Słowa: mocny i szybki do miejskiego Renault Twizy nie za bardzo pasują. Bez względu na miejski charakter modelu i stereotypy, tunerzy z Zero EV postanowili wzmocnić silnik pojazdu do wartości 100 KM.
Kosmicznie wyglądający model z otwieranymi do góry drzwiami ma ubogie wyposażenie, ale jedną podstawową zaletę: zaparkuje wszędzie. Fabryczna wersja Renault Twizy dysponuje mocą 17 KM i rozwija prędkość maksymalną 80 km/h, co jak na warunki miejskie powinno być wystarczające, by zastąpić skuter. Elektryczny model przy rozsądnym korzystaniu z pedału gazu potrafi przejechać dystans nieco ponad 100 km.
Renault Twizy nie jest modelem, który często trafia do warsztatu tunerów, ale nawet małego elektryka da się odpowiednio podrasować. Warsztat Zero EV wykorzystał do tego celu silnik elektryczny od Mitsubishi Outlander PHEV, który generuje moc 100 KM. Akumulator o pojemności 6,1 kWh, które posiadał Twizy, zamieniono na zestaw o pojemności 8,7 kWh pochodzący od Volkswagena Golfa GTE.
Konwersja wydaje się niezwykła, ale Twizy miał już kiedyś porównywalną moc. Firma Renault również wpadła na pomysł wzmocnienia modelu i w 2015 roku zaprezentowała Twizy F1 z silnikiem o mocy 97 KM. Pojazd kolorystycznie dopasowano do schematu zespołu Formuły 1 Renault. Francuski producent nie zdecydował się na produkcję i model pozostał jedynie prototypem.
Najnowsze komentarze