W lipcu Renault Zoe było najchętniej wybieranym modelem spod znaku diamentu wśród klientów indywidualnych. Renault sprzedało osobom prywatnym więcej egzemplarzy elektrycznego modelu niż diesla i Clio.
W lipcu Renault Zoe znalazło się na piątym miejscu najchętniej wybieranych samochodów wśród klientów indywidualnych we Francji. Elektryczny model wyprzedziły jedynie: Peugeot 2008, Dacia Sandero, Peugeot 208 i Toyota Yaris. Od początku roku Renault sprzedało klientom prywatnym 13 783 sztuki Zoe i tylko 11 514 samochodów z silnikiem Diesla. Udział Zoe w rynku klientów prywatnych w lipcu wyniósł 3,5%.
Na dobry wynik Renault Zoe duży wpływ miało zainteresowanie dopłatami rządowymi do elektrycznych pojazdów oraz zwiększenie premii ekologicznej do 7000 euro. Dofinansowanie poskutkowało również rekordowym, bo aż 8% udziałem samochodów na prąd w kanale detalicznym.
Sprzedaż elektrycznych pojazdów firmom stanowiła udział 2,7%. Klienci instytucjonalni wciąż preferują diesla, który stanowił 54,1% sprzedaży.
Najnowsze komentarze