renault scenic 1 Renault
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
peugeot ocean trophy Renault
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 208 Renault
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c5 aircross chiny 01 Renault
Wiadomości

Maxime Picat ostrzega: Zachodnie marki samochodów znikną z Chin

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Emmanuel Macron 1 Renault
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 408 Renault
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Zoe 2015 – elektryczne sny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2015-03-11
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 4 minut
275
A A
4
20140527 160252 resized Renault

20140527_160252_resizedKilka miesięcy temu miałem przyjemność testować Renault Zoe w czasie chłodnej warszawskiej jesieni. Zastanawiałem się wtedy jak samochód elektryczny będzie się zachowywał, gdy wyjedzie na gorące ulice latem. Teraz już znam odpowiedź i chciałem się z Wami podzielić tą wiedzą. Zgodnie z przewidywaniami, intensywna praca klimatyzacji znacznie skraca zasięg. Ale nadal jest go dużo, jak na miasto.

20140527_160207_resizedRenault Zoe jest samochodem w 100% elektrycznym. Oznacza to, że zarówno napęd jak i klimatyzacja są zasilane z baterii akumulatorów. Ostatnie dni w stolicy były bardzo upalne. Temperatura sięgała momentami 30 stopni w cieniu. W takich warunkach stanie w korkach w pełnym słońcu wymaga korzystania z klimatyzacji, chyba, że chcecie się poczuć jak na rozgrzanej patelni.

20140527_160212_resizedKlimatyzacja w Zoe pracuje w dwóch trybach. Jeśli jedziemy w trybie Eco, to samochód automatycznie ogranicza nasze apetyty na prąd, stosując ograniczenie możliwości przyspieszania oraz zmniejszając siłę działania nawiewu w trybie Auto. Dmuchawa działa wolniej a klimatyzacja chłodzi powietrze mniej intensywnie. Jednak ten tryb nie nadaje się do jazdy w upałach. To raczej wybór na dzień bez slońca, gdy temperatura nie przekracza 20 stopni. Ale gdy do głosu dochodzi nasłonecznienie… zapominamy o Eco i włączamy dmuchawę na pełną moc, zamykając obieg powietrza.

20140527_160310_resizedTrzeba przyznać, że wydajność układu klimatyzacji Zoe jest imponująca. Po przejażdżce w dużym upale muszę pochwalić konstruktorów, z jednym drobnym wyjątkiem – sterowania w trybie automatycznym. Przy dużym nasłonecznieniu wydajność w trybie automatycznym jest za słaba i trzeba się ratować sterowaniem ręcznym. Schłodzenie wnętrza następuje bardzo szybko. Tak szybko jak spada nam zasięg samochodu. I właśnie ten zasięg jest największym wyzwaniem w upałach. Gdy odbierałem samochód, komputer pokazywał zasięg 150 kilometrów. Kilka kilometrów jazdy w samo południe i zrobiło się z tego 120 km. Po półtorej godz. manewrowania na rozgrzanych ulicach centrum zasięg spadł do 80 km. Oddając samochód po południu miałem do przejechania tylko 50 kilometrów.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Leapmotor

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

W ciągu kilku godzin pokonałem warszawskimi ulicami około 50 kilometrów, bardzo mocno eksploatując samochód, bo nie ma co ukrywać, że jazda nim jest bardzo przyjemna, co potwierdzali jeżdżący nim ze mną kierowcy. Szczególnie, gdy jeździ się w trybie 0-1 – Zoe zostawiało „rywali” ze świateł daleko w tyle, najczęściej z otwartą buzią i wytrzeszczonymi ze zdziwienia oczami.

Zasięg Renault Zoe latem, przy wysokich temperaturach oraz intensywnym korzystaniu z klimatyzacji, wynosi więc w praktyce około 100 kilometrów. Optymalne warunki dla tego auta, gdy można z akumulatorów wycisnąć więcej, to ani zima ani gorące lato. Oczywiście w Polsce tych gorących dni aż tak wiele nie ma (trafiają się za to lodowate), ale warto o tym pamiętać, gdy planuje się zakup tego samochodu.

Co nie zmienia faktu, że dla podróży po mieście a nawet blisko pod miasto ten samochód nadaje się doskonale. Jest komfortowy, zawieszenie ma dostosowane do naszych dziurawych ulic (ten francuski komfort!), siedzi się w nim wysoko, jazda sprawia sporo frajdy i pomijając cenę zakupu auta oraz leasingu akumulatora – jest bardzo tania. Co ważne, Zoe można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego i chociaż trwa to ponad 8 godzin, to taka opcja bywa przydatna, gdy wybierzemy się w strefę, w której nie ma słupków szybkiego ładowania.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie Renault Zoe do testów.

Czytaj nas w Google News:
google news Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20140527 160252 resized Renault20140527 160207 resized Renault20140527 160212 resized Renault20140527 160310 resized Renault20140527 160252 resized 300x1681 Renault

Originally posted 2014-05-28 20:09:28.

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneelektryczne RenaultRenaultZoe
Udostepnij97Tweet61Udostepnij17
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2126 udostępnienia
    Udostepnij 850 Tweet 532
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3296 udostępnienia
    Udostepnij 1318 Tweet 824
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    489 udostępnienia
    Udostepnij 196 Tweet 122

Testy samochodów

Citroën C6 – Frontansicht 1 26. März 2011 Düsseldorf Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 V6 HDi biturbo 208 KM 2008 – najbardziej komfortowa limuzyna świata? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-01-17
IMG 4096 Renault
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM – nowy wygląd, wnętrze i napęd. Jak jeździ SUV po liftingu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-25
Renault Captur esprit Alpine mild hybrid 160 EDC 020 Renault
Testy

Test: Renault Captur esprit Alpine mild hybrid 160 EDC

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-09-30
Citroen e-C4
Citroen - testy i opinie

Test: Komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-07
citroen c4 2015 1 Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM – kompakt, klasyka, niezawodność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-02

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Używany kamper Renault Trafic 2.5D z 1990 r. Podróż w czasie na czterech kołach za 60 tysięcy zł

Dacia nie przejmuje się hejtem i sprzedaje w Polsce świetnie. Felieton

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Moto” nr 01/2008

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz