Renault, jeden z największych producentów samochodów w Europie, wyznaczył sobie ambitny cel: do 2028 roku chce zrównać ceny pojazdów elektrycznych z ich spalinowymi odpowiednikami. Co najważniejsze, plan ten zakłada, że cel zostanie osiągnięty nie poprzez podnoszenie cen aut spalinowych, ale dzięki obniżeniu kosztów produkcji aut elektrycznych. Kluczową rolę w tej transformacji odegrają przede wszystkim nowe technologie w produkcji akumulatorów oraz innowacyjne podejście do projektowania i optymalizacji konstrukcji samochodów.
Renault obniży ceny samochodów elektrycznych w ciągu najbliższych czterech lat – zapowiedział Luca de Meo, szef firmy. Kluczem do tego jest tani akumulator, najdroższy komponent pojazdu elektrycznego, dlatego znacząca redukcja jego kosztu jest kluczowa dla obniżenia ceny całego pojazdu. Renault stawia na innowacyjne technologie – w tym LFP (akumulatory żelazowe), które pozwolą na bardziej efektywne wytwarzanie akumulatorów o wyższej pojemności i dłuższej żywotności przy niższym koszcie. Nowoczesne technologie produkcji ogniw, użycie tańszych materiałów oraz uproszczenie procesu montażu mają sprawić, że w najbliższych latach koszt akumulatorów znacznie spadnie.
Renault współpracuje z partnerami, aby tworzyć centra produkcji i badań nad bateriami we Francji, dzięki czemu europejski rynek ma szansę na niezależność od importu akumulatorów. Dzięki takiemu podejściu Renault nie tylko obniża koszty, ale także przyczynia się do tworzenia bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw i redukcji śladu węglowego.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Renault
Drugim kluczowym aspektem strategii Renault jest rozwój sztuki projektowania pojazdów. Inżynierowie i projektanci Renault koncentrują się na uproszczeniu konstrukcji samochodów elektrycznych, eliminując zbędne elementy, a jednocześnie dbając o ich komfort, wydajność i estetykę. Projektowanie modułowe oraz dążenie do optymalizacji aerodynamiki i masy pojazdów pozwala na stworzenie bardziej oszczędnych konstrukcji, co ostatecznie obniża koszty produkcji.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Jednym z przykładów jest platforma CMF-EV, która dzięki uniwersalnym komponentom umożliwia Renault tworzenie różnych modeli samochodów na jednej bazie technologicznej. Użycie tych samych elementów w wielu modelach, zamiast projektowania każdego pojazdu od podstaw, znacząco ogranicza koszty i czas potrzebny na produkcję.
Droga do zrównania cen aut elektrycznych i spalinowych nie jest łatwa i wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak dostępność surowców do produkcji akumulatorów, rozwój infrastruktury ładowania czy adaptacja rynku pracy do nowej rzeczywistości. Niemniej jednak Renault wierzy, że dzięki inwestycjom i technologii może pokonać te trudności.
Najnowsze komentarze