sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Renault testuje inteligentne samochody-roboty

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-12
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
57 2
0
55
UDOSTĘPNIEŃ
169
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali

Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy

Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska

Zakupy on-line czy zamawianie jedzenia na wynos to usługi, które już wcześniej zyskiwały na popularności, a w obliczu epidemii okazały się kluczowe. Sposób dostarczania przesyłek ma ogromne znaczenie dla jakości życia mieszkańców miast oraz dla środowiska naturalnego, ponieważ dostawy w miastach odpowiadają za 30% emisji gazów cieplarnianych. Według Renault dostawy przyszłości będą realizowane za pomocą elektrycznych, autonomicznych i inteligentnych samochodów.

Aż jedna piąta kosztów całego łańcucha dostaw jest związana z dostawami ostatniego kilometra. W dodatku dostawy w miastach są odpowiedzialne za około 20% natężenia ruchu i 30% emisji gazów cieplarnianych. Obecnie, w związku z większą popularnością zakupów on-line, ten udział może być jeszcze bardziej znaczący. Co więcej według prognoz do 2050 roku wolumen transportu towarowego wzrośnie czterokrotnie. Dlatego według Renault potrzebne są nowe metody dostaw, oparte o elektryczne, autonomiczne i inteligentne środki transportu.

Renault EZ-FLEX – z myślą o dostawach ostatniego kilometra

EZ-FLEX to eksperymentalny samochód dostawczy, idealny do dostaw ostatniego kilometra. Wpływa na to m.in. optymalny stosunek wymiarów zewnętrznych do powierzchni załadunkowej: długość 3,86 m, szerokość 1,65 m i wysokość 1,88 m to wymiary pozwalające wjechać na każdy parking. Jednocześnie EZ-FLEX posiada imponującą ładowność 3 m³. Samochód jest też niezwykle zwrotny: promień zawracania wynosi jedynie 4,5 m.Renault EZ-Flex

Zasięg w pełni elektrycznego EZ-FLEX wynosi 100 km, co oznacza, że jest odpowiedni do potrzeb miejskich dostaw. Średni dzienny przebieg samochodów używanych w tym celu wynosi 50 km. EZ-FLEX posiada również nowoczesny i w pełni zintegrowany ze smartfonem interfejs.

Udoskonalić dostawy ostatniego kilometra

Dwanaście samochodów Renault EZ-FLEX bierze udział w nowatorskim eksperymencie. Zostały one udostępnione przedsiębiorcom, firmom dostawczym oraz urzędom miejskim i gminnym na terenie Europy. Czujniki, w które zostały wyposażone pojazdy, pozwolą lepiej poznać sposoby użytkowania EZ-FLEX. Zebrane zostaną takie dane jak: informacje z systemu GPS, dane na temat przebiegu, zasięgu, wykorzystania drzwi i klapy bagażnika, rozwijanej prędkości i postojów. Podczas dwuletniego eksperymentu kierowcy korzystający z samochodu będą mogli także przekazywać swoje uwagi i komentarze.

Dzięki zaangażowaniu użytkowników i testom w rzeczywistych warunkach drogowych firma Renault będzie mogła poznać specyfikę codziennych dostaw, co w przyszłości umożliwi zaprojektowanie samochodów jeszcze lepiej przystosowanych do miejskiej logistyki.

EZ-PRO: dostawczy pojazd-robot nadzorowany przez człowieka

Zgodnie z wizją Renault w przyszłości dostawy miejskie będą opierać się na wykorzystaniu samochodów autonomicznych, choć kluczowym ogniwem w łańcuchu dostaw pozostanie człowiek. Wizję tę prezentuje EZ-PRO – koncepcyjne rozwiązanie obejmujące autonomiczne, inteligentne i współużytkowane elektryczne roboty-pody, które obsługują dostawy ostatniego kilometra.

Na EZ-PRO składają się dwa różne elementy:

  • Autonomiczny pod-lider, który może realizować dostawy i jest wyposażony w stanowisko dyspozytora.
  • Pody podążające, pozbawione miejsca dla kierowcy. Poruszają się w sposób niezależny za podem-liderem, w konwoju aż do punktu dostawy.

EZ-PRO przewiduje nową rolę dla człowieka odpowiedzialnego za proces dostawy. Zamiast kierowcy staje się on dyspozytorem, który ze swojego mobilnego stanowiska pracy organizuje i nadzoruje dostawy realizowane przez całą flotę pojazdów. Uwolniony od obowiązków związanych z kierowaniem i planowaniem trasy realizator dostawy może zadbać o efektywną i spersonalizowaną obsługę, np. w przypadku dostarczanych osobiście luksusowych artykułów spożywczych lub delikatnych przedmiotów.

Współużytkowane pojazdy dostawcze

Koncepcja EZ-PRO przewiduje współużytkowanie. Konwój robotów-podów, który wyjeżdża z tego samego hubu i jest zarządzany przez tego samego operatora logistycznego, może przewozić różne towary. Robot-pod może wykonać szereg dostaw na rzecz jednego sklepu internetowego, a następnie dla innego. Tego typu współużytkowanie przyczynia się do zmaksymalizowania wydajności i obniżenia kosztów.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczny RenaultEZ-FLEXEZ-PROkonceptyRenaultsamochody elektryczne
Udostepnij24Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Citroen AX GT testowany przez Top Gear. Hot-hatch w cieniu 205 GTi

Następny

Nowa 7-osobowa Dacia Duster, następca Lodgy, opóźniona?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowa 7-osobowa Dacia Duster, następca Lodgy, opóźniona?

Dacia Logan I generacji: niezwykły tuning

Citroen Jumpy-e

Nowy Citroen e-Jumpy: elektryczny bliźniak Opla Vivaro-e

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Piotr001 - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Krzysiek - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali
  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Pierwszy Citroën 2CV miał zawieszenie hydropneumatyczne
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.