Renault Scenic z silnikiem 1.3 TCe

35 295

Do oferty Renault trafiła czterocylindrowa jednostka 1.3 TCe. Pierwszym modelem producenta, który otrzyma większe serce będzie Scenic. Silnik jest już obecny we francuskim konfiguratorze.

O planach wprowadzenia większej jednostki napędowej do oferty Renault już pisaliśmy w maju, no i teraz możemy tę informację potwierdzić. We Francji już można konfigurować samochód z nowym silnikiem TCe o pojemności 1.330 cm³. 1.3 TCe zastąpi w ofercie jednostkę o pojemności 1.2 litra.

Producenci muszą poddać się wytycznym Unii Europejskiej, która wprowadza coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. W przeciwnym razie będą zmuszeni płacić wysokie kary. Zmiany w gamie napędowej wydają się więc nieuniknione. Nowa czterocylindrowa jednostka benzynowa Renault została wyposażona w filtr cząstek stałych i spełnia standardy emisji Euro 6c. Będzie dostępna w trzech wariantach mocy: 115, 140 i 160 KM. Maksymalny moment obrotowy dla nowych silników wynosi odpowiednio: 220 Nm, 240 Nm oraz 260 Nm.

1.3 TCe będzie można skonfigurować zarówno z 6-biegową przekładnią manualną, a dla dwóch mocniejszych wersji także z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC. Według pierwszych informacji nowa jednostka ma spalać średnio 5,4 l/100 km, czyli o 0,4 l/100 km mniej niż wariant 1.2. Z kolei emisja CO2 spadnie ze 129 g/km do 122 g/km.

Początkowo nowy silnik trafi do modelu Scenic oraz Grand Scenic, a następnie będzie stopniowo wprowadzany do kolejnych samochodów w ofercie Renault.

Renault Scenic 1.3 TCe – wstępne dane techniczne i porównanie

SilnikTCe 115TCe 140TCe 160

Energy

TCe 115

Energy

TCe 130

Pojemność skokowa [cm 3 ]13301330133011971197
Liczba cylindrów44444
Najwyższa moc [kW / obr/min]85/4500103/5000120/550085 przy 450096 przy 5500
Moment obrotowy. [Nm / obr/min]220/1500240/1600260/1750190 przy 2000205 przy 2000
Skrzynia biegów6M6M (7DS)6M (7DS)manualna 6bmanualna 6b.
Max. prędkość [km / h]182195200185190
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]11.310.19,9 (9.1)12,311,4
Zużycie paliwa [l / 100 km]5,45,45,45,85,8

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
28 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
19 Autorzy komentarzy
KrzysztofPiotrekDaniel1.4TCe~1601.4TCe160 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Arek
Gość
Arek

TAKKK, dobry kierunek. Jeden silnik, 4 cylindrowy (na bazie sprawdzonej konstrukcji) pasujący do prawie wszystkich modeli, od Clio przez Megane, Captura, Scenica aż po Talismana i Kajara, włączając oczywiście wszystkie modele Dacii. Na bazie doświadczeń uzyskano silnik sprawny, o różnych mocach, oszczędny, cichy a mam wrażenie, że również wytrzymały i tani w eksploatacji (jak na siliniki downsizingowe spełniające wyśrubowane eko-normy). Z mojego punktu widzenia to bardziej wyważona i przemyślana droga niż 3 cylindrowe PureTech’y PSA. Brawo.

Slawo
Gość
Slawo

Na razie to nic nie wiemy o jakości tego silnika, a patrząc na problemy 1.2 TCe i 1.4 TCe można być sceptycznym. 1.2 PureTech to świetna jednostka – mam nadzieję, że 1.3 TCe przynajmniej jej dorówna jeśli chodzi o osiągi i jakość.

Arek
Gość
Arek

Jakie problemy 1.4 TCE (tymbardziej 1.2 TCE) ma Pan na myśli?

Slawo
Gość
Slawo

1.2 zdarzają się problemy ze znacznym zużyciem oleju, 1.4 pęknięcia cylindra wskutek uszkodzonej uszczelki – trzeba kontrolować czy nie ubywa płynu chłodniczego.

www.franceexpert.pl
Gość
www.franceexpert.pl

Ludziska nie potrafią jeździć silnikami doładowanymi TCe, dci i przy niskich temperaturach na zimnym silniku wciskają ostro pedał w podłogę z tond problemy z uszczelkami. Podobne problemy z uszczelkami są u wielu znanych producentów, mają je jednostki BMW V6 i Audi (VW) V8 4.2L oraz Mazda.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Chyba nie załapałem – z kond są te problemy???
Sorry, nie mogłem się powstrzymać :-/

Deen
Gość
Deen

Również miałem problem z tCe 1.2 w Kadjar. Po 900 km zużywał olej do maxa. Serwis nie był w stanie sobie poradzić. W ostateczności miała być wymiana silnika. Na szczęście nastąpiła wymiana na Scenica.

Gosc
Gość
Gosc

Zwiększone zużycie oleju w przypadku 1.2 TCe jest związane (tak jak problemy z łańcuchem) z wadą meteriału elementów silnika i NIE jest wadą konstrukcyjną. Zdarza się sporadycznie, występuje prawie od razu, w pierwszym okresie eksploatacji a problemy są usuwane przez producenta w ramach gwarancji. Pękniecie cylindra jest wynikiem uszkodzonej USZCZELKI i do awarii dochodzi powoli, co pozwala na naprawę uszczelki. Wszystko co opisałem NIE JEST wadą konstrukcyjną i zdarza się na całym świecie bezwzględnie wszystkim producentom (po to producent daje gwarancje). Najgorsze przypadki brania oleju wymuszają wymianę silnika (co również producent robi), ale nie słyszałem o takim przypadku w Warszawie,… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

Zgadza się, odpowiedziałem tylko na nieuzasadnioną krytykę 1.2 THP, który jak do tej pory nie ma podobnych problemów, to bardzo udana jednostka. Przy okazji nie można tego powiedzieć o 1.6 THP. Jak widać każdy producent ma coś na sumieniu.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

1,6 thp bierze olej na tyle dużo, że trzeba dolewać nawet do 1.0 l do wymiany (jak zapomni ktoś to tarte wałki rozrządu..) ale w przeciwieństwie do Renault, PSA nie widzi w tym problemu… tak ma być!!! Renault bez dyskusji wymienia silnik bo to tak rzadko się zdarza, że nie zbankrutuje a PSA by zbankrutowało… 1,4 TCe (ja taki użytkuję) ludzie „czipuja” na 160 km i dziwią się że silnik nie wytrzymuje

Zig
Gość
Zig

1,2 TCe ma problemy z łańcuchem rozrządu, rozciąga się lub padają napinacze. Dość częsty problem potwierdzony w ASO. Co śmieszne najczęściej problem występuje przy małym przebiegu jeszcze na gwarancji a po naprawie jest w porządku. Może mają jakiegoś kreta w fabryce? ;D Natomiast o większym apetycie na olej nie słyszałem. To nie TSI żeby trzeba było olej sprawdzać.

www.franceexpert.pl
Gość
www.franceexpert.pl

W 1.6 THP po niecałym 1000km wymienili na gwarancji łańcuchy.
W 1.2TCe też był taki problem wieku niemowlęcego.

M3 GTline
Gość
M3 GTline

Jakie problemy 1.4TCe, rewelacyjny silnik, mam dwie szt. w Sceniku i Megi, oba z chipem na 160KM i LPG. Ani grama oleju nie biorą, bardzo ciche, ludzie po 250tys.km zrobili bez problemów. Ci co wymieniają olej co 30tys. mogą się obawiać problemów ! Problemy to są z każdym TSI i THP ! http://www.franceexpert.pl

Jacek
Gość
Jacek

Tu sie zgadzam

Jacek
Gość
Jacek

A jakie problemy były z silnikiem 1,4 tce

Adam
Gość
Adam

Popieram całkowicie przedmówce Arka

prnd
Gość
prnd

„Według pierwszych informacji nowa jednostka ma spalać średnio 5,4 l/100 km, czyli o 0,4 l/100 km mniej niż wariant 1.2. Z kolei emisja CO2 spadnie ze 129 g/km do 122 g/km.” I jak to się ma to propagandy o tym jak to pojemność zabija i im mniejszy silnik tym mniej pali? To, że podane wielkości zapewne są oderwane od rzeczywistości to inna sprawa no i są obarczone tym samym błędem co katalogowe spalanie 1.2 więc tu można to pominąć, no chyba że jednak rozjeżdza się jeszcze bardziej. Tyle że trudno aby producent w oficjalnych materiałach zaprzeczał sam sobie więc pewnie nie… Czytaj więcej »

Arek
Gość
Arek

„pojemność zabija” – to jest fatalne uproszczenie. Producenci musieli spełnić normy i mogli zrobić silnik o dużej pojemności (spełniający normy) z wykorzystaniem „kosmicznej”(drogiej) technologii albo korzystając z tańszych rozwiązań mały silnik spełniający normy podczas testów. Podczas eksploatacji małych silników turbo klienci narzekają na duże spalanie przy większych prędkościach, a ponieważ nauka poszła do przodu to można odbić w górę, zrobić silnik o większej pojemności z zastosowaniem nowej techniki (ale już nie tak drogiej), spełnić normy i dać klientowi większą satysfakcję (m.in. przez niższe spalanie przy większych prędkościach). Reasumując, na początku wieku „pojemność zabija” była prawdą, ale lata lecą.

prnd
Gość
prnd

Mniej więcej dlatego pisałem tu parę dni temu że jeszcze z 7-10 lat i Renault wróci do produkcji silników nadających się do jazdy poza miastem, a co za tym idzie zacznie wypuszczać samochody nadające się do jazdy poza miastem a nie tylko suvy i crossovery. Mimo to ta nachalna propaganda o tym jak to im mniejszy silnik tym lepiej była niemal równie irytująca co wciskanie turbodiesli we wszystko jeszcze kilka(naście) lat temu. Dobrze że to powoli umiera, tak samo jak turbodiesle w osobówkach pomijając te naprawdę potrzebujące takiego napędu czyli pewnie kilka procent aktualnie jeżdżących. Bonusowe pytanie: na jakim etapie rozwoju byśmy… Czytaj więcej »

toughluck
Gość
toughluck

Wszystkie samochody by miały silnik z cyklem Atkinsona jak Prius, a te droższe ewentualnie coś normalnego.
Albo to, co robi Mazda — czyli benzyniaki wolnossące ze stopniem sprężania jak diesle.

toughluck
Gość
toughluck

Nie zgodzę się. Silnik o dużej pojemności musiałby mieć wyraźnie wyższą sprawność, aby móc palić mniej paliwa przy prędkościach autostradowych, a wyższa sprawność oznaczałaby też niższe spalanie w mieście.
Benzyna ma gęstość energii 34,2 MJ/l. Jeśli przejechanie kilometra z prędkością 100 km/h wymaga 1 MJ, to tyle wymaga i włożenie do samochodu większego silnika nie spowoduje, że przejechanie kilometra od teraz wymaga 700 kJ. Jeśli silnik ma sprawność 33%, to siłą rzeczy spali 8,8 l/100 km.

1.4TCe160
Gość
1.4TCe160

Potwierdzam wypowiedź toughluck, a miałem renówki z silnikami 1.6e 90KM, 2szt. F4R 2.0 16V 140 i 136KM i obecne 2szt. 1.4TCe 160KM, wszystkie były na LPG. Od lat prowadzę dokładne statystki spalania, porównując spalanie 1.6e 90KM z obecnym 1.4TCe160 wychodzi, że 1.4 spala średnio o 0,6 litra więcej, gdzie dynamika, kultura pracy silnika oraz komfort przy wyprzedzaniu jest nieporównywalna do 1.6e czy nawet 2.0 16V. Patrząc na moje statystyki dodam jeszcze, że 1.4 jest oszczędniejszy od 2.0 o 0.8-1 litra. Spalanie na 1KM mocy wychodzi dla 1.6e=0,109, dla 2.0 136KM= 0,082, a dla 1.4 160KM = 0,065 co jak wiać… Czytaj więcej »

www.franceexpert.pl
Gość
www.franceexpert.pl

Ja w M3 Coupe 1.4TCe~160KM przy emeryckiej jeździe zrobiłem 5,4/100, normalna trasa 6.4/100, autostrada 140/160km/h 7/7.5/100, duże zakorkowane miasto 8-9/100. http://www.franceexpert.pl

Arek
Gość
Arek

Przyjmuję, wierzę. 1.4 TCe jest idealnie dobrany do M3. Ale 1.4 zniknął i wszedł 1.2, bo nie byli wstanie (przy pozostawieniu niskich kosztów wytworzenia) przy 1.4 przejść kolejnej przesuniętej granicy eko-normy. I dalej w Megane to dobry wybór, choć na trasie zauważy Pan przy opisywanych 140-160km/h większe zużycie, fizyki nie oszukamy. Jeżeli teraz omawiane 1.2 wstawimy do Scenic/Kajar przy 140-160 średnia wahać się będzie w okolicach 10l/100km. Samochód jeździ sprawnie i przyjemnie, ale przy takich warunkach autostradowych pali dość dużo (co z pewnością martwi klientów). 1.3 może to zmienić, właśnie w tych konkretnych warunkach (może uda się zejść poniżej 9l/100km),… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

Trzeba doliczyć 2L do tego co podaje producent i wyjdzie faktyczne spalanie. Zresztą o czym mowa, spali tyle ile wlejemy ;)

Peugeot
Gość
Peugeot

Coś wiadomo, kiedy nowy cennik w Polsce?

Andrzej
Gość
Andrzej

TCe 140 ma fajną charakterystykę, i w końcu mi się to podoba. Max Nm dostępny jest od 1600 obr więc praktycznie nie ma turbo dziury. Mam nadzieję że Megane IV i Kadjar otrzymają ten silnik, tylko pod znakiem zapytania kiedy….. Wiadomo że od września 2018 wszystkie silniki muszą posiadać filtr cząsteczek GPF, wiec do września powinien się pojawić ten silnik zastępując 1.2 TCe.

KKK
Gość
KKK

Ta spalanie 5,4 litra 1,2 pali 10 przy spokojnej jeździe.

Arek
Gość
Arek

Scenic 1.2 Tce 130, tylko miasto, bardzo krótkie odcinki – 8.3l
Autostrada, przy 140-160: około 10l.
Trasa przy 90km/h: poniżej 7l.

10l przy spokojnej jeździe możesz wypisywać na forum VW, oni łykną tę informacje jak ich TSI olej.
Uprasza się o niesianie fermentu.

prnd
Gość
prnd

Tak właściwie to przecież można też ustawić na tempomacie te 180kmh i jechać spokojnie pustą autostradą w ciepły, letni dzień, no ale zapewne nie o to chodziło ;)

Krzysiek
Gość
Krzysiek

GMowskie 1.4 Turbo + 6 biegowy klasyczny automat w Chevrolecie Cruzie, auto z 2017r:
miasto pelno swiatel ale bez korkow – 8l
autostrada 110km/h – 4.8-4.9l
autostarda 120km/h – 5.2-5.3l
tryb mieszany z 1000km – 6.1l

na komputerze pokazuje rekord z 40km (25mil): 4.4l… nie wiem kto to zrobil bo auto z wypozyczalni ale szacunek, spalanie jak w dieslu i to malym dieslu.

Arek
Gość
Arek

I wszystko się zgadza, daje wiarę.
1.2 Tce spali więcej niż to opisane 1.4 Turbo. Szczególnie, że ja pisałem o Scenicu a Pan o Cruzie. Wysokość auta ma znaczenie (inne opory powietrza). Kolejny dowód, że kierunek 1.2 –> 1.3 jest prawidłowy.

1.4TCe~160
Gość
1.4TCe~160

Różnica w spalaniu Megane III Coupe, a Scenikiem III krótkim wynosi u mnie średnio 0,4-0,6, a przy jeździe autostradowej nawet 1 litr. Scenic jest dużo wyższy i jest cięższy o 180kg. W obu autach jest silnik 1.4TCe~160.

Daniel
Gość
Daniel

spalanie w mieście zależy nie tylko od korków co ileś tam, ale od średniej prędkości poruszania się w takiej jeździe. Ile ma palić skoro średnia prędkość u mnie z 500 km to nieco ponad 17km/h?! Pali 11l i nie ma zmiłuj. Całe 500 km bez wyjazdu na trasę, wyłącznie ruch po Warszawie. 1,4Tce w poprzednim grandzie palił praktycznie tyle samo, różnice na dzień dzisiejszy nie wyczuwalne.

Piotrek
Gość
Piotrek

Jeżeli silniki 0.9tce 1.2tce są dość bez awaryjne to moim zdaniem wystarczy aby ten 1.3 utrzymał tylko podobną bez awaryjność, fajnie jak by lepiej się zbierał (jest szansa z momentem z ok 1600obr) i jeszcze tylko niech pali tyci mniej. Bądźmy optymistami no ten litr jak by zgubił względem 1.2 w tych samych autach to będzie super.

A do miasta mogli by 0.9tce zostawić. Idealny silnik do miasta poza spalaniem które rekompensuje możliwość założenia gazu.