Wiadomości

Elektryzująca kampania: „Naładowany energią – Opel Mokka Electric”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-23
Wiadomości

Herbert Steiner przechodzi do Renault. Był wiceprezesem marek SEAT i Audi

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-26
Citroen 2CV
Wiadomości

Citroën 2CV Andrzeja Grabowskiego na sprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-23
Wiadomości

Renault Alaskan: stworzony dla ludzi czynu! Wersja reżyserska reklamy

autor Tomasz Nowicki
2023-05-25
Wiadomości

Dacia coraz bardziej lubiana przez Polaków, ale nadal to obiekt hejtu. Czy zasłużenie?

autor Tomasz Nowicki
2023-05-22
Peugeot 405 Cabrio
Wiadomości

Peugeot i Citroën na festiwalu francuskich samochodów na zamku Taxinge w Szwecji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-22
Wiadomości

Nowe Renault Espace E-Tech 200

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Scenic: „możliwość zaprojektowania auta od wnętrza po nadwozie, zdarza tylko raz w życiu”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-13
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.5k 15
A A
5
Renault Scenic

W 1984 roku marka Renault zaprezentowała model Espace – pierwszego minivana na rynku. W roku 1996 producent ponownie wkroczył w świat rodzinnych samochodów z modelem Scenic. Prace nad samochodem odbywały się nietypowo ponieważ projektowanie rozpoczęto od wnętrza. Louis Morasse, który 25 lat temu był stylistą w programie Megane Scenic, opowiada o kulisach powstawania modelu.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1991 roku zadebiutował koncepcyjny Renault Scenic. Prototyp określany pojęciem „zaproszenie do podróży” miał formę innowacyjnego kokonu, który pięć lat później stał się pierwszym kompaktowym minivanem na rynku i prawdziwą ikoną motoryzacji. Projektowanie Megane Scenic, który aktualnie jest znany pod prostszą nazwą Scenic, było błogosławieństwem dla ówczesnych stylistów. „Możliwość zaprojektowania pojazdu od wnętrza po nadwozie zdarza tylko raz w życiu” – powiedział Louis Morasse.

Specyfikacja przyszłego Megane Scenic w umysłach twórców projektu, w tym Louisa Morasse, była jasna. Zrobiono wszystko dla dobrego samopoczucia na pokładzie. „Każdy pasażer miał prawo do indywidualnego fotela, pozycja za kierownicą była wysoka, aby zapewnić lepszy widok na drogę, a jednym z kluczowych aspektów było doświetlenie kabiny. Podsumowując, minivany Renault musiały zabierać ludzi w podróż dosłownie i w przenośni” – mówi Morasse. Tak narodziła się inżynieria samochodowych wnętrz.

„W Scenicu każdy pasażer miał priorytet, siedzenie z tyłu nie było karą”

Zewnętrzna linia Megane Scenic wykorzystująca elipsy i łagodnie zaokrąglone kształty podążała z duchem czasu a w gamie królowały kolory. Pokrewieństwo z Megane było starannie pielęgnowane, ale w 1999 roku model stał się niezależny poprzez zmianę nazwy na Scenic.

W czasach, gdy zadebiutował minivan Renault, panowała moda na GTi. Samochody były projektowane z myślą o kierowcy, ale Megane Scenic był skierowany do rodzin. Projektanci francuskiej marki podjęli wyzwanie, aby dać priorytet wszystkim pasażerom. Wnętrze zawierało pięć pojedynczych siedzeń, niezwykły stopień modułowości, mnóstwo schowków i ogromny bagażnik. Dzięki podwójnej podłodze ukryto tunel przekładni i uzyskano płaską podłogę. Ta cecha, to nie tylko estetyka, pozwalała na zagospodarowanie ukrytych schowków oraz uzyskanie wysokiej pozycji dla pasażerów i kierowcy, co z kolei gwarantowało widoczność i zwiększone bezpieczeństwo. Sukces Megane Scenic był natychmiastowy i spektakularny.

Scenic II i Scenic III przesunęły granice

W 2003 roku na rynku pojawiła się II generacja Scenica, która była jedynym samochodem w segmencie kompaktowych minivanów oferowanym w trzech wersjach: krótkiej, 5-osobowej o długości 4,30 m oraz w 5 i 7-osobowym wariancie Grand Scenic o długości 4,50 m. 

Scenic II wzmocnił geniusz swojego starszego brata, poprzez obecność przesuwanego środkowego podłokietnika, cyfrowego wyświetlacza na desce rozdzielczej, konsoli środkowej z podniesionym drążkiem zmiany biegów. Łączna pojemność schowków wynosiła 91 litrów. Światło wpadało przez przednią szybę i panoramiczny szyberdach, aby zwiększyć wrażenie przestronności wnętrza.

III generacja, która zadebiutowała w 2009 roku mogła pochwalić się niezrównaną przestronnością. Samochód miał 92 litry przestrzeni do przechowywania a ilość miejsca na kolana w drugim i trzecim rzędzie, nie miała sobie równych. Modułowość została doprowadzona do granic możliwości dzięki możliwości złożenia na płasko drugiego rzędu oraz przedniego siedzenia pasażera. Poziom doświetlenia i widoczność zostały wzmocnione przez obniżone słupki przedniej szyby. Przedział pasażerski był skąpany w świetle.

„W latach 90-tych byliśmy u szczytu popularności. Naprawdę chcieliśmy prawdziwego pojazdu rodzinnego, w którym znajdzie się miejsce dla wszystkich ” – wspomina Louis Morasse , który pomógł Renault Scenic osiągnąć sukces.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Scenic
4.8 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28

Pierwsza 100% elektryczna śmieciarka Renault jeździ po Zjednoczonych Emiratach Arabskich

2023-05-28

Nie będzie targów motoryzacyjnych w Brukseli w 2024 roku. Renault wyraża rozczarowanie

2023-05-27

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Darmont (1919-1939)

2023-05-27
Tagi: EspacehistoriaRenaultScenic
Udostepnij518Tweet324Udostepnij91
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Peugeot 508 face lifting

    Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

    1119 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?

    4112 udostępnienia
    Udostepnij 1645 Tweet 1028
  • Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III

    421 udostępnienia
    Udostepnij 168 Tweet 105
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C4 Picasso kontra Kia Carnival. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-31
Dacia Lodgy
Dacia - testy i opinie

Test: Używana Dacia Lodgy 1.6 SCe LPG – supertania jazda dla 7 osób. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-17
DS - testy i opinie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – kwintesencja francuskości. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-15
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Evasion 2.0 HDi 109 KM 2000 – sześć pełnowymiarowych miejsc i mnóstwo przestrzeni. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-16
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo – Ile pali silnik 1.2 130 KM PureTech z automatyczną skrzynią biegów na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-14

Najnowsze komentarze

  • Kierowca - Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III
  • Łukasz - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Lopel - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • CITRO - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

Zobacz też

Dacia Duster Internetowym Samochodem Roku 2011

Bądź najlepszy i wygraj ciągnik gamy T

Stronniczy przegląd prasy: „Auto motor i sport” nr 9/2012

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.