Renault lubi uszczypliwie traktować swoją konkurencję a brytyjski oddział marki robi to znakomicie. Na koncie ma już m.in. wyśmiewanie Tesli, ale wraz z promocją nowego modelu Renault 5 E-Tech przyszła kolej na wbicie szpilki marce Mini.
Renault zaparkowało swój nowy model R5 E-Tech tuż pod nosem konkurencji. Elektryczny maluch stanął na honorowym miejscu przed salonem London West przy Great West Road, który znajduje się tuż obok salonu Mini – wystarczy przekroczyć drogę. Tylko po co? Pyta Renault. Najlepszy elektryczny model znajduje się przecież na miejscu.
Renault 5 w cenie… nowej Dacii Bigster. Niski przebieg i wzorowy stan
Seria billboardów, która wyświetla się obok Piątki uszczypliwie, ale jednocześnie z humorem promuje nowy model elektryczny. Każda z reklam żartobliwie nawiązuje do sąsiadującej marki samochodów. Renault przekonuje m.in. do tego, by wzbudzić zazdrość wśród sąsiadów nową Piątką. Aby dodać szczyptę przyjacielskiej rywalizacji, Renault 5 zostało ozdobione flagą Wielkiej Brytanii, charakterystycznego elementu samochodów Mini.
Reklamy zachęcają przechodniów do odwiedzenia Renault London West, aby osobiście odkryć elektryczny model spod znaku rombu, który ma na swoim koncie liczne tytuły: Europejskiego Samochodu roku, a także Samochodu Roku magazynów Top Gear i What Car?
W ubiegłym roku Renault stawiało się Tesli hasłem „nowy Renault Scenic zawstydza Teslę Model Y ceną i zasięgiem”, które nawiązuje do artykułu Auto Express o takim właśnie tytule.
Żartowanie z konkurencji to dobry sposób na kampanię pod warunkiem, że reklama jest zrobiona ze smakiem. Zwraca uwagę, pozwala się uśmiechnąć a jednocześnie informuje o nowym produkcie.
Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało
Najnowsze komentarze