4 sierpnia 2020 roku wygasa umowa na korzystanie ze znaku towarowego Renault Samsung w Korei Południowej.
W sierpniu 2000 roku francuski producent podpisał umowę z Samsung Electronics i Samsung C&T na korzystanie ze znaku towarowego koreańskiej grupy. Obie strony zgodziły się przedłużyć partnerstwo w czerwcu 2009 roku, czyli ponad rok przed wygaśnięciem umowy. Zgodnie z porozumieniem, Renault Samsung Motors płaci pewien procent od sprzedaży za korzystanie z marki Samsung, gdy firma osiągnie zysk operacyjny. Współczynnik ten wynosi około 0,8 procent. Umowa przewiduje również, że Samsung Card utrzyma 19,9 procent udziałów w Renault Samsung, podczas gdy partner zachowa nazwę i znak towarowy Samsunga.
19 kwietnia rozpoczął się dwuletni okres przejściowy, w którym firmy mogą przedłużyć partnerstwo dotyczące znaku towarowego o kolejne dwa lata. W przeciwnym wypadku Renault Samsung Motors pozbędzie się „Samsunga” ze swojej nazwy i najprawdopodobniej zostanie przemianowane na „Renault Korea”. Na samochodach producent wykorzysta logo rombu.
Źródło: Business Korea
Najnowsze komentarze