Gamę kompaktowych minivanów wzbogaci wkrótce nowe aut z rombem na masce – Renault Scenic XMOD. Zapowiadaliśmy jego pojawienie się – acz żonglując inną nazwą – w połowie grudnia ubiegłego roku, a dziś koncern zaprezentował pierwsze zdjęcia i garść wstępnych informacji związanych z tym samochodem.
Scenic XMOD łączy w sobie cechy minivana oraz crossovera dzięki nieco podniesionemu prześwitowi, nowym felgom i pakietowi stylistycznemu, w skład którego wchodzą nowe zderzaki, osłony progowe oraz wykończone chromem relingi dachowe. Przednią część nadwozia wystylizowano zgodnie z aktualnym designem marki i ozdobiono LED-owymi światłami do jazdy dziennej.
Renault poszło podobną drogą, jak Peugeot w przypadku 3008 – zastosowało ustawiany pokrętłem system sterujący pracą napędu tak, aby zapewniał on maksymalną przyczepność w zależności od warunków. System nazwany przez Renault Extended Grip Control dostosowuje pracę systemu kontroli trakcji do oczekiwań kierowcy oraz warunków drogowych – pracuje w zależności od tego, po czym porusza się Scenic XMOD. Istnieją trzy tryby pracy:
– EXPERT – zarządza systemem hamowania, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika;
– DROGA – typowe ustawienia systemu kontroli trakcji; tryb automatycznie włączany po przekroczeniu prędkości 40 km/h;
– LUŹNE PODŁOŻE – optymalizuje kontrolę hamowania i trakcji oraz dozowanie momentu obrotowego silnika do rzeczywistej przyczepności podłoża.
Wewnątrz, oprócz systemu Extended Grip Control kierowca znajdzie dotykowy system multimedialny R-Link, acz wyglądający zgoła inaczej, aniżeli w Clio IV, czy Zoe. Prawdę mówiąc zastanawiam się, jak będzie wyglądała jego obsługa podczas jazdy – zlokalizowano go w mało wygodnym miejscu, choć pewnie da się go obsłużyć również zdalnym joystickiem zlokalizowanym na tunelu środkowym. Topowe wersje wyposażone zostaną w elementy kojarzone ze sportem – aluminiowe pedały, spłaszczoną u dołu kierownicę, czy tapicerkę łączącą skórę z alcantarą.
Nie zapomniano o walorach użytkowych. Kufer pomieści 555 litrów i będzie jednym z największych w tej klasie. Kolejnych 71 litrów zmieszczą łącznie schowki rozlokowane w kabinie. Fotele są niezależnie regulowane i wyjmowane, co zapewnia różne możliwości konfiguracji wnętrza.
Auto jest produkowane w fabryce we francuskim Douai, a premierę będzie miało za miesiąc podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Będziemy tam i na pewno je obejrzymy!
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze