wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Zoe: zakończyliśmy długodystansowy test. Na liczniku blisko 11 tysięcy kilometrów

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-02
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
145 11
2
134
UDOSTĘPNIEŃ
447
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Renault Zoe to samochód elektryczny, którego najnowsza odsłona z baterią 50 kWh może przejechać blisko 400 kilometrów. Zasięg zależny jest oczywiście od warunków zewnętrznych. Mieliśmy okazję jeździć Zoe od początku tego roku i przez sześć miesięcy sprawdzać, jak zachowuje się w warunkach miejskich, podmiejskich i na drogach szybkiego ruchu. Dzisiaj zakończyliśmy ten długodystansowy test z przebiegiem blisko 11 tysięcy kilometrów na liczniku.

Na dłuższe, zdecydowane bardziej dokładne podsumowanie przyjdzie jeszcze czas. Jedno jest pewne – Renault Zoe to w pełni dojrzała konstrukcja, umożliwiająca wygodne i pewne podróżowanie elektrykiem wszędzie tam, gdzie chcemy jechać. Samochód jest cichy, bardzo płynnie i przyjemnie się nim jeździ, daje dużą pewność co do prezentowanych danych o zasięgu i jest całkiem dynamiczny. Mimo miejskich rozmiarów nadaje się też w trasę – wielokrotnie jeździliśmy nim pomiędzy Gdańskiem, Warszawą a Krakowem oraz innymi miastami.

Zobacz: Renault Zoe zimą z Warszawy do Krakowa

Dużą zaletą Renault Zoe jest jego dopracowana konstrukcja. Producent produkuje ZOE w kolejnych odsłonach blisko 10 lat i był czas na wyeliminowanie ewentualnych błędów oraz dopracowanie tak ważnego tutaj oprogramowania systemowego. Renault zdarzały się wpadki we wcześniejszych modelach, ten najnowszy wydaje się być ich pozbawiony.

Zobacz: Przetestuj Renault Zoe – zapisz się na testy na stronie Renault.pl

Jazda samochodem elektrycznym jest przyjemna i trudno jest potem przesiąść do typowego auta spalinowego. Na ulicach Warszawy elektryków przybywa, w innych regionach Polski powoli też, ale nie ma co ukrywać, że to jeszcze nie jest rewolucja. Ten czas dopiero w Polsce przyjdzie. Powoli eliminowane są braki infrastruktury – stacji ładowania jest już sporo, można bez obaw jechać prawie w każdy rejon Polski, niemniej jednak w tych najbardziej popularnych miejscach zdarzają się już „korki” do ładowarki. Takich przygód mieliśmy już kilka, opiszemy je również w obszerniejszym podsumowaniu.

Samochód elektryczny jest dzisiaj nadal drogim, ale dla wielu osób coraz bardziej dostępnym i sensownym. Szczególnie osoby mieszkające w dużych miastach, które muszą płacić za parkowanie w centrum, mogą być zainteresowanie takim rozwiązaniem. Ładowanie najbardziej opłaca się oczywiście w domu, dlatego wiele do zrobienia mają jeszcze operatorzy sieci energetycznych, bo o ile ładowarki są już dostępne powszechnie, to nadal brakuje ich na osiedlowych parkingach, do ładowania nocnego, najbardziej sensownego dla wykorzystania nadmiarów mocy po godzinach pracy. Samochody elektryczne powoli pojawiają się na ulicach także dlatego, że inni producenci wprowadzają je do swojej oferty.

W czasie testu przejechaliśmy blisko 11 tysięcy kilometrów, korzystając z komercyjnych, szybkich ładowarek. Chcieliśmy sprawdzić, jak wygląda najdroższy wariant korzystania z auta elektrycznego i porównać wydatki do kosztów utrzymania zwykłego samochodu. Będzie to ciekawa lektura.

Renault Zoe trafiło z powrotem do parku prasowego Renault Polska, ale nie jest to pożegnanie z tym autem. Wrócimy do niego, mam nadzieję, niebawem.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultsamochody elektryczneZoe
Udostepnij54Tweet34Udostepnij9
Poprzedni

Nowy Citroën e-Berlingo już na polskim rynku. Cena 137.140 zł

Następny

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 – ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 - ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc

Peugeot 208 zauważony w Indiach. Testy przed premierą?

Od 4 czerwca rejestracja samochodu będzie możliwa u dealerów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • jasiek - Peugeot, Citroën i Opel bez gwarancji dostawy. Stellantis zmienia model zamówień
  • Hydractive - Nowy Citroën C4 X i Peugeot 408: dwie ważne premiery Stellantis już za chwilę
  • Sławomir - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Typ - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Typ - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Typ - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Typ - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Tomek - Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.