Renault wzywa do tego, by klienci dodali odrobinę koloru do smutnych ulic wybierając ciekawsze barwy nadwozia. Apel jest wynikiem badania, w którym okazało się, na brytyjskich ulicach królują szare samochody i to już siódmy rok z rzędu.
Renault zwraca się do kupujących nowe samochody, aby wybierali bardziej wyraziste i odważne kolory i rozjaśnili szarą Wielką Brytanię. Apel pojawił się po tym, jak badanie przeprowadzone przez producenta samochodów wykazało, że:
- 69% Brytyjczyków twierdzi, że kolor ma pozytywny wpływ na ich nastrój
- Ponad dwie piąte (43%) Brytyjczyków kojarzy jasne kolory ze szczęściem
- Respondenci najczęściej kojarzą jasne kolory ze szczęściem (43%), odwagą (35%) i radością (34%).
- Piąta (20%) część Brytyjczyków twierdzi, że widok kolorowego samochodu na drodze wywołuje uśmiech na ich twarzy
- 1 na 7 (14%) respondentów uważa, że kierowcy jaskrawo kolorowego samochodu muszą mieć wesołą osobowość
Wpaniała Piątka! Renault, Dacia, Alpine i Mobilize wyróżnione w konkursie Trophées de L’argus 2025
Dane dotyczące kolorów samochodów w 2024 r., zebrane przez branżową organizację Society for Motor Manufacturers and Traders (SMMT), ujawniły, że kolor szary znalazł się na szczycie listy kolorów nowych samochodów w Wielkiej Brytanii po raz siódmy z rzędu, co potwierdza, że większość Brytyjczyków woli pozostać przy dosyć smutnym odcieniu samochodu.
Koniec z szarością
Aby jednak przełamać dominację szarości, na rynku zadebiutował Renault 5 E-Tech w dwóch przyciągających wzrok wersjach kolorystycznych: Yellow Pop! i Green Pop!
„Brytyjczycy są znani ze swojej konserwatywności, jeśli chodzi o wybór kolorów samochodów, ale wraz z wprowadzeniem Renault 5 z opcją naszych dwóch kolorów Pop! planujemy wnieść trochę joie de vivre na drogi Wielkiej Brytanii, a nasze badania pokazują, że dodając trochę koloru, przyniesiemy ludziom radość i pozytywny charakter” — powiedział Adam Wood, dyrektor zarządzający Renault UK.
Renault 5 i gra Yellow Car
Całkowicie elektryczny R5 to nowoczesna reinterpretacja legendarnego oryginału, który był produkowany w latach 1972-1985, a na całym świecie sprzedano 5,5 miliona egzemplarzy. Dzięki połączeniu przyciągającego wzrok designu, najnowszej technologii i atrakcyjnej ceny został niedawno wybrany Top Gear Car of the Year, a zaledwie tydzień temu European Car of the Year 2025 przez jury złożone z 60 czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów europejskich.
Dodając kolejny wymiar zabawy, jaką jaskrawo kolorowy samochód może wnieść na drogi publiczne, na przestrzeni czterech lat od samochodu koncepcyjnego do samochodu produkcyjnego, R5 został zaprezentowany w kolorze Pop Yellow!, co sprawiło, że wielu z niecierpliwością oczekuje na wykorzystanie potencjału słynnej gry „Yellow Car”, która ma swoje korzenie w handlu olejem rzepakowym sprzed ponad 400 lat.
Badanie Renault ujawniło, że jedna na pięć osób (20%) gra w tę grę podczas podróży samochodem, co sugeruje, że kolor może być świetnym źródłem zabawy. Mimo to do tej pory prawie dwie trzecie (65%) Brytyjczyków twierdzi, że nigdy nie posiadało żółtego samochodu.
W ofercie Renault 5 dostępne są także wersje: Artic White, Diamond Black i Midnight Blue, dla tych, którzy wolą bardziej tradycyjną paletę barw.
Najnowsze komentarze