Francuski producent samochodów Renault poinformował, że zamierza osiągnąć dwucyfrową marżę dla swojej nowej marki Mobilize, która proponuje nowe rozwiązania w zakresie mobilności oraz danych. Równocześnie w komunikacie firmy czytamy, że Mobilize będzie stanowić 20% całkowitego obrotu grupy Renault do 2030 roku.
Firma liczy, że ta nowa działalność pomoże jej wzmocnić finanse koncernu. W lutym Renault odnotowało roczny zysk po raz pierwszy od trzech lat, jednak w 2021 r. sprzedaż spadła trzeci rok z rzędu – problemy w branży motoryzacyjnej dotykają wszystkich producentów.
„Mobilize sprzedaje usługi, a nie samochody, generując powtarzające się przychody i obniżając koszty użytkowania aut dla naszych klientów. Postanowiliśmy zająć się tymi segmentami łańcucha wartości mobilności, które mają największy potencjał wzrostu i marży”, powiedziała Clotilde Delbos, dyrektor generalna marki Mobilize.
Mobilize jest częścią strategii Renault dotyczącej pojazdów elektrycznych, która ma na celu osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku.
Renault nie jest jedyną firmą, która inwestuje w mobilność i usługi. Działania w tych obszarach prowadzą m.in. Stellantis, ze swoją usługą Free2Move, ale także Mercedes czy BMW. Firmy motoryzacyjne rozwijają też fabryki odnawiania samochodów używanych. Wyraźnie widać transformację sektora z czystej produkcji na produkcję i usługi powiązane.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze