Renault wprowadza na wybrane rynki Zoe Van – dostawcze auto z jedynie dwoma miejscami, za to z powiększonym przedziałem bagażowym. W wielu krajach Europy Zachodniej, ale także w Polsce, tego typu konstrukcje są dość popularne, zwłaszcza wśród miejskich dostawców, którzy nie potrzebują wielkiej przestrzeni ładunkowej.
Zalety Renault Zoe są powszechnie znane. Nic więc dziwnego, że jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie. Auto opracowywano od samego początku z założeniem, ze będzie napędzane wyłącznie prądem. Aktualnie na rynku dostępna jest już trzecia generacja tego samochodu. Renault Zoe Van dysponuje imponującą przestrzenią ładunkową – może zabrać 1.000 litrów towaru. Jego ładowność sięga 411 km, a zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach wynosi – zgodnie z normą WLTP – 395 km. W efekcie Renault Zoe Van jest doskonałym rozwiązaniem dla miejskich i podmiejskich dostawców.
W ten sposób Renault Zoe Van wypełnia lukę pomiędzy elektrycznym Twizy Cargo, a Renault Kangoo Express Z.E. Są bowiem branże, które potrzebują niewielkiego auta transportowego, poruszającego się głównie w obszarach miejskich i podmiejskich. Użytkowe wersje klasycznych osobówek spisują się tu znakomicie. Dziś, w dobie konieczności dbania o środowisko naturalne i ograniczeń w ruchu aut spalinowych samochód elektryczny bywa wręcz koniecznością. Renault Zoe Van idealnie wpisuje się w takie potrzeby.
Zalety
Dodajmy, że wjazd tego typu samochodem do centrów niektórych miast nie jest związany z jakimikolwiek kosztami. Takie auto może korzystać z bezpłatnych parkingów, buspasów i innych przywilejów przypisanych samochodom zeroemisyjnym.
Oczywiście Renault Zoe Van został wyposażony w tryb B, co pozwala na doładowywanie akumulatorów podczas zwalniania, jakże charakterystycznego dla ruchu miejskiego. To czynność podobna do hamowania silnikiem w aucie z silnikiem spalinowym, tyle, że spowalnianie jest znacznie wyraźniejsze, bo energia jest odzyskiwana i przekazywana do akumulatorów trakcyjnych.
Renault Zoe Van wyposażony jest w akumulatory o pojemności 52 kWh, co umożliwia mu przejechanie blisko 400 km. Ładowarka Caméléon™ pozwala na szybkie ładowanie prądem zmiennym w punktach o mocy do 22 kW. Dostępne jest też ładowanie w punktach dostarczających prąd stały.
Renault Zoe Van jest dostępny we wszystkich standardowych poziomach wyposażenia. Samochód ma siatkę oddzielającą przednią część pasażerską (dwa fotele) od przestrzeni bagażowej. Ta ostatnia została wyłożona wykładziną, ma też półkę przykrywającą kufer. Jeśli chodzi o wyposażenie samochodu, to oprócz wielu innych elementów auto wyposażono w system multimedialny EasyLink wraz z usługami Renault EASY CONNECT (programowanie ładowania, wstępne przygotowanie do jazdy, geolokalizacja punktów ładowania, EV Route Planner itp.) pomagającymi w skutecznym transporcie towarów.
We Włoszech Renault Zoe Van jest o 1.500 euro netto droższy od analogicznych wersji osobowych w tych samych specyfikacjach wyposażeniowych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze