Luca de Meo wprowadził do planów rozwoju grupy Renault sześć zupełnie nowych projektów, które nie były wcześniej w planach. Plan nowego szefa koncernu wydaje się oczywisty: koncentracja na segmentach, w których osiąga się najwyższe marże. To oznacza więcej projektów z pogranicza klas B/C oraz C/D, przede wszystkim SUVy i crossovery.
Wśród już zaprezentowanych nowości są takie samochody jak najtańszy elektryk w Europie, czyli nowa Dacia Spring, Renault Mégane eVision oraz nowe Renault Arkana, kompaktowy SUV coupe. Ale nie tylko Arkana ma stanowić o sile Renault. Nowy Kadjar, być może pod zupełnie nową nazwą, ma skutecznie powalczyć o rynek ze świetnie sprzedającym się Peugeot 3008, który regularnie znajduje się na szczytach list sprzedaży w Europie. Zakończona zostanie za to produkcja modeli Scenic, Talizman, Espace oraz Koleos.
Nadjeżdżają elektryczny Mégane i duży SUV. Koniec benzyny
Już za moment wchodzi elektryczne Mégane a za dwa lata do produkcji trafi duży SUV pod nazwą kodową HCC, który ma mieć powyżej 4,6 metra długości. Co ważne, od 2025 roku w ofercie Renault nie będzie już silników czysto benzynowych – zamiast tego pojawią się hybrydy, których wysyp zaczął się już teraz. Renault bardzo mocno promuje to rozwiązanie i także w Polsce zaprasza na jazdy testowe.
Lepiej, ale będzie drożej?
Dla koncernu to duże zmiany, jednak warto zwrócić uwagę, że koncentracja ofert na segmentach z wysoką marżą dla nas, klientów może oznaczać podwyżki cen. Hybrydy są dzisiaj znacznie droższe od diesli. Nowy Renault Captur eTech zaczyna się w konfiguratorze Renault od 129.400 zł za bogato wyposażoną wersję Intens. Tymczasem 150-konna benzyna w wersji Intense oznacza wydatek 99.000 zł.
Mniejsza sprzedaż, wyższa marża
Luca de Meo zapowiada zamknięcie nierentowych projektów i koncentrację na obszarach z dużym zyskiem. Liczy się z tym, że sprzedaż firmy będzie mniejsza, ale ma to znacznie poprawić wynik finansowy Renault. Realne efekty pracy nowego szefa zobaczymy najwcześniej za dwa – trzy lata. Jedno jest pewne, w najbliższym czasie czeka na wysyp crossoverów i SUVów.
W styczniu 2021 r. de Meo ma ogłosić strategię długoterminową i zapowiedzieć kolejne nowe projekty.
źródło: Renault / Largus / własne
Najnowsze komentarze