Na szwajcarski rynek trafia właśnie Renault Zoe Riviera – specjalna wersja jednego z najlepiej sprzedających się aut elektrycznych świata.
Zoe był w pierwszym półroczu br. najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na Starym Kontynencie. Na rynek trafia więc wersja specjalna o nazwie Riviera. Jest to samochód dobrze wyposażony (oparty o specyfikację Intens), a seryjnie zadbano o obecność systemu Easy Park Assist oraz układu hamowania awaryjnego. Auto ma też specjalną skórzaną tapicerkę w kolorze Navy Blue lub Gris Sable, pasującą do deski rozdzielczej z drewnianą wstawką. Pojawiły się też dwa nowe kolory (opcjonalny Bleu Nocturne oraz Blanc Quartz), a samochód otrzymał paski na bokach nadwozia oraz 16-calowe felgi ze stopów lekkich z efektem diamentowym.
Renault Zoe Riviera jest dostępny w cenie od 32.400 CHF. Do tego trzeba doliczyć koszt dzierżawy akumulatorów (od 94 CHF miesięcznie przy założeniu, że roczny przebieg wyniesie nie więcej, niż 7.500 km). Dla klientów, którzy zechcą kupić Renault Zoe Riviera z akumulatorami, cena wyniesie od 41.500 CHF. Auto można zamówić już teraz, ale pierwsze egzemplarze dostarczone zostaną jesienią. W Szwajcarii można skorzystać z ciekawych rabatów i premii ekologicznych.
Na zewnątrz samochód wyróżnia się nieznacznie – wspomnianymi paskami oraz ewentualnie nowymi lakierami w gamie Zoe. Wnętrze utrzymane jest w marynistycznym stylu dzięki odpowiedniej kolorystyce. Nawet szwy na tapicerce przywodzą na myśl przeszycia spotykane na jachtach. Zoe Riviera ma również nowy inteligentny kokpit z cyfrowym 10-calowym wyświetlaczem przyrządów i systemem multimedialnym Easy Link bazującym na ekranie o przekątnej 9.3”.
Na pokładzie, oprócz wspomnianych wcześniej systemów Easy Park Assist oraz układu hamowania awaryjnego, znajdują się również liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, ostrzeżenie o pojazdach znajdujących się w martwym polu i wspomaganie parkowania. Samochód wyposażono także w reflektory LED.
Renault Zoe Riviera napędzane jest 135-konnym silnikiem R135, który wraz z zespołem akumulatorów zapewnia zasięg do 395 km (wg WLTP). Auto ma opcję szybkiego ładowania za pomocą ładowarki prądu stałego (DC).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze