Renault reklamowało się w 1932 roku zwiększeniem produkcji i sprzedaży nowych samochodów, co w czasach kryzysu, który wtedy panował, było dla marki niepodważalnym dowodem na sukces linii modelowej. Firma miała też w ofercie samochód z silnikiem ośmiocylindrowym.
Co mogliśmy wyczytać z reklamy, publikowanej w mediach w roku 1932?
„Renault opiera swój sukces na faktach:
- doskonałość – projektu i linii nadwozia;
- jakość – jest naszym priorytetem
- niska cena – bezprecedensowy wysiłek cenowy osiągnięty bez uszczerbku dla jakości.
Wynik ten można było osiągnąć tylko dzięki sile naszych fabryk, które są najbardziej kompletne i racjonalnie zorganizowane w Europie. Ten wysiłek cenowy pozwolił nam utrzymać zatrudnienie na poziomie 22.000 osób i przyczynić się do złagodzenia kryzysu.
- Samochód MONAQUATRE 7 CV o standardowych wymiarach, bardziej racjonalny i tańszy.
- VIVAQUATRE S. A. z amortyzowanym silnikiem, nowa formuła 5- lub 7-miejscowa.
- LA PRIMASTELLA 6 cylindrów 4,5 miejsca To najtańszy samochód tego typu typu
- LA NERVA-SPORT nowość 8 cylindrów”
I na tym ostatnim aucie się skupimy. Pojawiło się ono w ofercie w marcu 1932 roku. Napędzał je rzędowy silnik o pojemności 4241 cm3 i mocy 100 KM (74 kW). Samochód był uważany za solidny, szybki i bezpieczny, choć narzekano na siłę hamowania. Pierwszy Nervasport otrzymał trzybiegową skrzynię a tylko dwa górne biegi miały synchronizację.
Historia Renault – od małego samochodu do giganta francuskich samochodów
Łącznie zbudowano 540 egzemplarzy TG 5, przy czym ostatnie 40 egzemplarzy wyposażono w gumowe mocowania silnika Suspendu Amorti („amortyzowane zawieszenie”) – odpowiedź na Moteur Flottant („pływający silnik”) Citroëna z 1932 roku.
Najnowsze komentarze