czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Renault Spider – spartańskie wyposażenie i zaskakujące osiągi

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-07-12
w Różne
Czas czytania 4 minut
450 14
1
398
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy

O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?

Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport samochód nawiązywał do gamy Alpine i jej bezkompromisowych modeli.

RENAULT SPORT SPIDER

Wysmukła, lecz muskularna sylwetka nadwozia oraz płynne i mocno zarysowane linie świadczyły o mocy, a jednocześnie elegancji. Umieszczony centralnie z tyłu silnik oraz lekki, aluminiowy szkielet podwozia gwarantowały przyjemność jazdy na drodze, a na torze zapewniała ją wersja Spider Trophy. Zgodnie z tradycją roadsterów Spider stawiał na proste i niezbędne wyposażenie: kubełkowe fotele, klatka bezpieczeństwa, brak wspomagania kierownicy, ABS-u czy ogrzewania nawiązywały do świata sportów samochodowych. Wyróżniał się też niezwykłą sprawnością: miał osiągi Alpine A610 przy wadze piórkowej modelu Twingo. Samochód zapewniał silne wrażenia podczas przyspieszania, hamowania i wyjątkowe poczucie trzymania się drogi bez konieczności dysponowania budżetem na auto wyczynowe.

Renault Spider „Saute-vent” ” (bez przedniej szyby)
Rok produkcji: 1995
Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy 1.998 cm3, 150 KM przy 6.000 obr./min
Przeniesienie napędu: na koła tylne – skrzynia 5-biegowa + bieg wsteczny
Hamulce: tarczowe na czterech kołach
Wymiary: dł.: 3,81 m, szer.: 1,83 m, masa: 930 kg
Prędkość maksymalna: 210 km/h

RENAULT SPIDER Z PRZEDNIĄ SZYBĄ 1999

Rok po prezentacji na genewskim Salonie Samochodowym wersji bez szyby Renault zaproponowało równie sportową odmianę Spidera z klasyczną przednią szybą. Spider zaprezentowany w 1995 roku był bezkompromisowym samochodem sportowym. Zamiast przedniej szyby miał niewielki spojler-owiewkę podkreślający płynną i nisko biegnącą linię nadwozia. To aerodynamiczne rozwiązanie chroniło przed strumieniem powietrza lub drobnego deszczu, było jednak dość skromnym środkiem jak na typowe warunki eksploatacji: przy dużej prędkości konieczna była jazda w kasku. Aby trochę „ucywilizować” ten mocno odchudzony samochód (bez ogrzewania, ABS-u czy wspomagania kierownicy), w kolejnym roku Renault zaproponowało wersję wyposażoną w przednią szybę. Oprócz lepszego zabezpieczenia pozwalała ona na założenie miękkiego dachu chroniącego przed deszczem.

Poza tym oba samochody były identyczne: jedna wersja wyposażenia, aluminiowy szkielet podwozia, drzwi otwierane do góry, klatka bezpieczeństwa. Centralnie umieszczony z tyłu silnik nadal pochodził z Clio Williams. Zapewniał niezwykle korzystny dla Spidera stosunek masy do mocy. Ekstremalny samochód dostarczał surowej przyjemności sportowej jazdy, którą wysoko cenili jego amatorzy. Wprowadzenie przedniej szyby nie spowodowało, że stracił na charakterze.

Renault Spider z przednią szybą

Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy, 1.998 cm3, 150 KM przy 6.000 obr./min
Przeniesienie napędu: na tylne koła – skrzynia 5-biegowa + bieg wsteczny
Hamulce: tarczowe na czterech kołach
Wymiary: długość 3,81 m – szerokość 1,83 m – masa 965 kg
Prędkość maksymalna: 210 km/h

RENAULT SPIDER TROPHY

Od czasów Pucharu Renault 8 Gordini zapoczątkowanego w 1966 roku Renault zawsze było inicjatorem wyścigów tego samego modelu. Spider Trophy jest doskonałym świadectwem tej historii.

Spider, wyposażony w 2-litrowy silnik z Clio Williams umieszczony poprzecznie przed tylną osią, reagował natychmiast na polecenia kierowcy dzięki mocy 150 KM i masie nieprzekraczającej 900 kg. Christian Contzen, dyrektor Renault Sport, zdecydował o wdrożeniu projektu Spidera Trophy w sezonie 1995 na bazie modelu, który nie miał jeszcze wówczas homologacji do jazdy po drogach publicznych.

W wersji Trophy, bliskiej seryjnemu modelowi, wprowadzono kolejne, istotne modyfikacje silnika. Jego moc wzrosła do 180 KM dzięki zastosowaniu specjalnie opracowanego układu wtrysku oraz układu przeniesienia napędu z 6-biegową skrzynią kłową. Hamulce z dwiema niezależnymi pompami regulowanymi z kabiny pozwalały kierowcy na zmianę ustawień Spidera Trophy i pełne wykorzystanie sztywnego szkieletu podwozia.

Model, wyprodukowany w limitowanej serii 90 egzemplarzy, uświetnił otwarcie europejskich wyścigów cyklu Mistrzostw Świata Formuły 1.

Renault Spider Trophy

Rok produkcji: 1995
Silnik: 4-cylindrowy 1.998 cm3 – 180 KM
Przeniesienie napędu: skrzynia 6-biegowa kłowa
Przeniesienie napędu na tylne koła
Wymiary: dł.: 3,79 m, szer.: 1,83 m, masa: 850 kg

 

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A610AlpineRenaultSpider
Udostepnij159Tweet100Udostepnij28
Poprzedni

Sprawa byłego prezesa Renault. Japonia nie wystąpiła do Libanu z żądaniem wydania Carlosa Ghosna

Następny

To ostatni moment na zakup Peugeot 308 GTi. 262-konny hot hatch zniknie z oferty

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

To ostatni moment na zakup Peugeot 308 GTi. 262-konny hot hatch zniknie z oferty

Renault Clio

Renault Clio V Samochodem Roku wg DieselCar & EcoCar

Nowy SUV Renault będzie się nazywał Zandar?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tosia - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.