• Najnowsze

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

2021-01-23
Renault, Zabrze

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

2021-03-02

Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej

2021-03-02
dziura w drodze

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

2021-03-02
Renault Zoe

Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało

2021-03-02
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
Citroen C4

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

2021-03-02
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika

2021-03-02
środa, 3 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania6min
51 0
6
44
UDOSTĘPNIEŃ
146
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

Nowy elektryczny Renault Zoe w najmocniejszej wersji ZE50 R135 jest przez nas testowany od początku stycznia. Sprawdzamy jak samochód sprawuje się na polskich drogach. Testujemy również aplikacje, które pomagają w codziennej jeździe.

Czy samochodem elektrycznym można poruszać się i zarządzać bez smartfona? Owszem, ale w niektórych przypadkach jest to mało wygodne. Dzisiaj pokażę Wam z jakich aplikacji korzystamy na codzień i jakie błędy znaleźliśmy w tych programach.

My Renault

To aplikacja, którą warto zainstalować sobie na samym początku przygody z Zoe. Umożliwia m.in. kontrolę stanu naładowania akumulatora, ładowania, włączenie ogrzewania w czasie ładowania, sprawdzenie przeglądów czy zaprogramowanie prokondycjonowania pojazdu poprzez harmonogram.

To rzeczy standardowe, ale jest też funkcja pokazywania obszaru, który jest w zasięgu samochodu przy aktualnym stanie naładowania akumulatora. Aplikacja jest dopracowana, działa sprawnie, chociaż niektóre operacje trwają dość długo – np. zapis harmonogramu prokondycjonowania. Dla zapominalskich przydatne będzie też pokazywanie aktualnej pozycji auta na mapie.

Z My Renault korzystamy praktycznie cały czas – bardzo użyteczne rozwiązanie. Ale nie obyło się bez drobnej wpadki: jedną z najbardziej przydatnych funkcji zimą jest prekoncycjonowanie, czyli ogrzewanie auta przed wyruszeniem w trasę w czasie gdy jest podłączone do ładowarki. Nie rozpocznie się, jeśli nie zamkniemy drzwi samochodu z pilota. Próba użycia tej funkcji wtedy po prostu nie zadziała – jednak nie jest to nigdzie opisane a sama aplikacja nie podpowiada, dlaczego nie uruchomiła ogrzewania z harmonogramu a przy próbie włączenia ogrzewania na życzenie wyświetla błąd, który również nie zawiera odpowiedniej podpowiedzi. Dlatego pamiętaj – chcesz włączyć ogrzewanie? Zamknij drzwi z pilota!

Plugshare

Aplikacja ale też strona internetowa, które pokazują gdzie można znaleźć ładowarki. Jest to przydatne narzędzie, aktualizowane i rozbudowane, na pewno warto mieć w swojej kolekcji nawet, jeśli korzystanie z komercyjnych ładowarek jednej firmy albo rzadko ładujecie auto poza domem.

Punkty ładowania można tu oceniać i opisywać, dołączać zdjęcia – społeczność tej aplikacji jest bardzo aktywna i zaangażowana. Możliwości jest znacznie więcej (m.in. powiadomienie o otwarciu stacji ładowania w pobliżu) i warto mieć tą aplikację w swoim telefonie.

A Better Route Planner

Zaawansowane narzędzie do planowania tras samochodem elektrycznym. Pozwala m.in. wybrać preferowane stacje ładowania i warunki pogodowe (w wersji PRO robi to automatycznie). Przy planowaniu trasy podaje się też stopień naładowania baterii z jakim wyruszamy.

Jak wiecie zrobiliśmy naszym Zoe już dwie długie trasy (Warszawa – Kraków, Warszawa – Koszalin) i przewidywania czasu przejazdu i ładowania sprawdzają się.

Aplikacja dostawy usług ładowania  Greenway

Na koniec jeszcze jedna istotna aplikacja, żeby ładować samochód z ładowarek komercyjnych. W naszym przypadku jest to Greenway. Są tu m.in. mapka, lista najbliższych staji, zarządzanie ładowaniem, statystyki i zestawienia oraz płatności. Konto można założyć zarówno w aplikacji jak i poprzez stronę www.

Greenway również ma pewien błąd, związany z aplikacją. Jeśli podczas ładowania ją wyłączymy, to po ponownym uruchomieniu program nie zawsze rozpoznaje, że auto jest ładowane i w tej sytuacji po zakończeniu procesu pozostaje tylko kontakt telefoniczny z obsługą, bo inaczej, w przypadku stacji przy których musimy korzystać z własnego kabla, nie wyjmiemy go z ładowarki.

Podsumowanie: bez smartfona ani rusz

Korzystanie z samochodu elektrycznego bez smartfona jest możliwe, ale wygodniej jednak telefon mieć. W przypadku ZOE nie ma innego sposobu dostępu do ogrzewania (a latem chłodzenia) samochodu na żądanie, bez komórki można to robić wyłącznie z pozycji harmonogramu bezpośrednio w aucie, co zajmuje więcej czasu.

Wymienione wyżej aplikacje są na rynku już dłuższy czas a ich użycie dość intuicyjne.

Testowana wersja Renault Zoe:

Renault oferuje obecnie możliwość przetestowania ZOE – na jazdy warto się zapisać przez formularz na ich stronie www. W aktualnej wyprzedaży Renault Zoe można kupić już za 118.900 zł brutto.

Testujemy Renault Zoe Intens ZE 50. Samochód ma silnik elektryczny o mocy 135 KM oraz akumulatory trakcyjne i pojemności 52 kWh i teoretyczny zasięg 395 km wg normy WLTP. Katalogowa cena tego konkretnego modelu zaczyna się w konfiguratorze ZOE od 147.900 zł (cena katalogowa), niebieski lakier wymaga dopłaty dopłata 2.200 zł.

Aktualne promocje na zakup Renault Zoe oraz innych samochodów Renault można sprawdzić na stronie promocje.renault.pl.

Samochód udostępniła nam do testów firma Renault Polska.

Galeria

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultzoe
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu

Następny

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

Dacia Bigster

Dacia: harmonogram premier na lata 2021-2025. Kiedy nowy kompaktowy SUV?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • lopood o Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • lopood o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Bla o Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Jakman o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Jan o Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Anonimowo o Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • Deltoit o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • ja o Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Deltoit o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów
    • Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?
    • Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    6
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.