środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Retromobile 2022 – co pokazuje marka DS Automobiles?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-16
w DS, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
51 3
1
46
UDOSTĘPNIEŃ
154
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Dziś rozpoczęły się w Paryżu doroczne targi klasycznej motoryzacji – Retromobile. Nie mogło na nich zabraknąć marki DS Automobiles. Wprawdzie to młody producent, ale że został wyodrębniony z Citroëna, a nazwą nawiązuje do legendarnego modelu DS, więc czerpie z historii marki sygnowanej szewronami pełnymi garściami.

Na tegorocznym Retromobile DS Automobiles prezentuje na swoim stoisku trzy samochody opierając się częściowo na zbiorach L’Aventure, czyli muzeum marek Grupy PSA. Stoisko marki zlokalizowane jest w hali 7-3 kompleksu targowego w Porte de Versailles w Paryżu.

Odwiedzający mogą podziwiać dwa wspaniałe klasyczne modele z 1973 roku: SM Opéra z wtryskiem elektronicznym i DS 23 Pallas z wtryskiem elektronicznym oraz DS 9, flagowy model gamy DS Automobiles.

SM Opéra jest dziełem konstruktora nadwozi Henri Chaprona, który przekształcił SM coupé w 4-drzwiowego sedana. Nadwozie zostało wydłużone o 29 cm, aby uzyskać miejsce na dwa tylne siedzenia. Dwie główne różnice w stosunku do coupé to rozstaw osi powiększony do 3.240 m (zamiast 2.950 m) i masa własna 1.780 kg (zamiast 1.450 kg). Ten nowy model został zaprezentowany publiczności na otwarciu Salonu Samochodowego w Paryżu 5. października 1972 roku. Od listopada 1972 do marca 1975 roku zbudowano i sprzedano siedem sedanów SM Opéra, co czyni ten kolekcjonerski model wyjątkowo rzadkim pojazdem.

DS 23 Pallas z elektronicznym wtryskiem, wprowadzony na rynek w 1972 roku, oferował swoim użytkownikom atrakcyjny stosunek osiągów do komfortu i bezpieczeństwa, który plasował go na szczycie dużych europejskich sedanów. Jego silnik z elektronicznym wtryskiem zapewniał mu doskonałą dynamikę i reaktywność. Był to bardzo ceniony samochód dla managerów wyższego szczebla i był często używany do oficjalnych parad. DS 23 błyszczał również w najważniejszych międzynarodowych zawodach motorsportowych.

Prezentowany na tegorocznym Retromobile DS 9 to wersja E-Tense 4×4 360, hybryda typu plug-in z napędem na cztery koła i mocą maksymalną 360 KM, która łączy w sobie elegancję, doskonałość i osiągi. Odwiedzający będą mogli obejrzeć tego sedana o długości 4,93 metra, który ożywia tradycję najpiękniejszych francuskich nadwozi. DS 9 nawiązuje do kodów projektowych DS Automobiles z mocnym i wyrazistym przodem, rozpoznawalną i charakterystyczną sygnaturą świetlną, wyrafinowanym wnętrzem wykonanym z najlepszych materiałów i wyjątkową przestrzenią na tylnych siedzeniach. Nawiązując do DS z 1955 roku, DS 9 ma dwa światełka na końcach czarnego dachu. Zainspirowane legendarnym sedanem, lampki te zostały zinterpretowane na nowo tak, aby mogły być używane jako niespotykane boczne światła obrysowe, podkreślając tym samym charakter DS 9.

Targi Rétromobile są również okazją do spotkania z zespołami l’Aventure DS Automobiles, stowarzyszenia służącego fanom, które zaprezentuje całą swoją działalność, a w szczególności serwis sprzedaży części zamiennych z ofertą specjalną dla wszystkich odwiedzających, którzy zechcą zapoznać się z jego działalnością.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: DS Automobiles

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDSDS 9DS AutomobilesRetromobileSMtargi motoryzacyjne
Udostepnij18Tweet12Udostepnij3
Poprzedni

Renault Master na wodór. Zakład produkujący ogniwa paliwowe HYVIA otwarty

Następny

UOKiK: 210 egzemplarzy Peugeot 308 do serwisu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

UOKiK: 210 egzemplarzy Peugeot 308 do serwisu

Renault świętuje 50. rocznicę Renault 5 na Retromobile 2022

Używane Renault Clio IV 0.9 TCe: 234 tysiące kilometrów przedstawiciela handlowego! Trwałość, zużycie paliwa, opinie

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • CitrusCitrus - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Citrus - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Wacek - Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Dawis - Ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik testu
  • adrian - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Renomaniek - Renault Captur – diesel czy benzyna. Praktyczny test i porównanie w realnych warunkach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault i cyfrowy bliźniak. Jak tworzone są samochody przyszłości?
  • Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.