Organizacja Latin NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe modelu Renault Sandero. W pierwszej próbie model uzyskał tylko jedną gwiazdkę, ale ulepszony model poprawił wynik.
Organizacja Latin NCAP poddała testom zderzeniowym odświeżony model Renault Sandero, który jest produkowany w Brazylii, Argentynie i Kolumbii. Przy ocenie ochrony dorosłych pasażerów pojazd początkowo uzyskał bardzo słaby wynik jednej gwiazdki, ale producent przysłał kolejny egzemplarz i test wykonano ponownie. Ulepszony Sandero poprawił wynik do trzech gwiazdek. Poziom ochrony dzieci w obu przypadkach był taki sam i został oceniony na „czwórkę”.
Czym różniły się te dwa modele? Sandero wyprodukowane w Kolumbii wykazało lepszą ochronę w porównaniu z egzemplarzami montowanymi w Brazylii i Argentynie. Rozbieżności dotyczyły konstrukcji, która jest słabsza w przypadku uderzenia bocznego, a także kształtu i objętości poduszek powietrznych oraz struktury foteli. Model, który uzyskał 3 gwiazdki posiada poduszkę o pojemności 22 litrów, natomiast pojazdy produkowane w Argentynie i Brazylii są wyposażone w mniejsze poduszki o pojemności jedynie 18 litrów.
Ocena ochrony dorosłych w przypadku modelu Renault nie mogła być wyższa niż trzy gwiazdki ponieważ samochody nie oferują przypomnienia o zapięciu pasów bezpieczeństwa z przodu, a funkcjonalność systemu ESC nie spełnia wymagań Latin NCAP.
Testy wykonane na Renault Sandero obowiązują również dla modeli Logan i Stepway ponieważ posiadają taką samą strukturę.
Europejska wersja sprzedawana pod marką Dacia uzyskała w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP cztery gwiazdki.
Źródło: Latin NCAP
Najnowsze komentarze