Renault Zoe nadal prowadzi w rankingach sprzedaży aut elektrycznych. W samej tylko Szwajcarii w pierwszej połowie roku zdecydowało się na to projektowane od samego początku jako samochód elektryczny aut 1.154 klientów. To wzrost o aż 49% w porównaniu z pierwszą połową 2019 roku. I to mimo aktualnej pandemii koronawirusa! W pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku w Szwajcarii zamówiono 774 egzemplarze Renault Zoe. Udział Zoe w szwajcarskim rynku aut elektrycznych wynosi aktualnie 20,3%. Od chwili wprowadzenia Zoe na rynej szwajcarski sprzedano tam około 6.300 egzemplarzy tego elektrycznego autka.
Z kolei w całej Europie w samym tylko czerwcu zanotowano ponad 10.500 rejestracji Renault Zoe, a w całym pierwszym półroczu 37.500 rejestracji. To wzrost o 50%.
„Popyt na samochody elektryczne, a tym samym na Renault ZOE, nadal mocno rośnie” – mówi Claude Gregorini, szef Renault w Szwajcarii. – „Całkowity udział samochodów elektrycznych w rynku aut osobowych w Szwajcarii wzrósł z 3,8 do 5,5 procent w pierwszej połowie roku, a my jesteśmy dumni, że nowy Zoe ma tak duży udział w tym rozwoju. Nowy Zoe nadal wyznacza standardy na rynku samochodów elektrycznych i przekonuje do siebie coraz więcej klientów”.
Rynek samochodów elektrycznych w całej Europie powrócił w czerwcu do poziomu sprzed koronawirusa. Zoe również ustanowiło nowy rekord sprzedaży dzięki ponad 10.500 rejestracji w czerwcu. W pierwszej połowie bieżącego roku zarejestrowano w Europie 37.500 egzemplarzy Renault Zoe, co stanowi wzrost o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim. Na wszystkich rynkach, gdzie jest oferowane, sprzedano już 220.171 sztuk Renault Zoe (łącznie wszystkich generacji).
Aktualnie oferowane Renault Zoe oferuje zasięg (wg WLTP) do 395 km. To już wielkość, która pozwala myśleć o nieco dalszych podróżach, niż tylko wokół miejsca zamieszkania. Samochód może zachwycać licznymi innowacjami technicznymi, nowym wnętrzem i odświeżonym designem.
Ale Renault oferuje nie tylko samochody elektryczne, w tym lekkie pojazdy użytkowe na prąd. Do oferty wchodzą też nowe hybrydy (również plug-in, czyli z możliwością ładowania). Hybrydy są dostępne w modelach Clio, Captur i Megane. Lada moment trafią do salonów, a na wielu rynkach są już znane ich ceny. Te modele zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować zużycie paliwa i zmaksymalizować przyjemność z jazdy elektrycznej. Jeśli zaś chodzi o samochody w pełni elektryczne, to na początku przyszłego roku do sprzedaży trafi mniejszy brat Renault Zoe – elektryczna wersja Twingo Z.E.
Do 2022 r. Grupa Renault planuje rozszerzyć swoją gamę na całym świecie o osiem czysto elektrycznych i dwanaście zelektryfikowanych modeli. Zaprezentowany w marcu samochód koncepcyjny Morphoz daje wgląd w nową generację pojazdów elektrycznych Renault. Modułowe nadwozie rośnie się o 40 centymetrów po naciśnięciu przycisku i pokazuje elastyczność nowej platformy. Wydłużenie zmienia zwrotny pojazd miejski w przestronną limuzynę idealną do turystycznych wyjazdów, która dzięki dodatkowej pojemności akumulatora i większej przestrzeni bagażowej z łatwością pokona większe odległości.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze