Po zatwierdzeniu przez Zarząd, Luca de Meo, Prezes Zarządu Groupe Renault, przedstawia dzisiaj Renaulution, nowy plan strategiczny, który ma na celu zmianę strategii grupy Renault z ilościowej na wartościową.
Ten plan strategiczny składa się z 3 etapów, które są uruchamiane równolegle:
- Odrodzenie, trwający do 2023 r., skoncentruje się na odzyskiwaniu marży i generowaniu gotówki,
- Renowacja, obejmująca okres do 2025 r., obejmie odnowioną i wzbogaconą linię produktów, zasilającą rentowność marki,
- Rewolucja od 2025 r. sprawi, że model biznesowy zostanie ukierunkowany na technologię, energię i mobilność, dzięki czemu Groupe Renault stanie się liderem w łańcuchu wartości nowej mobilności.
Grupa stawia sobie nowe cele finansowe:
- Do 2023 r. Grupa zamierza osiągnąć ponad 3% marży operacyjnej grupy, około 3 mld euro skumulowanych wolnych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w branży motoryzacyjnej (2021-23) oraz niższe inwestycje (R&D i capex) do około 8% przychodów,
- Do 2025 r. Grupa dąży do osiągnięcia co najmniej 5% marży operacyjnej grupy, około 6 mld euro skumulowanych wolnych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w sektorze motoryzacyjnym² (2021-25) oraz poprawy ROCE o co najmniej 15 punktów w porównaniu z 2019 r.
- Plan Renaulution zapewni Grupie zrównoważoną rentowność przy jednoczesnym dotrzymaniu zobowiązania do zmniejszenia emisji CO2 w Europie do roku 2050.
Luca de Meo, Prezes Zarządu Groupe Renault, powiedział: „W Renaulution chodzi o przeniesienie całej firmy z wolumenu na wartość. To coś więcej niż zwrot, to głęboka transformacja naszego modelu biznesowego. Stworzyliśmy stabilne, zdrowe podstawy dla wyników. Usprawniliśmy naszą działalność, zaczynając od inżynierii, dostosowując wielkość firmy w razie potrzeby, realokując nasze zasoby w produkty i technologie o dużym potencjale. Ta zwiększona wydajność będzie napędzać naszą przyszłą linię produktów. Do 2030 r. przejdziemy od firmy motoryzacyjnej zajmującej się technologią do firmy technologicznej zajmującej się samochodami, która do 2030 r. będzie osiągać co najmniej 20% swoich przychodów z usług, danych i handlu energią”.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze