niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-02
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
388 8
0
Renault, Zabrze
339
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Autoryzowany zakład naprawy akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych i hybrydowych Renault powstał w ramach działalności spółki Dąbrowscy – autoryzowanego dealera Renault w Zabrzu. W Zabrzu naprawiane są akumulatory trakcyjne z terytorium Europy Wschodniej obejmującego: Polskę, Estonię, Litwę, Łotwę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię.

Autoryzowany zakład naprawy akumulatorów powstał jako konsekwencja wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych w regionie oraz sukcesywnego wprowadzania napędów hybrydowych i hybrydowych plug-in. Zakład w Zabrzu jest jedynym tego typu zakładem Renault w tej części Europy. Pozwala on na zapewnienie sprawnej i szybkiej naprawy akumulatorów oraz obniżenie kosztów napraw. Operacje wykonywane na akumulatorach objęte są gwarancją.

Pomieszczenia, w których odbywają się naprawy i w których składuje się moduły oraz akumulatory, są klimatyzowane, by móc zagwarantować odpowiednią temperaturę dla tych podzespołów, jak również zapewnić komfort pracy mechaników, którzy są ubrani w odpowiednie, obowiązkowe kombinezony, rękawice i przyłbice. Pomieszczenia są specjalnie oznakowane, wyposażone w systemy gaśnicze, wykrywacze dymu, cyrkulację powietrza. Strefa napraw jest też strefą zamkniętą, z bardzo ograniczonym dostępem.

Mechanicy dokonujący napraw odbyli specjalistyczne szkolenia, mają uprawnienia do pracy z wysokimi napięciami, dysponują odpowiednimi narzędziami specjalistycznymi do napraw akumulatorów.

Każdy tego typu zakład jest systematycznie kontrolowany pod kątem jakości wykonywanych napraw czy uzupełniania narzędzi i urządzeń w momencie pojawiania się nowych produktów. Wraz z rozwojem technologii również mechanicy przechodzą systematyczne szkolenia poszerzające ich wiedzę i umiejętności.

Akumulatory przed ich wysyłką do naprawy w zakładzie w Zabrzu są poddawane pełnej diagnostyce w serwisie Renault Ekspert Z.E. w celu wskazania problemu, jaki wystąpił w akumulatorze. Każdy akumulator wysyłany do Zabrza musi przejść procedurę stwierdzającą, że taka jednostka nadaje się do naprawy.

W większości naprawy polegają na wymianie modułów z ogniwami elektrycznymi (33,3 V), ale zdarzały się również przypadki, gdy należało wymienić moduły BMS (moduły zarządzające). Moduły poddane wymianie są składowane i odbierane z Zabrza przez producenta. Do naprawy są dostarczane samochody kompletne, z wyłączeniem Rumunii i Bułgarii, skąd dostarczane są same akumulatory trakcyjne w specjalnych skrzyniach transportowych i oznakowanej ciężarówce.

Ponowne wykorzystanie akumulatorów

Grupa Renault jest pionierem i liderem w dziedzinie elektromobilności w Europie. Od momentu rynkowego debiutu gamy samochodów elektrycznych (2010 r.) Renault przekroczyło już pułap 370 tysięcy sprzedanych samochodów elektrycznych w Europie. Bestsellerowe Renault ZOE jest najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym w Europie, a Renault Kangoo Z.E. utrzymuje pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym.

Jako europejski pionier i lider w dziedzinie samochodów elektrycznych Grupa Renault wykorzystuje swoje dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu, produkcji i sprzedaży pojazdów elektrycznych. Blisko 30 tys. pracowników Grupy Renault zostało przeszkolonych w zakresie elektromobilności, podobnie jak cała sieć dedykowanych salonów marki w Europie.

W Polsce samochody elektryczne Renault oferowane są we wszystkich salonach Renault, natomiast kompleksową obsługę związaną również ze specyficznym serwisowaniem zapewniają Koncesjonerzy – Eksperci Z.E. Posiadają oni obok odpowiednio przeszkolonych handlowców również specjalistyczne zaplecze serwisowe: narzędzia specjalistyczne, przeszkolony personel techniczny. Grupa Renault oferuje dzisiaj najszerszą gamę samochodów elektrycznych na rynku. Składają się na nią Renault ZOE, Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Oprócz oferty samochodów elektrycznych grupa proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur, Nowy Megane i Nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia ta jest również dostępna w Nowym Renault Arkana.

Stacjonarne magazynowanie energii

Wycofane z użytku akumulatory trakcyjne samochodów elektrycznych mogą być wykorzystywane w tworzeniu systemów stacjonarnego magazynowania energii. Dzięki temu możliwe jest regulowanie różnic pomiędzy zużyciem a produkcją energii elektrycznej w danym momencie. Chodzi o utrzymanie równowagi pomiędzy podażą a zapotrzebowaniem w sieci energetycznej poprzez podłączenie różnych źródeł energii, których moc produkcyjna nie jest stała.

Nawet najmniejsze różnice między produkcją a zużyciem energii mogą spowodować niepożądane zmiany napięcia w domowej sieci (50 Hz). Stacjonarny system magazynowania energii elektrycznej zapobiega takim sytuacjom, ponieważ uwalnia zmagazynowaną energię dokładnie w chwili wystąpienia braku równowagi w sieci. W ten sposób przyczynia się do stabilizacji sieci i tym samym pozytywnie wpływa na atrakcyjność ekonomiczną niskoemisyjnych źródeł energii. W konsekwencji pozwala to na zwiększenie udziału energii z odnawialnych źródeł w miksie energetycznym.

W 2018 r. Grupa Renault ogłosiła rozpoczęcie projektu „Advanced Battery Storage”, stacjonarnego systemu magazynowania energii wykorzystującego wyłącznie akumulatory trakcyjne samochodów elektrycznych (wycofane z użytkowania oraz częściowo nowe). Docelowo system ma być w stanie przyjąć min. 60 MWh, co oznacza, że będzie największym tego typu systemem, jaki kiedykolwiek powstał w Europie.

Pierwsze instalacje zostały zrealizowane na początku 2019 roku w trzech lokalizacjach we Francji i w Niemczech: w zakładach produkcyjnych Renault w Douai (departament Nord) i w Cléon (departament Seine Maritime) oraz w starej kopalni węgla w Nadrenii Północnej-Westfalii. Stopniowo pojemność systemu będzie zwiększana – docelowo ma liczyć 2000 akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych. Wówczas system osiągnie lub prawdopodobnie przekroczy próg 60 MWh. To tyle, ile zużywa dziennie miasto liczące 5000 gospodarstw domowych.

W West Sussex (Wielka Brytania) realizowany jest projekt „SmartHubs”. Akumulatory z odzysku pochodzące z samochodów elektrycznych Renault będą wykorzystywane obok innych technologii w ramach lokalnego systemu energetycznego, aby zapewnić czystszą i tańszą energię dla mieszkań socjalnych, transportu, obiektów infrastruktury, domów prywatnych i lokalnych przedsiębiorstw. Akumulatory z odzysku zostaną wykorzystane w specjalnie zaprojektowanych przez Connected Energy systemach E-STOR.

Projekt SmartHubs umożliwi zainstalowanie kilku systemów E-STOR o pojemności 360 kWh w wielu obiektach przemysłowych i handlowych. Część z nich zostanie również wyposażona w panele słoneczne i terminale ładowania samochodów elektrycznych w celu obniżenia kosztów energetycznych i optymalizacji wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Zainstalowany zostanie także duży, wykorzystujący około 1 000 akumulatorów z odzysku system E-STOR o pojemności 14,5 MWh, co pozwoli na szybkie ładowanie oraz rozładowanie i tym samym lepsze zrównoważenie sieci energetycznej. System będzie w stanie zmagazynować wystarczająco dużo energii do zasilania 1 695 przeciętnych gospodarstw domowych przez 24 godziny.

Lider pod względem elektryfikacji do 2025 r.

Zgodnie z planem strategicznym „Renaulution” Renault chce do 2025 r. zostać liderem pod względem elektryfikacji. Pomóc ma w tym „zagłębie elektryczne”, usytuowane prawdopodobnie na północy Francji, które będzie dysponowało największym centrum produkcyjnym samochodów elektrycznych Grupy na świecie. Firma będzie mogła również pochwalić się najbardziej „zielonym” miksem produktów w Europie.

Samochody elektryczne będą stanowiły połowę nowych modeli wprowadzanych w Europie. Samochody hybrydowe mają zaś stanowić 35% miksu produktów.

Jednocześnie technologie związane z pojazdami elektrycznymi mogą pomóc w zwiększeniu udziału odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym. Systemy inteligentnego ładowania i ładowania dwukierunkowego (vehicle-to-grid) ułatwiają zachowanie równowagi między popytem a podażą i w ten sposób regulują oraz stabilizują napięcie sieci, dzięki czemu niskoemisyjna energia staje się dostępna dla wszystkich. Stacjonarne systemy magazynowania energii wykorzystujące akumulatory uzupełniają ten ekosystem, zapewniając energię w czasie najwyższego popytu.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault, Zabrze
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CapturClioelektryczne RenaultKangoo Z.E.Master Z.E.MeganeRenaultsamochody elektryczneZ.E.Zoe
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Poprzedni

Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.

Następny

Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen Jumper Campeo 4x4

Citroën Jumper Campeo 4x4 – offroadowy kamper

Sprzedaż samochodów koncernów francuskich w Polsce po dwóch miesiącach 2021 roku

Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.