22. listopada 2011, w Aulnay-sous-Bois, Patrice Richard, prezes zarządu Grupy Point.P, odebrał z rąk Pascala Bittnera, dyrektora generalnego Renault Trucks France kluczyki do Renault Premium Distribution Hybris Tech. Ta 26-tonowa ciężarówka z układem napędowym 6×2*4 posiada silnik DXi 7 o mocy 310 KM, zabudowę skrzyniową z żurawiem z tyłu oraz przystawkę odbioru mocy na skrzyni biegów. Jest to największa hybrydowa ciężarówka z tego typu zabudową produkowana w Europie. Będzie zaopatrywała klientów firmy Point.P, zarówno firmy jak i odbiorców indywidualnych, w ciężkie materiały budowlane (piasek, cement, pustaki) w północno-wschodniej i wschodniej części Paryża.
Zdaniem Patrice Richard, Firma Point.P zdecydowała postawić na napęd hybrydowy i przeprowadzić test w warunkach rzeczywistych. Wybór ten jest zgodny z kompleksowym podejściem do eko-transportu. Pascal Bittner ze swej strony podziękował firmie Point.P za okazane zaufanie, podkreślając przy tym, że: Współpraca między naszymi firmami dowodzi, iż dzięki innowacyjności i zdecydowanym działaniom transport drogowy ma przyszłość, a przemysł francuski czeka jeszcze wiele wspaniałych lat.
Zastosowana w tej ciężarówce technologia napędu hybrydowego jest efektem blisko trzech lat prac doświadczalnych prowadzonych przez Renault Trucks. Pojazd ten jest szczególnie dobrze przystosowany do działania w strefach miejskich i okołomiejskich, ponieważ oprócz obniżonego o około 20% zużycia paliwa dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego, jest on także znacznie mniej hałaśliwy i uciążliwy dla mieszkańców.
Zasada działania opracowanego przez Renaut Trucks napędu hybrydowego jest prosta: energia kinetyczna pojazdu jest odzyskiwana podczas zwalniania i przekształcana w energię elektryczną. Energia ta jest gromadzona w akumulatorach trakcyjnych, które mogą dzięki temu działać w sposób całkowicie niezależny i nie wymagają doładowywania. Zgromadzona w akumulatorach energia jest następnie przesyłana do silnika elektrycznego, który jest wykorzystywany przy każdym ruszaniu. Po przekroczeniu prędkości około 20 km/h, napęd zapewnia silnik wysokoprężny. Wykorzystywany jest on w tych fazach jazdy, w których zużywa najmniej paliwa, czyli poza fazami ruszania.
Pojazdy Clean Tech oferowane przez Renault Trucks
W celu wyjścia naprzeciw wyzwaniom związanym z ochroną środowiska, stojącymi przed transportem drogowym oraz z uwagi na stale rosnący popyt ze strony klientów na pojazdy ekologiczne, zwłaszcza w strefach miejskich, Renault Trucks od szeregu lat opracowuje alternatywne rodzaje napędu: elektryczny, hybrydowy oraz gazem ziemnym. Te trzy rodzaje są zgrupowane pod jednym wspólnym logo Clean Tech i są głównie przeznaczone do użytkowania w strefach miejskich i zurbanizowanych.
W trosce o zapewnienie wysokiej klasy serwisu, Renault Trucks uruchomił program autoryzacji Clean Tech swojej sieci warsztatów. Zastosowanie nowoczesnych technologii wymaga bowiem opanowania nowych umiejętności oraz specyficznych narzędzi do przeglądów i napraw.
W obliczu wyzwań stojących przed transportem towarów w strefach miejskich, Renault Trucks oferuje kompleksowe rozwiązanie. Po pierwsze, proponuje swoim klientom gamę pojazdów miejskich, stworzoną na bazie zoptymalizowanych, wydajnych i zużywających jak najmniej paliwa modeli spalinowych. Po drugie, udostępniając klientom już obecnie rozwiązania alternatywne Clean Tech, wychodzi naprzeciw wyzwaniom w zakresie ochrony środowiska.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze