Jaki jest środek transportu, który pozwoli nam ominąć największe korki? Na myśl przychodzi m.in. rower, ale w obliczu niepewnej pogody może warto wybrać pojazd, który zapewni nam dach nad głową, jak na przykład Renault Twizy. Elektryczny model szybko przemknie bus-pasem w godzinach szczytu a dzięki współpracy Renault z firmą OKAM, Twizy będzie do całkowitej dyspozycji mieszkańców nowoczesnego osiedla Central House w Warszawie. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce.
Nowoczesny apartamentowiec firmy OKAM powstaje na Mokotowie, ale Central House to nie tylko lokale, ale właściwie wszystko, czego może potrzebować zabiegany mieszkaniec dużego miasta. Na terenie osiedla znajdzie się plac zabaw, garaż dla samochodów i rowerów, myjnia, siłownia, spa, restauracja, miejsce spotkań, taras z ogródkiem na dachu, sklep spożywczy a nawet wypożyczalnia samochodów elektrycznych. Każdy mieszkaniec Central House będzie mógł darmowo korzystać z modelu Renault Twizy. Taka wypożyczalnia to całkowita nowość w Polsce.
Firma OKAM kupiła już 8 egzemplarzy takich pojazdów. 4 października 2018 roku Arie Koren, dyrektor generalny OKAM odebrał kluczyki do pierwszego Twizy z rąk Grzegorza Zalewskiego, dyrektora Generalnego Terytorium East Renault i odbył pierwszą symboliczną jazdę.
Renault Twizy to niewielki, niepozorny wehikuł, który właściwie trudno nazwać samochodem. Mogą nim podróżować maksymalnie dwie osoby, ulokowane jedna za drugą lub w wersji dostawczej Cargo – jedna. Zamiast pasażera, Twizy Cargo przetransportuje bagaż w tylnym schowku o pojemności 180 litrów.
Być może elektryczne Renault nie będzie najwygodniejszym środkiem transportu, biorąc pod uwagę bogatą ofertę na rynku motoryzacyjnym, ale w zatłoczonym mieście, takim jak Warszawa, będzie zdecydowanie jednym z najszybszych. Pojazd jest całkowicie elektryczny dlatego może poruszać się bus-pasem i w ten sposób ominie wszelkie korki. Parkowanie Renault Twizy również jest łatwiejsze. Wehikuł mierzy zaledwie 2,34 m długości i 1,40 m szerokości, co pozwoli stanąć w poprzek standardowego miejsca parkingowego.
Jak jeździ Renault Twizy?
Przede wszystkim w całkowitej ciszy, a to zasługa silnika elektrycznego, który nie wydaje żadnego dźwięku. Jednostka generuje 11 KM oraz maksymalny moment obrotowy 57 Nm i umożliwia rozpędzenie modelu maksymalnie do 80 km/h. Być może nie są to wartości, które zaimponują fana motoryzacji, ale gdy przypomnimy sobie naszą ostatnią podróż do pracy z żółwią prędkością od świateł do świateł, to dojdziemy do wniosku, że w zupełności wystarczą.
Aby dostać się do środka pojazdu wystarczy odchylić do góry drzwi, co ułatwia wsiadanie w ciasnych przestrzeniach parkingowych. Wnętrze Twizy jest wyjątkowo mało skomplikowane. Znajdziemy w nim jedynie dwa siedziska oraz funkcje niezbędne do jazdy: wybór kierunku: przód-tył oraz niewielki wyświetlacz informujący o aktualnej prędkości, stanie naładowania akumulatora i zasięgu. Elektryczny maluch Renault potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 80 km, przy czym w trudniejszych warunkach, będzie to maksymalnie 55 km. Na przejazd odcinka dom-praca, praca-dom w obrębie miasta nie powinno nam tych kilometrów zabraknąć. Pojazd można naładować ze zwykłego domowego gniazdka, trwa to 3,5 godziny. Ile kosztuje elektryczne Renault? Cena Twizy wraz z akumulatorem trakcyjnym wynosi w polskich salonach 53.200 zł.
Małgorzata Kozikowska
Najnowsze komentarze