędkości do 180 km/h. No cóż, zdrowy rozsądek producenta.
Pojemność zbiornika paliwa to 55 litrów. Spalanie w cyklu mieszanym wg. katalogu jest na poziomie do 6,2 l/100 km.
Zobacz: Jeździmy Renault Rafale 300 KM Bardzo ładny ten Peugeot
Wyposażenie Renault Rafale Atelier Alpine
Renault E Tech 4×4 Atelier Alpine wyposażono ponad to w szereg praktycznych funkcji takich jak m.in. Hands Free Parking, systemy automatycznej regulacji prędkości , funkcja bezpiecznego wysiadania, kamera 3D 360 st. oraz systemy automatycznej regulacji prędkości.

Z rzeczy, za które trzeba dopłacać można wymienić przykładowo: panoramiczny dach solarbay o zmiennej przezroczystości (7.000 zł), wyświetlacz Head Up (3.000 zł), lepsze nagłośnienie, no i kolor. W cenie modelu 248.900 zł – Renault Rafale E-Tech 4×4 Atelier Alpine jest czerwony. Co nie prezentuje się tak efektownie jak niebieski Sommet Satin. Ciężko nie odnieść wrażenia, że marka jest tego świadoma ;) Cena najdroższego koloru to 7.500. Tyle samo kosztuje biała perła. Za inne konfiguracje niebieskiego, bieli lub szarości dopłaty wynoszą od 3.000 – 3.800 zł.
Zobacz: Poznaj bliżej Renault Rafale E-Tech 4×4 Atelier Alpine
Wyposażenie Renault Rafale E-Tech 4×4 Atelier Alpine dla zainteresowanych:
PROWADZENIE POJAZDU
- system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
- funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- czujniki parkowania tył, przód, bok + Hands Free Parking
- kamera 3D 360 st.
- system 4Control advanced
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- wskaźnik zmiany biegu (GSI)
- system kontroli martwego pola (BSW)
- system active driver assist (ADA)
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- przygotowanie do montażu alkotestu
- system ostrzegający pieszych (AVAS)
- predykcyjne zawieszenie adaptacyjne oparte na kamerze wielofunkcyjnej
- systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
- system multi collision brake (MCB)
- inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
- system my safety shield
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- czujnik deszczu i zmierzchu
- kierunkowskazy sekwencyjne
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- trzecie światło stopu
- światła tylne LED z efektem włókien 3D
- lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne z pamięcią
- światła przednie full LED Matrix vision
- oświetlenie ambiente wnętrza
- światła do jazdy dziennej LED
- oświetlenie wnętrza LED z włącznikiem dotykowym
MULTIMEDIA
- gniazdo 12V + 2 gniazda USB-C z przodu + 4 gniazda USB-C z tyłu
- język polski
- elektroniczna instrukcja pojazdu w systemie multimedialnym
- funkcja łączności z usługami online na 5 lat
- openR link 12″ DAB, nawigacja, usługi Google, Arkamys z 6 głośnikami
- system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym
- ekranem TFT
- ładowarka indukcyjna
KOMFORT I WNĘTRZE
- kierownica Alpine pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
- tapicerka z Alcantary łączona ze skórą ekologiczną TEP czarnoniebieska
- podgrzewana przednia szyba
- podgrzewana kierownica
- podgrzewane fotele przednie
- ozdobne listwy progowe
- nawiewy dla pasażerów z tyłu
- lusterko wewnętrzne do obserwowania dzieci z tyłu
- osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem LED
- elektrycznie bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
- wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
- szyby tylne sterowane elektrycznie
- system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie)
- oświetlenie podłoża logo Renault z lusterek bocznych
- podgrzewana tylna szyba
- centralny zamek
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- szyby przednie sterowane elektrycznie
- przednie zagłówki z regulacją portfelową
- fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień i reg. lędź. z masażem dla kierowcy
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Najnowsze komentarze