Tak doskonałe wyniki uzyskane po raz kolejny na bardzo wymagającym rynku, zarówno pod względem jakości produktu jak i usług, świadczą o osiągnięciach marki i stanowią nagrodę za jej wysiłki.
W Kraju Spokojnego Poranka Renault Samsung Motors działa zgodnie z zasadą nie uznajemy kompromisów w dziedzinie jakości. Polityka marki, mocno ukierunkowana na klienta i usługi cały czas przynosi rezultaty. Już po raz dziewiąty z rzędu w szeroko zakrojonym corocznym badaniu, prowadzonym przez spółkę Marketing Insight, Renault Samsung Motors zajmuje pierwsze miejsce pod względem jakości na rynku południowokoreańskim.
Badanie Marketing Insight ocenia poziom zadowolenia ponad 106 tys. klientów lub osób noszących się z zamiarem kupna, na podstawie ankiety uwzględniającej 8 kryteriów podzielonych na 3 kategorii:
– jakość produktu (jakość początkowa – niezawodność – design – eksploatacja)
– jakość obsługi (handlowej – posprzedażnej)
– zadowolenie klienta (stres – ogólne zadowolenie)
Renault Samsung Motors jest liderem pod względem ogólnego poziomu jakości na rynku południowokoreańskim i zajmuje pierwsze miejsce w 6 z 8 kryteriów.
Dla klienta południowokoreańskiego zakup samochodu Renault Samsung Motors oznacza gwarancję ogólnego zadowolenia, otrzymania wysokiej jakości samochodu, z którego użytkowania będzie zadowolony i który nie będzie dla niego źródłem stresu. To również pewność wysokiej jakości obsługi przy sprzedaży oraz obsługi posprzedażnej.
Zapytany o doskonałe wyniki Jean-Marie HURTIGER, prezes zarządu Renault Samsung Motors, oświadczył: Zdobycie przez 9 kolejnych lat tytułu lidera w dziedzinie zadowolenia klienta jest wielkim osiągnięciem. Chcemy dzięki stałemu postępowi utrzymać pierwsze miejsce również w 2011 roku, aby móc się poszczycić, że od 10 lat jesteśmy numerem 1.
MARKETING INSIGHT – WYNIKI BADANIA 2010
Średnia rynkowa |
Renault Samsung Motors |
Hyundai |
Kia |
GM Daewoo |
Ssangyong |
|
Jakość początkowa * |
1,68 |
1,68 |
2,06 |
2,24 |
2,32 |
|
Niezawodność Trwałość * |
4,29 |
4,15 |
3,96 |
4,44 |
5,20 |
4,72 |
Zadowolenie podczas użytkowania ** |
555 |
600 |
546 |
520 |
570 |
530 |
Design ** |
731 |
718 |
743 |
751 |
719 |
706 |
Sprzedaż ** |
763 |
803 |
763 |
744 |
758 |
781 |
Obsługa posprzedażna ** |
798 |
826 |
792 |
783 |
813 |
804 |
Stres * |
1,38 |
1,06 |
1,36 |
1,42 |
1,56 |
1,56 |
Ogólne zadowolenie ** & *** |
45,1 |
60,0 |
42,9 |
40,0 |
41,6 |
33,0 |
* Im lepszy wynik tym niższa ocena
** Im lepszy wynik tym wyższa ocena
*** Procent klientów, którzy przyznali ocenę wyższą lub równą 8 punktom na 10 możliwych
Marketing Insight to firma wyspecjalizowana w badaniach sektora samochodowego. Od 2002 roku co roku przeprowadza szeroko zakrojone badanie obejmujące ponad 100 tys. respondentów. Jego wyniki pozwalają na ocenę jakości koreańskich producentów samochodowych. Marketing Insight publikuje również Białą Księgę Jakości Samochodów.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze