Niedawno pisaliśmy o 750-tysięcznym egzemplarzu Logana sprzedanego na rynku rosyjskim. To bestsellerowy model francuskiej marki w największym kraju świata. Drugie miejsce w gamie najpopularniejszych modeli Renault zajmuje tam Duster. Renault sprzedało właśnie swój dwumilionowy samochód w Rosji. W tym roku minęło 15 lat od uruchomienia fabryki Renault w Moskwie.
To właśnie w tej fabryce w 2005 roku rozpoczęto produkcję Logana przeznaczonego na rosyjski rynek. Auto przeszło kilka istotnych zmian, pojawiła się także wersja Stepway. Dziś Renault Rosja informuje już o 760.000 sprzedanych Loganów. Drugim najpopularniejszym modelem marki w Rosji jest SUV Duster, którego lokalną produkcję rozpoczęto w 2011 roku. Od tamtej pory auto znalazło ponad 440.000 nabywców. Renault Duster otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Warto podkreślić, że czwarty rok z rzędu jest liderem wśród SUV-ów segmentu B w rankingu „Bezpieczeństwo wartości rezydualnej samochodu” według agencji analitycznej „AUTOSTAT”.
Na trzecim miejscu najpopularniejszych modeli Renault w Rosji jest Sandero. Sprzedano dotychczas ponad 366.000 egzemplarzy tego modelu (w tym w wersji Stepway).
Istotny wkład w sukces firmy na rynku rosyjskim miał crossover Renault Kaptur, którego produkcja rozpoczęła się latem 2016 roku. Od tego czasu sprzedano ponad 117.000 sztuk tego samochodu, w tym model drugiej generacji, który zadebiutował latem bieżącego roku. Specjaliści Renault Rosja wzięli pod uwagę wszystkie życzenia właścicieli samochodów pierwszej generacji: w rezultacie nowe Renault Kaptur uczyniło ogromny krok naprzód we wszystkim, co dotyczy technologii, dynamiki, komfortu i praktyczności. Auto jest eksportowane do kilku krajów regionu.
Wprowadzając na rynek latem 2019 roku zupełnie nowy model, coupe-crossovera Renault Arkana, firma umocniła swoją pozycję w segmencie SUV-ów, sprzedając dotychczas prawie 25.000 sztuk tego stylowego auta. Renault Arkana zapewnia wyjątkową równowagę między elegancją sedana a odważnym charakterem crossovera. Jest to pierwszy model w Rosji wyposażony w najnowszy turbodoładowany silnik benzynowy TCe 150 (o mocy 150 KM) opracowany przez Alians Renault-Nissan we współpracy z Daimlerem, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów CVT X-Tronic nowej generacji. Dodajmy przy okazji, że Renault Arkana zostało w Rosji Samochodem Roku 2020 w kategorii lekkich SUV-ów.
Oprócz tych kluczowych modeli lokalnej produkcji, w ciągu 17 lat rosyjscy klienci stali się właścicielami takich modeli jak Master, Koleos, Megane, Fluence i innych. Obecnie strategia Renault w Rosji opiera się na lokalnej produkcji gamy modelowej w pełni dostosowanej do trudnych warunków klimatycznych i drogowych w Rosji oraz spełniającej wymagania klientów. Produkcja odbywa się w fabryce Renault w Moskwie, która w tym roku obchodzi 15-lecie, oraz w zakładzie produkcyjnym w Togliatti.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Rosja