Tym razem z okładki tygodnika MOTOR spoglądają na nas Dacia Jogger i Renault Megane E-Tech, ale w tej crossoverowej wersji pokazanej w Monachium. Co więcej – oba zdjęcia umieszczono w górnej połowie okładki, co oznacza, że macie szanse dostrzec je w punktach sprzedaży prasy. Czy jednak te dwa modele wystarczą, by uznać zakup pisma za uzasadniony?
MOTOR nr 37 (3560) z 13.IX.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Laguna, Megane, Talisman, Vel Satis, Dokker, Duster, Jogger, Lodgy, Logan
W ubiegłym tygodniu miały miejsce targi motoryzacyjne w Niemczech. Tym razem jednak nie we Frankfurcie, a w Monachium, nie w typowym centrum targowym, ale w różnych miejscach miasta, i w dodatku udział w imprezie wzięło tylko 11 marek. Z tych nas interesujących były Renault i Dacia. Nawet Opel nie zdecydował się na udział w krajowych dla siebie targach. Co by nie powiedzieć – jednym z przebojów imprezy była niewątpliwie Dacia Jogger. MOTOR w artykule na temat targów (strony 4-9) wspomina, że Jogger zastąpi Logana MCV, Dokkera i Lodgy. Renault Megane będzie produkowane w dwóch wersjach – jako hatchback i crossover. Elektryczny crossover. Wnętrze będzie kompletnie odmienne od aktualnej wersji.
W tabelce z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych w Polsce marek rynku pierwotnego (strona 11.) Dacia znalazła się na miejscu dziewiątym i to jedyna interesująca nas marka plasująca się w pierwszej dziesiątce. Tabelka obejmuje dane dotyczące rejestracji nowych aut od stycznia do sierpnia włącznie.
Raport z pierwszych jazd Dacią Duster II fazy drugiej znajdziecie na stronie 12. Autor wypisał, co się zmieniło w najpopularniejszym SUV-ie na polskim rynku, ale wrażeń z jazdy jest niezbyt wiele. Gdyby ktoś poczuł niedosyt, zapraszam do własnej relacji z tychże jazd.
Francuskie marki wspomniano – wśród wielu innych – w artykule traktującym o kasacji samochodów (strony 32-33). Pojawił się tam także Opel.
W dziale Używane na stronie 34. zagościł Renault Vel Satis. MOTOR chwali wersje z silnikami benzynowymi 2.0T i 3.5 V6, ale też z 2.0 dCi po 2005 roku. Źle oceniają bezawaryjność. Za przeciętną uznano jakość materiałów, osiągi, zużycie paliwa, ceny części i koszty serwisu. Powyżej średniej wypadły pojemność bagażnika, wyposażenie, komfort jazdy i hałas (a raczej wyciszenie), wygląd i styl, dostępność części i serwisu. Bardzo dobrze oceniono przestronność wnętrza i ceny zakupu.
Renault Talismana wspomniano w roli rywala dla opisywanego na stronach 40-43 używanego Forda Mondeo. Przy samym Talismanie zaś pojawiło się odniesienie do Laguny.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Aż przyjemnie było przeglądać to wydanie!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze