Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-02-02
w Wiadomości, Renault, Stellantis, Citroen, Peugeot
Czas czytania 6 minut
256
A A
1
01. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości

Na targach Retromobile praktycznie zawsze pojawiają się jakieś wystawy tematyczne, nierzadko jest ich nawet kilka. W tym roku zaprezentowano samochody do pokonywania tras dłuższych i krótszych, ale takie, w których można nie tylko jechać, ale i żyć. Coś w stylu tworzonych przez pasjonatów kamperów. Temat ostatnio modny, ale coś takiego nie jest niczym nowym.

Targi Retromobile odbywają się w Paryżu, ale nie znaczy to, że spotkacie tam tylko samochody francuskie. I tak też było na tej wystawie tematycznej, na której zgromadzono kilkanaście pojazdów. Ale sporo z nich bazowało właśnie na autach marek francuskich. Nowym konstrukcjom jednak miejsca nie poświęcono – chodziło o samochody mające swoje lata. Do zestawu zdjęć dorzuciłem też jednego Fiata – wprawdzie w roku 1970, w którym wyprodukowano prezentowany egzemplarz, nie istniał jeszcze koncern Stellantis, ale w tegorocznych relacjach takich włoskich akcentów nie zabraknie.

Peugeot 408 – reklama

Na początek jednak Peugeot D4 z 1955 roku. Auto napędzane jest silnikiem o pojemności skokowej 1.290 cm³ generującym 45 KM. Pozwalało to na rozpędzenie się do nawet 80 km/h. I dobrze – było bezpiecznie, a jadąc z taką prędkością łatwiej jest podziwiać krajobrazy i w ogóle to, co przesuwa się za oknami. Wszak mowa o samochodzie do turystycznych wypraw. Peugeot D4 napędzany był na przód i miał cztery biegi (plus wsteczny). Zabudowa obejmuje szafki i łóżko, a prywatności strzegą firaneczki.

05. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości

Kolejne auto, to Renault Goelette bazujące na słynnym dostawczym poprzedniku, Renault 1000 kg. Jego rozwinięciem było Renault 1400 kg (produkowane od 1947 roku), które w roku 1959 otrzymało nazwę Goelette. Prezentowany samochód napędzany był silnikiem o mocy 64 km/h, który również pozwalał na rozpędzenie się do 80 km/h. Niestety ten samochód był zamknięty, więc nie udało mi się sfotografować jego wnętrza.

08. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Goelette Wiadomości

Nie nowym, ale nowszym od Peugeota D4, był Peugeot J7. To już konstrukcja z lat 70. XX wieku. W tym przypadku mamy już do czynienia praktycznie z kamperem. Jest łóżko, ale nie zabrakło też dwupalnikowej kuchenki gazowej, czegoś w stylu szerokiego stolika z umywalką pod uchylanym oknem, są szafki, jest nawet prysznic osłaniany ceratową zasłoną!

10. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości

Renault Estafette było samochodem relatywnie niewielkim, ale ciekawym, nowym, nowatorskim wręcz pomysłem było… pójście z konstrukcję w górę. Taki samochód pochodzący z 1969 roku zmodyfikowano tak, żeby na dachu wygospodarować taras, na który wchodzi się po przymocowanej po prawej stronie auta drabince. Wewnątrz samochodu są szafki, w jednej z nich mamy wysuwany kontenerem z kuchenką gazową (po wysunięciu znajduje się ona poza samochodem – to bezpieczne rozwiązanie), przewidziano też zewnętrzny prysznic, a w głębi jest rozkładana kanapa, która pełni też funkcję łóżka. Na tarasie zlokalizowano ławeczkę do siedzenia, dwa stoliki, a całość jest zadaszona unoszonym dachem samochodu.

16. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości

Stosunkowo nowym, ale zyskującym na popularności w Polsce trendem, jest budowa food trucków na bazie starych samochodów dostawczych. To działa nie tylko w Polsce zresztą. Na tegorocznym Retromobile wśród indywidualnie zabudowywanych aut do turystyki samochodowej ustawiono też takie właśnie auto. To Citroën Type H – model, który w tym roku obchodzi 75-lecie wprowadzenia do sprzedaży. Auto, które w stylistyczny sposób jest wskrzeszane na bazie dostawczych Citroënów przez włoską firmę Caselani we współpracy z francuskim producentem.

23. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen Type H food truck Wiadomości

Ale żeby zbudować samochód do podboju świata nie trzeba mieć auta dostawczego ani busika! Citroën 2CV jest tak wszechstronnym modelem, że i nim można wyruszyć w podróż transkontynentalną. Przykładem jest auto, które możecie zobaczyć na zdjęciach. Najwyraźniej wiele przeszło, ale i przygotowane jest na najróżniejsze sytuacje. Ma bogaty ekwipunek i nawet własną kolekcję kaktusów na masce! Wyposażono go nawet w przenośną toaletę, bo jeśli nawet traficie na pustynię, to nie wypada na piasku zostawiać produktów powstałych w wyniku przemiany materii ;-) Zadbano także o wyciągarkę, za to zlikwidowano drzwi. 2CV a’la przeprawówka? To zastosowanie wydaje się dość nowym pomysłem, ale z drugiej strony czegóż to już w przypadku tego modelu nie widziano?

27. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości

No i na koniec zapowiedziany Fiat 850 Familiare z 1970 roku napędzany 34-konnym silnikiem o pojemności skokowej zaledwie 843 cm³. Polecam ten fakt uwadze wszystkich krytykujących jednostki napędowe o pojemności kartonu mleka ;-) To silnik napędzający siedmiomiejscowego busika! On i czterobiegowa skrzynia pozwalały się rozpędzać do nawet 100 km/h. Prezentowane na Retromobile auto wprawdzie nie ma klasycznej kamerowej zabudowy, ale dzięki relingom dachowym można na nim postawić namiot, a obok auta rozstawić składane stoliki i krzesełka i cieszyć się wypadem na łono natury!

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

33. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Fiat 850 Familiare Wiadomości

 

 

Krzysztof Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości02. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości03. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości04. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości05. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot D4 Wiadomości06. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Goelette Wiadomości07. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Goelette Wiadomości08. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Goelette Wiadomości09. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości10. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości11. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości12. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości13. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Peugeot J7 Wiadomości14. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości15. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości16. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości17. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości18. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości19. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości20. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości21. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Renault Estafette Wiadomości22. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen Type H food truck Wiadomości23. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen Type H food truck Wiadomości24. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen Type H food truck Wiadomości25. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości26. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości27. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości28. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości29. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości30. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości31. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Citroen 2CV Wiadomości32. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Fiat 850 Familiare Wiadomości33. Retromobile 2023 – relacja wlasna. Indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym Fiat 850 Familiare Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Type HEstafette1000 kgPeugeotRetromobileRenaultFiatCitroenJ7targi motoryzacyjneGoelette2CVD4
Udostepnij91Tweet57Udostepnij16
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3572 udostępnienia
    Udostepnij 1429 Tweet 893
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3620 udostępnienia
    Udostepnij 1448 Tweet 905
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2459 udostępnienia
    Udostepnij 984 Tweet 615
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5289 udostępnienia
    Udostepnij 2116 Tweet 1322

Testy samochodów

Renault Arkana
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: bo zwykły SUV jest już passe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-08
kangoo 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 85 KM 2008 – oszczędny samochód uniwersalny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
renault zoe 102 Wiadomości
Testy

Test: Czy opłaca się kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault Zoe Z.E. 40 w wielkim mieście cz.1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-09-17
01. DS 5 styl i oryginalność Wiadomości
Testy

Test: DS 5 1.6 THP 200 KM – pożądanie, styl i awangarda w jednym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-02
peugeot 408 gt 2023 13 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-14

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach

Zobacz też

PureTech silnikiem roku w swojej klasie

Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

F1: Kwalifikacje przed Grand Prix Japonii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz