Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Opel Frontera
Wiadomości

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
renault koleos 2025 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
peugeot 208 01 Wiadomości
Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault Twingo przyspiesza. Debiut nowej generacji w 2026 roku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-11-09
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 7 minut
175
A A
0
Renault Twingo

W trakcie ostatnich dwunastu miesięcy marka Ampere przyspieszyła prace rozwojowe i produkcyjne nad nowym Renault Twingo. Elektryczny model powstanie w mniej niż dwa lata i zadebiutuje już w 2026 roku, ale to nie jedyna nowość, jaką przygotowuje francuski producent na najbliższe lata.

Po roku od rozpoczęcia działalności Ampere, marka wyspecjalizowana w inteligentnych pojazdach elektrycznych, przedstawia osiągnięcia z ostatnich dwunastu miesięcy. Firma jest odpowiedzialna za elektryczne modele Megane E-Tech, Scenic E-Tech, nowe R5 i R4 i pracuje nad nowym wcieleniem Renault Twingo.

Mimo ostatniego spowolnienia na rynku samochodów elektrycznych, Ampere przyspiesza, aby dogonić światowych liderów rynku i zwiększyć przewagę nad konkurencją w Europie. Firma chce wykorzystać spodziewany wzrost na rynku aut elektrycznych, który w ciągu najbliższych pięciu lat powinien wynieść około 25% rocznie.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Nowe Renault Twingo łączy nowoczesność i nostalgię. Widzieliśmy „żabę” na żywo w Paryżu

Skrócenie czasu produkcji

Firma Ampere, głęboko zakorzeniona we Francji i obsługująca rynki europejskie i nie tylko, opiera swoją działalność na ElectriCity, kompleksie przemysłowym wyspecjalizowanym w samochodach elektrycznych, zlokalizowanym na północy Francji, oraz na związanym z nim kompletnym ekosystemie. Zamierza w sposób konkurencyjny produkować pojazdy elektryczne: Megane E-Tech Electric, Scenic E-Tech Electric, Renault 5 E-Tech Electric oraz Renault 4 E-Tech Electric. ElectriCity.

Kompleks składający się z fabryk w Douai, Maubeuge i Ruitz, ściśle współpracujący z zakładem w Cléon w zakresie silników elektrycznych – znacznie skraca czas produkcji: jego celem jest wytworzenie modelu Renault 5 w mniej niż 10 godzin.renault 5 01 Wiadomości

Zapowiedziane rok temu Renault Twingo, dzięki skróceniu prac projektowych do mniej niż dwóch lat, pojawi się na rynku już w 2026 roku i będzie kosztowało poniżej 20.000 euro. Aby to osiągnąć, marka Ampere wykorzystała liczne innowacje technologiczne oraz postępy w dziedzinie doświadczenia klientów.

Francuscy dealerzy ocenili marki. Renault ma podium, Citroën, Peugeot, Opel i Fiat na końcu

Po pierwszej udanej współpracy technologicznej przy Compact EV, który niedługo pojawi się w sprzedaży, Nissan zlecił Ampere prace nad stworzeniem swojego kolejnego modelu elektrycznego z segmentu A. W pojeździe zostaną wykorzystane innowacje Ampere, a także rozwiązania mające na celu ograniczenie kosztów i czasu wytwarzania samochodów.

Alpine A390 w przygotowaniu

Nowy projekt do realizacji świadczy o atrakcyjności Ampere jako platformy technologicznej dla znanych marek: Alpine z modelem A390 opracowanym na platformie AmpR Medium oraz model A290 wyprodukowany w Douai na platformie AmpR Small, Nissan i jego Compact EV, opracowany i wyprodukowany przez Ampere, oraz nowy samochód elektryczny z segmentu A tej marki; a także Mitsubishi z elektrycznym pojazdem z segmentu C-SUV, opracowanym na platformie AmpR Medium i produkowanym w Douai od 2025 roku.Alpine A390_β

Aby przyspieszyć prace nad pojazdami elektrycznymi, marka Ampere korzysta ze wsparcia wyspecjalizowanego ośrodka Advanced China Development Center, stworzonego do ścisłej współpracy z chińskimi partnerami. Dzięki zespołowi w Chinach Ampere zamierza pozyskać z tamtejszego ekosystemu wiedzę na temat procesów opracowywania pojazdów i wyciągnąć odpowiednie wnioski, przydatne pracownikom Ampere i Renault Group.

Rozwój akumulatorów

W ciągu 18 miesięcy Ampere z powodzeniem wprowadził w swoich samochodach technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych LFP, która jest stosowana obok technologii NMC (litowo-jonowo-kobaltowych), czym marka udowadnia swoją sprawność w niestabilnych czasach oraz zdolność do przeprowadzania zmian w rekordowym czasie, aby znacznie ograniczyć koszty. Dzięki technologii cell-to-pack, a niedługo także cell-to-chassis, Ampere zaoferuje klientom najlepszy zasięg w najlepszej cenie, w zależności od sposobu użytkowania.

Do 2028 roku marka będzie gotowa do kolejnego skoku technologicznego dzięki akumulatorom bez kobaltu, łączącym w sobie gęstość energii typową dla akumulatorów NMC, koszt i bezpieczeństwo technologii LFP oraz czas ładowania poniżej 15 minut. To zwiastuje cel marki, jakim jest podwojenie do 2030 roku gęstości energii w NMC poprzez wykorzystanie katody bez kobaltu i anody litowo-metalowej w akumulatorze Solid-State.

Elektryczny model dostawczy

Ampere zaprezentuje w 2026 roku pierwszy europejski SDV (Software Defined Vehicle) – model FlexEVan. Udowodni tym samym słuszność swojego interdyscyplinarnego podejścia, które pozwala na ograniczenie kosztów przy zachowaniu własności intelektualnej strategicznych innowacji. Takie podejście jest kluczowe w dziedzinie oprogramowania, w przypadku Google i Qualcomm, w zakresie akumulatorów, w przypadku  czterech europejskich partnerów, a także w kwestii elektroniki mocy, która jest strategicznym obszarem stanowiącym znaczną część kosztów elektrycznego układu napędowego.Renault Estafete Concept Paris Motor Show 2024 2 Wiadomości

Dzięki postępom dokonanym w ciągu zeszłego roku Ampere jest na najlepszej drodze do osiągnięcia celu ograniczenia kosztów o 40% do 2028 roku, czyli między pierwszą i drugą generacją pojazdów elektrycznych z segmentu C, w szczególności dzięki LFP i nowym technologiom, jak na przykład Cell-to-Pack, która będzie wprowadzana od 2026 roku.

Elektryczny model segmentu C

Przyszła generacja samochodów elektrycznych Ampere z segmentu C zapewni w 2028 roku najlepszą wydajność energetyczną dzięki innowacjom w zakresie silników, akumulatorówi zarządzania ciepłem. Zostaną w niej wykorzystane nowe technologie, takie jak trzecia generacja silników bez metali ziem rzadkich. Poprzez wprowadzenie tych samochodów Ampere zamierza osiągnąć najwyższy poziom w porównaniu z konkurencją, a także przy okazji przeskoczyć od razu dwie generacje do przodu.renault embleme paris motor show 2024 11 Wiadomości

Oprócz samochodów elektrycznych Ampere prezentuje także efekt swoich prac związanych z dążeniem do stworzenia mobilności o zerowym poziomie emisji netto, co stanowi ważne wyzwanie w zakresie inżynierii i innowacji, z którego zrodził się samochód koncepcyjny Renault Embleme. Marka Ampere, przekonana, że dekarbonizację można osiągnąć tylko poprzez pracę zespołową, zgromadziła najbardziej zaawansowane technologie z kluczowych dziedzin, aby przekształcić swoje ambicje w pojazd w pełni funkcjonalny.

„Stworzyliśmy Ampere, aby rozwijać unikalne technologie i ulepszać doświadczenie klientów oraz dogonić w rekordowym czasie najlepszych graczy w branży. Istotne postępy osiągnięte przez Ampere w ciągu roku dowodzą, że przedsiębiorstwo jest najwłaściwszą reakcją europejskiego przemysłu motoryzacyjnego na konkurencję ze wschodu i z zachodu. Wyróżniamy się w sposób znaczący, a naszym celem jest zajęcie pozycji lidera w Europie i poza nią – zaznaczył Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i Ampere.

Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AmpereTwingo E-TechRenaultNissanMitsubishi
Udostepnij60Tweet38Udostepnij11
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

zegary peugeot 3008 iii 1 3 Wiadomości
Testy

Ile pali nowy Peugeot 3008 136 KM na autostradzie? Rzetelny test zużycia paliwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-14
ds 4 e tense 2022 hybryda 225 km eat 8 1 Wiadomości
Testy

Test: luksusowy hybrydowy kompakt DS 4 225 KM PHEV, konkurencja Audi A3, BMW 1 i Mercedesa A. Komfort, cisza i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-20
4. Alicia Aylies Miss Francji odebrała Peugeota 2008 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008: super zasięg, ale o jakże mi ciebie brak… szóstko! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-03-27
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
Peugeot 508 2018
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 180 KM First Edition – pierwsze wrażenia właściciela w Polsce! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-16

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Citroën C4 i pierwszy C4 z 1931 roku w salonie marki w Koszalinie

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 23/2013

Peugeot 106 przed Rajdem Wisły – udana pierwsza część sezonu Goduli i Nowaka

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz