sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Scenic: „możliwość zaprojektowania auta od wnętrza po nadwozie, zdarza tylko raz w życiu”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-13
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.4k 14
5
Renault Scenic
1.2k
UDOSTĘPNIEŃ
4.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

W 1984 roku marka Renault zaprezentowała model Espace – pierwszego minivana na rynku. W roku 1996 producent ponownie wkroczył w świat rodzinnych samochodów z modelem Scenic. Prace nad samochodem odbywały się nietypowo ponieważ projektowanie rozpoczęto od wnętrza. Louis Morasse, który 25 lat temu był stylistą w programie Megane Scenic, opowiada o kulisach powstawania modelu.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1991 roku zadebiutował koncepcyjny Renault Scenic. Prototyp określany pojęciem „zaproszenie do podróży” miał formę innowacyjnego kokonu, który pięć lat później stał się pierwszym kompaktowym minivanem na rynku i prawdziwą ikoną motoryzacji. Projektowanie Megane Scenic, który aktualnie jest znany pod prostszą nazwą Scenic, było błogosławieństwem dla ówczesnych stylistów. „Możliwość zaprojektowania pojazdu od wnętrza po nadwozie zdarza tylko raz w życiu” – powiedział Louis Morasse.

Specyfikacja przyszłego Megane Scenic w umysłach twórców projektu, w tym Louisa Morasse, była jasna. Zrobiono wszystko dla dobrego samopoczucia na pokładzie. „Każdy pasażer miał prawo do indywidualnego fotela, pozycja za kierownicą była wysoka, aby zapewnić lepszy widok na drogę, a jednym z kluczowych aspektów było doświetlenie kabiny. Podsumowując, minivany Renault musiały zabierać ludzi w podróż dosłownie i w przenośni” – mówi Morasse. Tak narodziła się inżynieria samochodowych wnętrz.

„W Scenicu każdy pasażer miał priorytet, siedzenie z tyłu nie było karą”

Zewnętrzna linia Megane Scenic wykorzystująca elipsy i łagodnie zaokrąglone kształty podążała z duchem czasu a w gamie królowały kolory. Pokrewieństwo z Megane było starannie pielęgnowane, ale w 1999 roku model stał się niezależny poprzez zmianę nazwy na Scenic.

W czasach, gdy zadebiutował minivan Renault, panowała moda na GTi. Samochody były projektowane z myślą o kierowcy, ale Megane Scenic był skierowany do rodzin. Projektanci francuskiej marki podjęli wyzwanie, aby dać priorytet wszystkim pasażerom. Wnętrze zawierało pięć pojedynczych siedzeń, niezwykły stopień modułowości, mnóstwo schowków i ogromny bagażnik. Dzięki podwójnej podłodze ukryto tunel przekładni i uzyskano płaską podłogę. Ta cecha, to nie tylko estetyka, pozwalała na zagospodarowanie ukrytych schowków oraz uzyskanie wysokiej pozycji dla pasażerów i kierowcy, co z kolei gwarantowało widoczność i zwiększone bezpieczeństwo. Sukces Megane Scenic był natychmiastowy i spektakularny.

Scenic II i Scenic III przesunęły granice

W 2003 roku na rynku pojawiła się II generacja Scenica, która była jedynym samochodem w segmencie kompaktowych minivanów oferowanym w trzech wersjach: krótkiej, 5-osobowej o długości 4,30 m oraz w 5 i 7-osobowym wariancie Grand Scenic o długości 4,50 m. 

Scenic II wzmocnił geniusz swojego starszego brata, poprzez obecność przesuwanego środkowego podłokietnika, cyfrowego wyświetlacza na desce rozdzielczej, konsoli środkowej z podniesionym drążkiem zmiany biegów. Łączna pojemność schowków wynosiła 91 litrów. Światło wpadało przez przednią szybę i panoramiczny szyberdach, aby zwiększyć wrażenie przestronności wnętrza.

III generacja, która zadebiutowała w 2009 roku mogła pochwalić się niezrównaną przestronnością. Samochód miał 92 litry przestrzeni do przechowywania a ilość miejsca na kolana w drugim i trzecim rzędzie, nie miała sobie równych. Modułowość została doprowadzona do granic możliwości dzięki możliwości złożenia na płasko drugiego rzędu oraz przedniego siedzenia pasażera. Poziom doświetlenia i widoczność zostały wzmocnione przez obniżone słupki przedniej szyby. Przedział pasażerski był skąpany w świetle.

„W latach 90-tych byliśmy u szczytu popularności. Naprawdę chcieliśmy prawdziwego pojazdu rodzinnego, w którym znajdzie się miejsce dla wszystkich ” – wspomina Louis Morasse , który pomógł Renault Scenic osiągnąć sukces.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Scenic
4.8 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspacehistoriaRenaultScenic
Udostepnij489Tweet306Udostepnij86
Poprzedni

Grupa Renault, Uber, Blablacar i RATP łączą siły w ramach projektu „Mobilité360”

Następny

Opel: wzrost sprzedaży w segmencie lekkich pojazdów dostawczych

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Opel

Opel: wzrost sprzedaży w segmencie lekkich pojazdów dostawczych

Dacia Duster: wyprodukowano już 2.000.000 egzemplarzy

Nowa Dacia Logan MCV na wizualizacji. Samochód z cechami minivana, kombi i crossovera

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.