Kontynuujemy temat podsumowywania wyników roku 2017 na różnych rynkach, oczywiście w zakresie marek francuskich. Dziś szybki skok do Rosji, gdzie Renault okazało się liderem segmentu SUV-ów oraz liderem sprzedaży samochodów z napędem na cztery koła.
W roku 2017 Renault w Rosji okazało się liderem segmentu SUV-ów. Łączna sprzedaż tego typu aut francuskiej marki wyniosła w minionych dwunastu miesiącach 99.865 samochodów. Jak niewiele zabrakło do pełnych stu tysięcy! Tak znakomity wynik przyczynił się w znaczącym stopniu do sukcesu firmy na rosyjskim rynku. O wynikach ogółem napiszemy oddzielnie.
Do uzyskania statusu lidera segmentu SUV-ów przyczynił się m.in. wprowadzony w połowie roku Nowy Koleos. Ten model trafił na rosyjski rynek w czerwcu. Siłą rzeczy nie stał się lokomotywą napędową, bo i cena wysoka, i sprzedaż tylko przez pół roku, ale na pewno nobilitował markę w Rosji.
Na sukces Renault w Rosji w segmencie SUV-ów i crossoverów pracowały cztery modele. To Sandero Stepway, Duster, Kaptur i Koleos. Łączna ich sprzedaż sięgnęła niemal 100.000 egzemplarzy, z czego przeszło połowa (56.135) wyposażona była w napęd na cztery koła. To najlepszy wynik w Rosji w ubiegłym roku, jeśli chodzi o samochody z tym rodzajem napędu. Przyznam szczerze, że aż się zdziwiłem widząc te dane.
Wyniki te były możliwe do osiągnięcia głównie dzięki realizacji strategii opartej na lokalnej produkcji oraz w dużej mierze ze względu na szeroką linię modelową segmentu SUV-ów i crossoverów na rosyjskim rynku.
Biorąc pod uwagę sukces, jaki osiągnęła firma, oraz nowe ambitne cele, Renault Rosja opracowała i wdraża nową strategię marki „Mój kraj. Moje odkrycia. Moje Renault „, która w maksymalnym stopniu odpowiada sytuacji na rynku i oczekiwaniom klientów Renault. Określa rozwój firmy w ciągu najbliższych pięciu lat, a wszystkie nowe modele, które będą prezentowane na rynku rosyjskim przed 2021 rokiem, spełnią tę strategię.
Mój kraj to gotowość wszystkich samochodów Renault do lokalnych warunków pracy. Technologie stosowane w samochodach Renault (Renault Start, ogrzewanie przedniej szyby na całej powierzchni, doskonałe zawieszenia, duży prześwit, itp.) mają na celu ułatwić życie i komfort rosyjskich kierowców.
Moje odkrycia są okazją, aby odkryć nowe regiony Rosji z SUV-ami Renault. Dzięki szerokiej gamie modeli każdy klient może wybrać dla siebie crossovera lub SUV-a i wyruszyć nim w celu odkrycia nowych terytoriów, zarówno geograficznych, jak i dotyczących komfortu i swobody.
Moje Renault buduje emocjonalną więź między klientami Renault, a samochodami Renault, wzmacniając wizerunek marki Renault i zwiększając lojalność.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze