Przygotowania do podzielenia koncernu Renault na dwie części idą pełną parą. Pierwsza z nich ma zajmować się elektromobilnością i nazywana jest Ampère, druga zaś samochodami spalinowymi a jej nazwa wewnętrzna to Horse. Chiński koncern Geely oraz firma z branży naftowej są zainteresowanej zakupem udziałów w tej drugiej.
Jak podała agencja Reuters, firmy Renault i Geely miałyby posiadać po 40% udziałów w firmie zajmującej się klasyczną motoryzacją, 20% trafiłoby do koncernu naftowego. Są to informacje bardzo zaskakujące, bo Geely jest już właścicielem Volvo, ma też 9% udziałów w Mercedesie. Renault zamierza pozostać większościowym udziałowcem w części elektrycznej, natomiast miałby mniejszościowe udziały w części klasycznej. Do spółki nie wszedłby Nissan, co może oznaczać, że rozmowy na temat rozstania się po latach współpracy są w toku.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Promocje, auta dostępne od ręki.
Sprzedaż udziałów w części spalinowej miałaby pomóc Renault zwiększyć inwestycje w rozwój samochodów elektrycznych. Renault i Geely współpracują już od jakiegoś czasu w Korei Południowej. Czym miałyby się zająć obie firmy? Utrzymanie napędów spalinowych i rozwój silników hybrydowych.
Z kolei koncern naftowy miałby zająć się rozwojem zielonego wodoru, czyli takiego, który ma być wytwarzany ze źródeł odnawialnych oraz pomóc w budowie odpowiedniej infrastruktury dla samochodów wodorowych.
Renault nie zamierza komentować doniesień prasy co najmniej do końca października. Sprzedaż udziałów Chińczykom ma bowiem wielu przeciwników, wśród których jest francuski rząd, który nie chciałby tracić kontroli nad firmą. Koncern rozważa też inne drogi rozwoju i podziału, wszystkie są w tej chwili uważnie analizowane, z uwzględnieniem czynników geopolitycznych.
źródło: Reuters, własne
Najnowsze komentarze