Renault Talisman, który niedawno przeszedł facelifting, to jeden z ostatnich przedstawicieli klasy średniej. Segment D powoli zanika. Tymczasem Renault nadal oferuje taki samochód i to w całkiem dobrej cenie. Duży, przestronny, ze sporym bagażnikiem i wygodnym wnętrzem oraz silnikami benzynowymi oraz diesla.
Ceny nowych samochodów stale idą w górę i dzisiaj zakup kompaktu za 100 tysięcy złotych nie jest niczym szokującym. Dlatego też warto łaskawym okiem spojrzeć na klasę wyżej, gdzie nadal można zamówić Talismana. Rodzinny i przestronny samochód ze sporym bagażnikiem i świetnym wyglądem, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów można dostać już w cenie 133.900 zł (160 KM, benzyna) lub 157.900 zł (160 KM, diesel). W obu przypadkach występuje tu przyjemnie działająca, dwusprzęgłowa skrzynia EDC.
Zobacz: Promocje Renault 2021. Zobacz teraz
Renault Talisman to bardzo udany samochód, który prawdopodobnie wyszedł trochę za późno. Pojawił się bowiem na rynku już wtedy, gdy klasa D zaczęła się powoli kurczyć a klienci szukali SUVów. I dzisiaj wiele osób wybierze SUVa. A przecież taki samochód jak Talisman ma wiele zalet. Jest wygodny, obszerny, zadowala się umiarkowaną ilością paliwa, oferuje bardzo wygodne wnętrze.
Dla miłośników mocy jest wersja Initiale Paris ze 190-konnym dieslem i świetnym, bardzo bogatym wyposażeniem. Zapewne będzie bardzo poszukiwanym towarem na rynku wtórnym. Ale już w podstawowej wersji ZEN Talisman oferuje sporo wyposażenia w standardzie, w tym reflektory LED, automatyczną skrzynię biegów czy dwustrefową klimatyzację. Pełne wyposażenie obejmuje:
- felgi aluminiowe 17″
- wyświetlacz wskaźników i zegarów 7″
- system Easy Link 7″ z DAB, Bluetooth
- fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- karta Renault Hands Free z funkcją powitalną
- tylna kanapa dzielona 1/3-2/3 z otworem na narty
- przegroda w bagażniku
- złącze 12V z tyłu
- uchwyty mocujące do zamontowania siatki zabezpieczającej bagaż
- skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
- czujnik światła i deszczu
- tylny podłokietnik
- oświetlenie ambientowe wnętrza
- przykrycie części bagażowej
- automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Autohold
- klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- szyby przednie elektryczne z włącznikiem impulsowym
- tylna szyba podgrzewana
- światła tylne LED
- reflektory przednie Full LED Pure Vision
- światła do jazdy dziennej LED
- elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne
- system Energy Smart Management
- system wspomagania parkowania tył
- system MULTI-SENSE w wersji podstawowej
- regulator-ogranicznik prędkości
- system ABS
- system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- tylne pasy bezpieczeństwa
- system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC z systemem Hill Assist
- boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
- sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA)
- system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych siedzeniach
To wszystko dostajemy za 133 tysiące złotych, jak pokazuje konfigurator na stronie Renault.
Przejechaliśmy Talismanami wiele tysięcy kilometrów i jest to naprawdę dobry samochód. Ma świetnie zaprojektowany przód, eleganckie linie. Silniki TCE są dynamiczne i oszczędne, bez problemu napędzają spore auto. Jeśli szukacie wygodnego samochodu dla rodziny, to może być naprawdę dobry wybór.
Najnowsze komentarze