Green NCAP jest organizacją konsumencką, która sprawdza jaki jest poziom zanieczyszczeń samochodów oferowanych na rynku. Jednym z modeli, który przeszedł testy pod względem emisji spalin jest Renault Scenic z silnikiem 1.7 Blue dCi 150. Model uzyskał ocenę trzy w skali pięciogwiazdkowej.
Ostateczna ocena Green NCAP jest oparta na dwóch wskaźnikach: czystego powietrza, który pokazuje ile zanieczyszczeń emituje pojazd w zależności od warunków jazdy oraz indeksie energetycznym, który określa, czy samochód potrzebuje dużo energii na pokonanie jednostki dystansu. Zgodnie z raportem Green NCAP Renault Scenic wypadł dobrze, a ostateczna ocena to trzy gwiazdki.
Pojazd wykazał się imponującą kontrolą emisji zanieczyszczeń i stracił ocenę czterogwiazdkową tylko ze względu na słabszy wynik efektywności energetycznej. Testom poddano Renault Scenic napędzane jednostką wysokoprężną o pojemności 1750 cm3, która generuje 110 kW mocy i spełnia normy Euro 6d-Temp. Selektywna redukcja katalityczna i filtr cząstek stałych sprawdziły się bardzo dobrze i przyczyniły do obniżenia emisji zanieczyszczeń i dobrych wyników w prawie wszystkich częściach testu. Jedynie podczas jazdy autostradą pod dużym obciążeniem samochód radzi sobie słabo z wysoką emisją tlenków azotu.
Według Green NCAP wynik 8,6 wskaźnika czystego powietrza jest bardzo przyzwoitym osiągnięciem. Renault Scenic zdobyło 5,9 na 10 punktów przy ocenie efektywności energetycznej, czyli tuż poniżej progu 6,0, który dałby pojazdowi cztery gwiazdki. Wydajność energetyczna jest zadowalająca we wszystkich testach z wyjątkiem jazdy pod dużym obciążeniem, w którym okazała się minimalna. Według Green NCAP Renault Scenic imponuje kontrolą emisji zanieczyszczeń, ale brakło modelowi szczęścia do czterech gwiazdek.
Źródło: Green NCAP
Najnowsze komentarze