Dyrektor Generalny Renault, Luca de Meo zrobił przegląd linii produktowej francuskiej marki. Wkrótce zamierza rozpocząć ofensywę w segmencie aut kompaktowych.
Jeszcze jest zbyt wcześnie, aby mówić o nowej strategii Grupy Renault. Luca de Meo zaprezentuje nowy plan dla koncernu dopiero w styczniu 2021 roku. Po przeglądzie gamy produktów doszedł jednak do wniosku, że francuska marka jest zbyt zależna od segmentu B, co nie jest dla firmy opłacalne. Nie oznacza to, że Renault nagle zrezygnuje z bestsellerów takich jak Clio i Captur, ale zamierza odnowić przynoszący większe zyski segment C. „Myślę, że w ciągu ostatnich czterech tygodni, podjęliśmy więcej decyzji dotyczących produktu, niż przez ostatnie dwa lata” – powiedział de Meo.
Renault zamierza pożegnać modele: Scénic i Espace, którym nie wiodło się najlepiej ze względu na spadającą popularność minivanów na rynku europejskim. Rozczarowała sprzedaż Talismana i Koleosa, którym wkrótce również powiemy „do widzenia”. Co w zamian? Model Arkana o cechach SUV-a i coupe oraz nowa generacja Renault Kadjar, który lepiej stawi czoła konkurentowi spod znaku lwa. Pojazd najprawdopodobniej będzie oferowany w dwóch wersjach długości z 5 oraz 7 siedzeniami. Renault chce wprowadzić na rynek elektryczny model crossovera oraz SUV-a, który będzie dzielił komponenty z Nissanem Ariya.
Najnowsze komentarze