Czy nowy Renault Scenic E-Tech sprawdzi się w codziennym użytkowaniu i na dalekich trasach? Szwajcarski magazyn Blick testował samochód przez pół roku. W tym czasie elektryczny francuz pokonał 10 tys. km. Jaki werdykt?
Renault Scenic E-Tech to pierwsza elektryczna propozycja francuskiej marki, która wykracza poza segment miejski zarówno wymiarami, jak i zasięgiem. Samochód dołączył do oferty w 2024 roku i jest dostępny w dwóch wersjach napędowych: o mocy 170 KM z akumulatorem o pojemności 60 kWh oraz z 218-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 87 kWh. To właśnie mocniejsza wersja modelu trafiła do magazynu Blick na półroczny test.
Renault Scenic E-Tech okiem użytkownika po 11 tys. km. Czy to godny następca Grand Scenica?
Po 10 tys. km opinia na temat SUV-a jest pozytywna przede wszystkim ze względu na codzienną zwinność użytkowania na szwajcarskich drogach. Jest to zasługa stosunkowo niskiej masy własnej wynoszącej mniej niż dwie tony. Idealne warunki umożliwią pokonanie 625 km na jednym ładowaniu, ale dziennikarzom Blick udało się osiągnąć średnią autonomię ok. 480 km oraz średnie zużycie energii na poziomie 20,9 kWh/100 km. W mieście apetyt wynosił 16 kWh a na autostradzie – 24 kWh/100 km. Aby naładować Scenica E-Tech od 15 do 80% potrzeba 40 minut.
Renault Scenic E-Tech – zalety, wady
Wśród zalet wymienionych w podsumowaniu testu znajdziemy automatyczne przygotowanie akumulatora do ładowania po wybraniu stacji w systemie Google Maps, dynamiczne wyprzedzanie oraz dyskretne sygnały dźwiękowe obowiązkowych systemów wspomagania prowadzenia, które w razie potrzeby można wyłączyć za pomocą dedykowanego przycisku.
Niektóre rozwiązania Renault dotyczące ergonomii nie spotkały się z aprobatą dziennikarzy. Kierowcy, którzy mieli okazję prowadzić Scenica E-Tech nie mogli przyzwyczaić się do trzech dźwigni na kolumnie kierowniczej. Nawet kilka tygodni po rozpoczęciu testu wciąż mylili przełącznik zmiany biegów z dźwignią dedykowaną wycieraczce, która znajduje się niżej. Do gustu nie przypadło również sterowanie radiem umiejscowione na trzeciej dźwigni.
W podsumowaniu możemy przeczytać, że Renault Scenic E-Tech wyróżnia się dużym zasięgiem, świetnymi detalami, do których należy panoramiczny szklany dach otwierany za pomocą jednego przycisku, a także zaskakująco duża ilość miejsca zarówno w kabinie, jak i bagażniku.
Źródło: Blick
Ile kosztuje nowe Renault Scenic E-Tech? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze