piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Zoe: przejechaliśmy dziewięć tysięcy kilometrów po Polsce. Plusy i minusy elektryka

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-11
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
551 42
20
508
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022

Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Renault Zoe to samochód elektryczny, niezwykle popularny w Europie Zachodniej. Auto jest wygodne, ma przyjemne zawieszenie i spory zasięg, sięgający blisko 400 kilometrów w optymalnych warunkach temperaturowych. Przejechaliśmy nim prawie całą Polskę wzdłuż i wszerz. Od morza po góry – korzystając z sieci ładowania stacji Greenway.

Po tych wszystkich kilometra można dojść do wniosku, że samochód elektryczny nie jest tylko środkiem transportu. Na swój sposób zmienia życie właściciela z ciągłego pośpiechu i gonitwy za sekundami w spokojną podróż, w czasie której można podziwiać krajobraz i mieć czas na odpoczynek. Jest to bardzo duża zmiana u tych wszystkich osób, które lubią bić rekordy czasów przejazdu i ścigać się o to, kto szybciej. Tutaj nie ma szybciej. Jazda relaksuje i uspokaja. Dla jednych może to być dużym plusem a tym, którzy chcą się ścigać i mieć jednak napęd elektryczny, pozostają samochody hybrydowe, pełne hybrydy ładowalne.

Braniewo, północno-wschodnie rubieże Polski

Renault Zoe jest samochodem nadspodziewanie wygodnym w trasie. Oczywiście nie zapakujemy się w cztery osoby na miesięczne wakacje bez użycia bagażnika dachowego a może i przyczepki. Muszę jednak podkreślić, że na długich przejazdach fotele okazują się komfortowe, wyciszenie bardzo dobre a wysoka pozycja za kierownicą pomaga w manewrach. Da się też nim przewieźć paczki, takie jak choćby meble (sprawdziliśmy!), chociaż nie wszystkie – trzeba uważnie mierzyć odległości i wymiary.

Francuskie spotkanie nad brzegiem Zalewu Wiślanego w Starej Pasłęce

Renault Zoe można podróżować po całym kraju. Nigdzie nie było problemu z ładowaniem a ilość ładowarek jest na tyle duża, że zawsze się jakaś znajdzie w okolicy.

Stacja Greenway w Świeciu, wylot na Gdańsk.

Osobne słowa należą się sieci Greenway, której ładowarki – poza jednym przypadkiem w Koszalinie – działały zawsze a infolinia pracuje całkiem sprawnie. Sama firma chwali się, że dostępność punktów ładowania utrzymuje się na poziomie 99% i rzeczywiście, można na nich liczyć a czasy, w których ładowarkę było trudno znaleźć, należą do przeszłości.

Z reguły lokalizacja ładowarek jest bardzo dobrze opisana, chociaż warto by w aplikacji opisać, na który parking wjazd jest płatny – bo część urządzeń znajduje się właśnie w takich miejscach. Jeżdżąc Zoe szukaliśmy najczęściej ładowarek o mocy 50 kWh z prądem stałym, bo w nich auto ładuje się najszybciej i 30 – 45  postoju pozwala przejechać kolejne kilkaset kilometrów.

Stacja w Gdańsku przy ulicy Lastadia 4 – na płatnym parkingu w centrum

Sama przerwa w podróży na ładowanie ma jeszcze jeden wymiar, ludzie podchodzą, pytają i trochę się jeszcze dziwią, że można jeździć na prąd. Takich rozmów redakcyjna ekipa miała sporo, od sytuacji, w której pracownik pobliskiej stacji benzynowej mówił, że po raz pierwszy widzi elektryka przy stacji ładowania po długie rozmowy na temat kosztów i możliwości zakupu.

Podróżowanie Renault Zoe po Polsce

A minusy Renault Zoe? Przecież na pewno są?

Owszem, auto ma kilka drobnych wad, które jednak nie przesłaniają całościowej pozytywnej opinii.

  • Niejasna instrukcja obsługa w zakresie włączania klimatyzacji lub ogrzewania w czasie ładowania. Wystarczy dopisać tam jedno zdanie, że ogrzewanie lub klima działają bez problemu po tym, jak zamkniemy auto z pilota,
  • Autostrady i ZOE się nie lubią – samochód ma optymalne zużycie prądu („paliwa”) w okolicach 100 km/h, szybsza jazda mocno skraca zasięg. Maksymalna prędkość tego auta to nieco ponad 140 km/h,
  • Zimą zasięg spada. Optymalne warunki to temperatury na plusie. Wrażenia z zimowych przejazdów opisaliśmy w tekstach Renault Zoe zimą do Krakowa i Renault Zoe zimą do Koszalina.
  • Prześwit mógłby być większy. Zoe jest niżej zawieszone od Captura i to powoduje, że nie da się wszędzie wjechać, duże nierówności na drogach leśnych wymagają większej uwagi od kierowcy,
  • Próba ładowania samochodu ze zwykłego gniazdka ze starej instalacji elektrycznej, do której elektryk zaglądał pewnie ze 20 lat temu, nie powiodła się.

Renault Zoe jest dopracowanym, wygodnym autem nie tylko do miasta

Elektryczne Renault Zoe to nieduży samochód z przeznaczeniem głównie do miasta. Tu czuje się najlepiej. Ale jego najnowsza wersja, którą testujemy, bez problemy sprawdzi się też w dłuższych przejazdach. Zasięg maksymalny to blisko 400 kilometrów.

Redakcja bardzo polubiła ten samochód i chociaż do końca testu został jeszcze miesiąc, chyba nie chcemy się z nim rozstawać. Warto samemu przekonać się o zaletach napędów elektrycznych – Renault oferuje możliwość przetestowania elektryków, wystarczy zapisać się przez stronę renault.pl.

Szczegółowe podsumowanie kosztów podróży przedstawiamy w osobnym materiale.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault zoe
3.6 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultsamochody elektryczneZoe
Udostepnij203Tweet127Udostepnij36
Poprzedni

Nowa Dacia Duster na wizualizacji. Co się zmieni?

Następny

Nowe ładowarki samochodów elektrycznych na A4, S7 oraz S3

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowe ładowarki samochodów elektrycznych na A4, S7 oraz S3

Nowy Citroën C4 kontra Kia Xceed. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2021

Renault Clio z nowym silnikiem o mocy 140 KM. Alternatywa dla hybrydy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Slawo - Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Slawo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jan - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.