Ciągła poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miast, kierowców i ich ładunków jest stałym celem Renault Trucks. Producent oferuje zatem nowe funkcje w swoich modelach gamy C i K. Rozwiązania, które umożliwiają pojazdom użytkowym lepszą integrację w mieście lub na budowach.
Integracja samochodów ciężarowych z coraz większym natężeniem ruchu na dużych obszarach miejskich oraz rozwój środków transportu wymaga coraz większej uwagi w kwestiach bezpieczeństwa. Renault Trucks, które już wyposaża swoje pojazdy w różne systemy bezpieczeństwa, oferuje nowe funkcje w tym zakresie. Proste, konkurencyjne i praktyczne rozwiązania spełniają wymagania klientów i poprawiają ochronę wrażliwych użytkowników dróg w środowisku miejskim.
Zastosowanie awaryjnego hamulca postojowego (tryb zapobiegający niekontrolowanemu ruchowi) zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu, gdy kierowca opuszcza kabinę, automatycznie aktywując układ hamulcowy w celu unieruchomienia pojazdu.
Bezpośrednie widzenie kierowcy poprawia się dzięki „drzwiom wizyjnym” po stronie pasażera, które umożliwiają kierowcom zobaczenie dowolnego użytkownika na drodze.
Poprawia się pośrednie widzenie kierowcy dzięki kamerom monitorującym umieszczonym wokół pojazdu. Obrazy z drogi są wyświetlane na ekranie Roadpad.
Wykrywanie wrażliwych użytkowników jest ulepszone dzięki czujnikom obecności umieszczonym na zewnątrz pojazdu, po przeciwnej stronie niż fotel kierowcy. Kierowca otrzymuje sygnał dźwiękowy i wizualny w kabinie.
Zewnętrzny głośnik ostrzega narażonych użytkowników drogi, gdy pojazd ma manewrować po przeciwnej stronie niż kierowca, gdy pojazd porusza się do tyłu i gdy kierowca korzysta z zewnętrznych urządzeń pojazdu, np. wind itp.
Dwa ostrzegające światła uzupełniają działanie głośnika, na przykład dla użytkowników dróg z ubytkiem słuchu lub noszących słuchawki.
Te systemy bezpieczeństwa są uzupełnieniem tych już dostępnych w ofercie Renault Trucks, takich jak automatyczny system hamowania awaryjnego (AEBS), ostrzeganie przed kolizją z przodu (FCW), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LKS), adaptacyjny tempomat (ACC), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i elektroniczny hamulec postojowy (EPB), włączane automatycznie po zatrzymaniu silnika. Do bezpiecznej jazdy na placach budowy ciężarówki w tej gamy są standardowo wyposażone w tryb off-road i ręczny przyspieszacz.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze