Dwie firmy, dwa diamenty i sądowy spór. Firma Borgward będzie musiała zmienić znak towarowy ze względu na podobieństwo do logo rombu Renault.
Renault korzysta ze znaku diamentu od roku 1925. Niedawno przypominaliśmy jego ciekawą historię. Z diamentu, nieco innego, ale niektórym kojarzącego się z francuskim producentem, korzysta marka Borgward. Producent został reaktywowany w 2015 roku po ponad 50 latach nieobecności na rynku. Ostatnio zaprezentował nowy model crossovera o nazwie BX3. Firmie Renault nie spodobało się, że na grillach niemiecko-chińskich pojazdów widnieje diament i logo Borgward stało się przedmiotem sporu. Marka Renault wniosła skargę do sądu w Stuttgarcie i wygrała.
Zgodnie z decyzją sądu, podobieństwo dwóch diamentów jest zbyt duże i może wprowadzić klientów w błąd. Poza tym Renault korzysta ze znaku znacznie dłużej niż producent z Bremy. Firma Borgward w swojej obronie odniosła się do długiej historii oraz faktu, że korzysta z rombu od 1938 roku, ale sąd nie przychylił się do tego argumentu.
W konsekwencji niemiecki producent musi zmienić logo i zapłacić odszkodowanie. Kwota nie jest znana. Niemiecka marka musi zdefiniować gdzie i w jakim stopniu wykorzystała logo. Zarówno samochody, jak i wszystkie materiały reklamowe zostaną pozbawione diamentu.
Źródło: Weser-Kurier
Najnowsze komentarze