Renaulution to plan nowego szefa Renault i rewolucja w marce. Luca de Meo, nowy szef koncerny, ma ambitne plany i chce w ciągu najbliższych lat mocno zmienić koncern. Wie co mówi – ma na swoim koncie wiele sukcesów, to on stał m.in. za wprowadzeniem na rynek nowego Fiata 500. Zmienił też sposób funkcjonowania marki Seat i wprowadził na rynek markę Performance Cupra. Teraz przed nim ogromne wyzwanie. Nowa strategia, nowe modele i zupełnie nowy sposób funkcjonowania Renault .
Renault będzie pozycjonowane nieco wyżej niż obecnie, natomiast Dacia zyska bardzo dużo swobody, ale nadal będzie koncentrować wie na samochodach budżetowych.
W ramach marki Renault aż osiem projektów zostało zakończonych, zamiast nich wprowadzono sześć nowych. Producent będzie się koncentrować na segmencie C oraz C+. Czeka nas więc prawdopodobnie wysyp crossoverów i SUV-ów, w tym hybryd i aut elektrycznych. Renault czeka też poważna zmiana wizerunkowa, ma stać się marką charakterystyczną i bardzo nowoczesną.
Samochody będą dostępne w dwóch wersjach: klasycznej, z poziomami wyposażenia podobnymi do tych dzisiaj oraz Initiale Paris, dla najbardziej wymagających klientów. Nie będzie jednak prób atakowania segmentu premium. Z najbliższych nowości w 2022 roku pojawi się Renault Megane eVision, czyli 100% elektryczny kompakt.
Z kolei przed Dacią roztaczają się zupełnie nowe perspektywy. Duża samodzielność oznacza możliwość produkowania szerszej gamy samochodów niż do tej pory i wchodzenie na nowe rynki. Budżetowa marka koncernu będzie koncentrować się na nieco mniejszych autach i nadal najtańszych.
Dzięki niskim kosztom Dacia świetnie zarabia a nowa Dacia Sandero, która za chwilę wejdzie na rynek, ma być kolejnym kamieniem milowym w rozwoju firmy. Trwają już prace nad nową Dacią Duster, która również przejdzie poważne zmiany. Duże nadzieje marka wiąże z elektryczną Dacią Spring, która ma być najtańszym samochodem elektrycznym w Europie i w przyszłym roku pojawi się w salonach.
źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze