Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault Rafale ostatni. Marka nie chce napędu plug-in hybrid w innych modelach

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-02-03
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 3 minut
1000
A A
12
Renault Rafale

Sposoby producentów na ograniczenie emisji są różne, zazwyczaj z większym lub mniejszym udziałem napędu elektrycznego. Renault skupia się na rozwoju hybrydowych układów w różnych postaciach, ale hybryda typu plug-in pozostanie wyjątkiem zarezerwowanym tylko dla jednego modelu – flagowego Renault Rafale.

W ofercie Renault znajdziemy zarówno miękkie hybrydy, napędy full hybrid, jak i plug-in hybrid, z tym że ten ostatni znajduje się wyłącznie w katalogu modelu Rafale. Według brytyjskiego magazynu Autocar, tak już pozostanie. Francuska marka widzi większe korzyści w napędach typu full hybrid.

Peugeot 408 – reklama

„Zdecydowaliśmy się postawić na pełną hybrydę, ponieważ dla mnie jest to najłatwiejszy sposób na posiadanie samochodów o niskim zużyciu paliwa i przygotowanie naszych klientów do przejścia na pojazdy elektryczne” — powiedział dyrektor Renault, Fabrice Cambolive, w wywiadzie dla portalu Autocar.

Renault wraca do diesla. Dla kogo będzie to oferta?

Renault ma już za sobą próby wykorzystania hybryd ładowalnych w segmencie B i C, ale wyniki sprzedażowe Captura i Megane z wtyczką nie zadowalały producenta dlatego po krótkiej obecności na rynku zostały usunięte z oferty i nie ma planów powrotu do tej technologii. Rafale pozostanie jedyną hybrydą z wtyczką w gamie modelowej.

Warto przeczytać!

renault bogota 2025 1 Wiadomości

Nowy Renault Boreal gwiazdą Salón Internacional del Automóvil de Bogotá 2025.

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16

Wydawałoby się, że opracowanie napędu tylko dla jednego modelu jest mało opłacalne a wręcz kosztowne, ale francuska marka znalazła sposób na „inteligentne” wykorzystanie istniejących technologii, aby zaoferować większe osiągi przy niskim zużyciu paliwa dla flagowego modelu.

Renault Rafale o mocy 300 KM

„Gdy weźmiemy pod uwagę niższe segmenty, jeśli nie możesz sobie pozwolić na ładowanie samochodu, masz rozwiązanie w pełni hybrydowe i to wystarczy. W przeciwnym razie przechodzisz na samochody elektryczne. Hybryda typu plug-in była wisienką na torcie, ale z zaletami związanymi z rozmiarem samochodu” – powiedział Fabrice Cambolive.

„Można zamontować duży zbiornik paliwa, można zamontować cztery 'silniki’ – ale na to potrzeba miejsca w samochodzie, a w przypadku niektórych aut o długości do 4,4 m nie wiem, czy warto” – dodał.

Nowy Renault Koleos za 100.000 zł: „To bardzo tanio!” Z wizytą w salonie marki w Australii

Renault Rafale plug-in hybrid to najmocniejsza wersja, która dysponuje mocą 300 KM oraz napędem 4×4. 1,2-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi – po jednym na każdej osi oraz rozrusznikiem-generatorem. Akumulator o pojemności 22 kWh pozwala zgodnie z cyklem WLTP na pokonanie do 100 km w trybie elektrycznym a deklarowana przez producenta autonomia modelu wynosi 1000 km.

Aby stać się posiadaczem Rafale 4×4 300 trzeba przeznaczyć minimum 226.900 zł.

Źródło: Autocar.co.uk

Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultCapturMeganeRafale
Udostepnij361Tweet226Udostepnij63
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3611 udostępnienia
    Udostepnij 1444 Tweet 903
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3689 udostępnienia
    Udostepnij 1476 Tweet 922
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2542 udostępnienia
    Udostepnij 1017 Tweet 636
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5345 udostępnienia
    Udostepnij 2138 Tweet 1336

Testy samochodów

citroen evasion Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Evasion 2.0 HDi 109 KM 2000 – sześć pełnowymiarowych miejsc i mnóstwo przestrzeni. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-16
Renault Rafale 200 KM – pierwsza jazda 06 Wiadomości
Testy

Nowe Renault Rafale 200 KM – pierwsza jazda i test. Jak jeździ SUV coupé?

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-05-30
1110 58 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18
Citroen C3 You
Testy

Test: Citroen C3 1.2 83 KM tańszy niż Dacia Sandero. Jeździliśmy wersją You, czyli samochodem „widmo”

autor Małgorzata Kozikowska
2024-08-10
Peugeot 2008 przed premierą 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 – pierwsza jazda 1.6 VTi 120 KM i HDi 115 KM. Testy w Alzacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-05-22

Najnowsze komentarze

  • Boozer - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Renault pierwszym producentem samochodów z Francji, który promuje się na TikToku

Nowy silnik Renault-Daimler 1.3 TCE HR13 trafia do Renault Megane

Renault dostarczyło urzędowi miasta Madrytu 62 samochody ZOE

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz