piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Zoe – samochód elektryczny prawie dla każdego

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2015-03-11
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
83 1
4
72
UDOSTĘPNIEŃ
240
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

20140527_160252_resizedKilka miesięcy temu miałem przyjemność testować Renault Zoe w czasie chłodnej warszawskiej jesieni. Zastanawiałem się wtedy jak samochód elektryczny będzie się zachowywał, gdy wyjedzie na gorące ulice latem. Teraz już znam odpowiedź i chciałem się z Wami podzielić tą wiedzą. Zgodnie z przewidywaniami, intensywna praca klimatyzacji znacznie skraca zasięg. Ale nadal jest go dużo, jak na miasto.

20140527_160207_resizedRenault Zoe jest samochodem w 100% elektrycznym. Oznacza to, że zarówno napęd jak i klimatyzacja są zasilane z baterii akumulatorów. Ostatnie dni w stolicy były bardzo upalne. Temperatura sięgała momentami 30 stopni w cieniu. W takich warunkach stanie w korkach w pełnym słońcu wymaga korzystania z klimatyzacji, chyba, że chcecie się poczuć jak na rozgrzanej patelni.

20140527_160212_resizedKlimatyzacja w Zoe pracuje w dwóch trybach. Jeśli jedziemy w trybie Eco, to samochód automatycznie ogranicza nasze apetyty na prąd, stosując ograniczenie możliwości przyspieszania oraz zmniejszając siłę działania nawiewu w trybie Auto. Dmuchawa działa wolniej a klimatyzacja chłodzi powietrze mniej intensywnie. Jednak ten tryb nie nadaje się do jazdy w upałach. To raczej wybór na dzień bez slońca, gdy temperatura nie przekracza 20 stopni. Ale gdy do głosu dochodzi nasłonecznienie… zapominamy o Eco i włączamy dmuchawę na pełną moc, zamykając obieg powietrza.

20140527_160310_resizedTrzeba przyznać, że wydajność układu klimatyzacji Zoe jest imponująca. Po przejażdżce w dużym upale muszę pochwalić konstruktorów, z jednym drobnym wyjątkiem – sterowania w trybie automatycznym. Przy dużym nasłonecznieniu wydajność w trybie automatycznym jest za słaba i trzeba się ratować sterowaniem ręcznym. Schłodzenie wnętrza następuje bardzo szybko. Tak szybko jak spada nam zasięg samochodu. I właśnie ten zasięg jest największym wyzwaniem w upałach. Gdy odbierałem samochód, komputer pokazywał zasięg 150 kilometrów. Kilka kilometrów jazdy w samo południe i zrobiło się z tego 120 km. Po półtorej godz. manewrowania na rozgrzanych ulicach centrum zasięg spadł do 80 km. Oddając samochód po południu miałem do przejechania tylko 50 kilometrów.

W ciągu kilku godzin pokonałem warszawskimi ulicami około 50 kilometrów, bardzo mocno eksploatując samochód, bo nie ma co ukrywać, że jazda nim jest bardzo przyjemna, co potwierdzali jeżdżący nim ze mną kierowcy. Szczególnie, gdy jeździ się w trybie 0-1 – Zoe zostawiało „rywali” ze świateł daleko w tyle, najczęściej z otwartą buzią i wytrzeszczonymi ze zdziwienia oczami.

Zasięg Renault Zoe latem, przy wysokich temperaturach oraz intensywnym korzystaniu z klimatyzacji, wynosi więc w praktyce około 100 kilometrów. Optymalne warunki dla tego auta, gdy można z akumulatorów wycisnąć więcej, to ani zima ani gorące lato. Oczywiście w Polsce tych gorących dni aż tak wiele nie ma (trafiają się za to lodowate), ale warto o tym pamiętać, gdy planuje się zakup tego samochodu.

Co nie zmienia faktu, że dla podróży po mieście a nawet blisko pod miasto ten samochód nadaje się doskonale. Jest komfortowy, zawieszenie ma dostosowane do naszych dziurawych ulic (ten francuski komfort!), siedzi się w nim wysoko, jazda sprawia sporo frajdy i pomijając cenę zakupu auta oraz leasingu akumulatora – jest bardzo tania. Co ważne, Zoe można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego i chociaż trwa to ponad 8 godzin, to taka opcja bywa przydatna, gdy wybierzemy się w strefę, w której nie ma słupków szybkiego ładowania.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie Renault Zoe do testów.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2014-05-28 20:09:28.

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultsamochody elektryczneZoe
Udostepnij29Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

Renault w Genewie – relacja własna

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 11/2015

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 11/2015

Nowe modele Renault z fabryki w Argentynie

Crossover Citroëna ma powstawać na Słowacji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Arek - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Piotr001 - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Stary Klekot - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.