Wygodny, rodzinny, elektryczny SUV. Co oferuje Renault Scenic E-Tech swoim użytkownikom? Bezszelestną, komfortową podróż pojazdem, którego wnętrze przypomina elektroniczny i jakże praktyczny gadżet. Tylko jak daleka może być ta bezszelestna podróż na jednym ładowaniu? I ile trzeba za tą przyjemność zapłacić?
Renault Scenic E-Tech niezależnie od wersji i mocy napędu kosztuje ponad 200 tys. złotych. Marka daje do wyboru trzy możliwości Renault Scenic E-Tech Techno 170 KM comfort range w cenie 202.900 zł, Scenic E-Tech Techno 220 KM long range za 219.900 zł oraz wyższą wersję wyposażeniową Renault Scenic E-Tech Iconic 220 KM long range za 233.900 zł.
Wersja ze „zwykłą baterią” i mocą 170 KM waży nie mało – 1,75 t. Jest to dla przykładu 0,5 t więcej od benzynowego Megane Grandcoupe. Co nie przeszkadza z wdziękiem rozpędzać się tej maszynie od 0 do 100 km w 8,6 s. Jeszcze cięższy Scenic E-Tech 220 KM long range przyspiesza do 100 w 7,9 s.
Prędkość maksymalna dla ostudzenia zapału wynosi dla Scenic E-Tech 170 KM comfort range i Scenic E-Tech 220 KM long range kolejno 150 i 170 km/h.
Zasięgi wg. katalogów wynoszą przy pełnych bateriach 429-423 km dla Scenic E-Tech 170 KM comfort range oraz 624-603 km Scenic E-Tech 220 KM long range. Takie dystanse są możliwe przy rozwijaniu niedużych prędkości i latem. Tu raczej nie należy zbyt pochopnie wyciągać wniosków i wierzyć broszurom. Więcej na temat praktycznych uwag użytkownika można przeczytać na przykład w tekście w linku poniżej:
Zobacz: Renault Scenic E-Tech okiem użytkownika po 11 tys. km. Czy to godny następca Grand Scenica?
Renault Scenic E-Tech – wersje wyposażeniowe
Marka oferuje swojego pojemnego elektryka w dwóch wariantach wyposażeniowych Techno i Iconic. Ten pierwszy jest wersją i tak pełną współczesnych rozwiązań.

Przykładowe wyposażenie w cenie wariantu Techno:
• 7 poduszek powietrznych
• połączenie alarmowe eCall
• automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
• zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
• karta Renault Hands Free
• system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
• system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
• system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości(OSP/TSR/ISA)
• system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
• aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo (AEBS)
• system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
• system wspomagania parkowania tyłem, przodem, bokiem kamera cofania
• światła przednie full LED z funkcją AFS
• światła przecimwgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów zintegrowane z reflektorami głównymi
• funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
• klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla pasażerów z tyłu
• system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie)
• kierownica pokryta skórą ekologiczną (TEP)
• fotel kierowcy z regulacją wysokości
• wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
• funkcja bezprzewodowej replikacji ekranu smartfona Android Auto / Apple Carplay
• openR link 12″ DAB z nawigacją, system Arkamys Auditorium z 6 głośnikami nawigacja wbudowana Google Maps, Asystent Google, Sklep Play z aplikacjami zdalne aktualizacje oprogramowania i nawigacji (FOTA)
• funkcja łączności z usługami online na 5 lat
• ładowarka indukcyjna 2 gniazda USB-C z przodu i z tyłu + 12V 2 gniazda USB-C z przodu i z tyłu + 2 gniazda USB w tylnym podłokietniku Ingenius (R) + 12V
• elektrycznie sterowana klapa bagażnika
• felgi aluminiowe 19″ streamline
• lakier metalizowany czerwony flamme
• ładowarka pokładowa AC 22 kW + DC 130 kW (60 kWh) / AC 22 kW + DC 150 kW (87 kWh)
• funkcja dodatkowego przygotowania akumulatora do ładowania
• kabel do ładowania mode 3 typ2 -typ2 5 m 22 kW
• pompa ciepła

Wyższy wariant Iconic ma dodatkowe systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania podnoszące komfort podróżowania, m.in:
• funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
• system active driver assist (ADA)
• system kontroli martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (BSI)
• system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA) z systemem wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
• podgrzewana kierownica
• fotel pasażera z regulacją wysokości
• fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6 kierunkach z funkcją masażu i pamięcią ustawień dla kierowcy
• fotele przednie podgrzewane
• openR link 12″ DAB z nawigacją, system Harman Kardon z 9 głośnikami
• tapicerka z materiału z recyklingu jasnoszara ze złotymi przeszyciami
• felgi aluminiowe 20″ oracle
Zobacz: Renault Scenic E-Tech Electric w czasie testów dziennikarskich
Najnowsze komentarze