Nadwozie z włókna szklanego, charakterystyczny żółty lakier a całość przypomina Ferrari F40. Jednak uważny obserwator dostrzeżenie natychmiast detale, które ujawniają prawdziwą naturę tego samochodu. To Renault Alpine GTA.
A tak szczerze mówiąc to szkoda tego GTA. Nie zostało ich juz za dużo a same w sobie są przecież bardzo piękne:
Z kolei Ferrari F40 wygląda jednak nieco inaczej niż pomalowana na żółto replika
Renault Alpine GTA bazował na modelu A310 a na rynku zadebiutował na przełomie 1984 i 1985 roku. Napęd pierwszej wersji V6 GT stanowił silnik V6 o pojemności 2.9 l (2.849 cm³) i mocy 160 KM, pozwalający na osiągnięcie prędkości 235 km/h. Jednak to nie zadowoliło projektantów. Pracowali nad czymś mocniejszym.
I dlatego w 1985 roku pojawił się model V6 Turbo, którego napęd stanowił turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2.5 l, rozwijający moc 200 KM. Dzięki niskiej masie pojazdu, wystarczało to do osiągnięcia prędkości 250 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie 6,3 s.
Samochód oferował więc dynamikę porównywalną z konkurencją spod znaku Porsche, będąc od niej znacznie tańszym. Z uwagi na brak odpowiedniej promocji samochód nie odniósł jednak większych sukcesów rynkowych, a jego produkcję zakończono w 1991 roku. Łącznie powstało blisko 6.500 sztuk tego modelu.
Reklama Alpine:
https://www.instagram.com/p/B4p6PfylenR/
Najnowsze komentarze