Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży w Polsce. W 2015 roku zarejestrowano 41.433 nowe samochody (Renault + Dacia). Wspaniale wyglądają również wyniki sprzedaży do firm!
Grupa Renault odnotowała w Polsce wzrost sprzedaży obu marek w 2015 roku – Renault o 14,9% i Dacia o 1,3%. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13%.
Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych w 2015 roku.
Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2015 roku zarejestrowały 41.433 samochody, to jest o 3.633 samochody więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,13% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 9,4%. Sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.
Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.
W roku 2015 zarejestrowano 17.946 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7.467 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 3 570 sztuk (hatchback + grandtour). W marcu tego roku w salonach Renault model ten pojawi się w nowej odsłonie. Bardzo dobrym wynikiem cieszy się także model Captur, który znalazł 2.481 nowych właścicieli.
Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych (z udziałem 3,7%) jak i w segmencie aut dostawczych (udział 3,4%). Najlepiej sprzedającym się modelem marki był Duster – 6.312 sztuk. Wynik ten pozwolił Dusterowi zająć 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku. Ponad 1/3 sprzedanych w Polsce Dusterów była wyposażona w napęd 4×4.
Rekordowy rok 2015 pod względem sprzedaży do firm
W 2015 roku firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 18.855 szt., co oznacza wzrost o 16,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 10 285 szt., natomiast aut dostawczych – 8 570 szt. Całkowita sprzedaż samochodów Renault i Dacia do firm w 2015 roku wyniosła rekordowe 29.411 szt. samochodów osobowych i dostawczych.
Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych w Polsce, z udziałem 15,3%. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce na rynku samochodów dostawczych w 2015 roku. Obie marki Grupy Renault mają 18,5% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych. Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych). Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży w Polsce, zarejestrowano 41.433 samochody (Renault + Dacia).
Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia zwiększyły swój udział, sprzedając łącznie 10.482 samochody, to jest o 1 902 samochody więcej niż w roku 2014. Renault zajmuje drugą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,3% (8.570 szt.), a model Master zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie.
Marka Renault znalazła się w Top 5 w sprzedaży samochodów kierowanej do firm (samochody osobowe i dostawcze). W sprzedaży samochodów osobowych do firm obie marki Renault i Dacia mają ponad 10-procentowy udział w rynku. W 2015 roku sprzedano klientom firmowym łącznie 29.411 samochodów osobowych i użytkowych marek Renault i Dacia.
W sprzedaży flotowej najbardziej popularnymi modelami okazały się w 2015 roku Clio, Clio Grandtour oraz Megane Grandtour z wyposażeniem odpowiadającym standardom aut służbowych, tzn. klimatyzacją, zestawem głośnomówiącym i nawigacją. Najczęściej klienci wybierali silniki 1.5 dCi lub 1.6 dCi. Pod koniec roku wprowadziliśmy na rynek nowy model, Talisman. W tym roku w sprzedaży pojawi się jego odmiana kombi, a także cieszące się największą popularnością w sprzedaży flotowej modele, czyli Nowe Renault Megane oraz Nowe Clio – także liczymy na jeszcze większy sukces na rynku flotowym w przyszłym roku – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.
Wśród tegorocznych premier będą modele skierowane do firm, ich zaletą będzie szeroka gama poziomów wyposażenia z ofertą innowacji technologicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. W sumie tylko w ramach kilku największych kontraktów na dostawę flot w roku 2015 Renault Polska sprzedało prawie dwa tysiące aut. Największy kontrakt na blisko 800 samochodów zrealizowany został dla firmy Orange, 260 aut zakupiła firma farmaceutyczna Polpharma, 260 – PepsiCo, było też kilka kontraktów mniejszych, tj. na 150 – 160 aut dla branży spożywczej czy zaopatrzenia biur.
Renault od roku 2009 niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce, osiągając na koniec 2015 roku ponad 32-procentowy udział modelu Master w segmencie podwozi do zabudowy. Do sukcesu Renault na rynku samochodów specjalistycznych znacznie przyczynia się także sieć PRO+, 18 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu, dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do przedsiębiorców.
Najnowsze komentarze