Sposoby producentów na ograniczenie emisji są różne, zazwyczaj z większym lub mniejszym udziałem napędu elektrycznego. Renault skupia się na rozwoju hybrydowych układów w różnych postaciach, ale hybryda typu plug-in pozostanie wyjątkiem zarezerwowanym tylko dla jednego modelu – flagowego Renault Rafale.
W ofercie Renault znajdziemy zarówno miękkie hybrydy, napędy full hybrid, jak i plug-in hybrid, z tym że ten ostatni znajduje się wyłącznie w katalogu modelu Rafale. Według brytyjskiego magazynu Autocar, tak już pozostanie. Francuska marka widzi większe korzyści w napędach typu full hybrid.
„Zdecydowaliśmy się postawić na pełną hybrydę, ponieważ dla mnie jest to najłatwiejszy sposób na posiadanie samochodów o niskim zużyciu paliwa i przygotowanie naszych klientów do przejścia na pojazdy elektryczne” — powiedział dyrektor Renault, Fabrice Cambolive, w wywiadzie dla portalu Autocar.
Renault wraca do diesla. Dla kogo będzie to oferta?
Renault ma już za sobą próby wykorzystania hybryd ładowalnych w segmencie B i C, ale wyniki sprzedażowe Captura i Megane z wtyczką nie zadowalały producenta dlatego po krótkiej obecności na rynku zostały usunięte z oferty i nie ma planów powrotu do tej technologii. Rafale pozostanie jedyną hybrydą z wtyczką w gamie modelowej.
Wydawałoby się, że opracowanie napędu tylko dla jednego modelu jest mało opłacalne a wręcz kosztowne, ale francuska marka znalazła sposób na „inteligentne” wykorzystanie istniejących technologii, aby zaoferować większe osiągi przy niskim zużyciu paliwa dla flagowego modelu.
Renault Rafale o mocy 300 KM
„Gdy weźmiemy pod uwagę niższe segmenty, jeśli nie możesz sobie pozwolić na ładowanie samochodu, masz rozwiązanie w pełni hybrydowe i to wystarczy. W przeciwnym razie przechodzisz na samochody elektryczne. Hybryda typu plug-in była wisienką na torcie, ale z zaletami związanymi z rozmiarem samochodu” – powiedział Fabrice Cambolive.
„Można zamontować duży zbiornik paliwa, można zamontować cztery 'silniki’ – ale na to potrzeba miejsca w samochodzie, a w przypadku niektórych aut o długości do 4,4 m nie wiem, czy warto” – dodał.
Nowy Renault Koleos za 100.000 zł: „To bardzo tanio!” Z wizytą w salonie marki w Australii
Renault Rafale plug-in hybrid to najmocniejsza wersja, która dysponuje mocą 300 KM oraz napędem 4×4. 1,2-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi – po jednym na każdej osi oraz rozrusznikiem-generatorem. Akumulator o pojemności 22 kWh pozwala zgodnie z cyklem WLTP na pokonanie do 100 km w trybie elektrycznym a deklarowana przez producenta autonomia modelu wynosi 1000 km.
Aby stać się posiadaczem Rafale 4×4 300 trzeba przeznaczyć minimum 226.900 zł.
Źródło: Autocar.co.uk
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Najnowsze komentarze