Renault rozpoczęło realizację planu Renaulution, który zakłada rozwój gamy modelowej w segmencie C oraz wprowadzenie do oferty samochodów nawiązujących do historii marki. Modele R4 i R5 powrócą w nowych wersjach. Wraz ze zmianami, wprowadzone zostaną również nowe logotypy, które marka zarejestrowała w urzędzie patentowym.
Renault przygotowuje całkowitą modernizację swojej oferty. Począwszy od rezygnacji z modeli Scenic, Espace i Talisman przez przywrócenie do życia R4 i R5 aż po rozwój aut z napędem elektrycznym i wodorowym. Nowa gama potrzebuje nowego wizerunku, nowych nazw i nowej tożsamości. Francuski producent wprowadził już do swoich kanałów komunikacyjnych, a także do modelu Megane E-Tech Electric odświeżone logo. Ponadto na koncepcyjnym modelu 5 możemy zobaczyć symbol dedykowany pojazdowi, który przedstawia romb z numerem 5. Być może oznaczenie trafi do wersji seryjnej, która zadebiutuje w 2024 roku.
Zobacz także: Renault AIR4 pierwszy latający samochód marki. To jeszcze auto czy może dron?
Z nowej nomenklatury skorzysta również Kadjar, który według francuskich mediów otrzyma plakietkę Audace, ale na tym nie koniec. Marka zarezerwowała nazwy Renault 4Ever oraz 5Ever i ponownie sięgnęła do historii zgłaszając do urzędu patentowego nazwy Estafette oraz R8.
W 2022 roku Renault będzie obchodziło 50-lecie modelu R5 a logo, które uczci tę okazję jest już gotowe. Przypomina znak, który powstał z okazji 60-lecia 4L. Graficzny przekaz towarzyszy emblematowi samochodów hybrydowych „Plug Inn” przedstawiający romb zakończony niebieską wtyczką. Swój symbol H2-Tech otrzymały także samochody dostawcze na wodór, które powstają w ramach spółki HYVIA.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze