Renault Kwid niemalże nie pojawia się w klipie reklamowym, który go promuje. Występuje w mim tylko dwukrotnie w postaci animacji. Za to ta rewelacyjna reklama pokazuje inny samochód, pozbawiony wprawdzie oznaczeń, ale i tak łatwo się domyślić, co to takiego. Renault Kwid zgniata Volkswagena up! choć sam się nigdzie w jego pobliżu nie pojawia.
Ta reklama jest po prostu fantastyczna! Znacie mój stosunek do Volkswagena, a w zasadzie do całego koncernu VAG. Czyż w takim razie mógłbym Wam tego klipu nie pokazać? Nie, nie mógłbym! Rewelacyjna reklama Renault Kwida musi się objawić w kraju, który tak kocha Volkswageny i Škody. Popatrzcie sami:
W Brazylii już tego filmu reklamowego nie da się obejrzeć, przynajmniej w oficjalnych kanałach. Ale od czego jest Internet ;-) Renault wycofało się z emisji klipu, być może po protestach Volkswagena. Ale czyż ta rewelacyjna reklama nie pokazuje prawdy? Zamiast kupować ciasne, nisko zawieszone auto z niemieckiego koncernu lepiej się zdecydować na miejskiego crossovera, który lada chwila trafi na brazylijski rynek.
Renault Kwid powinien trafić do salonów w Brazylii w czerwcu, a prawdopodobnie dziś zostanie opublikowany cennik obowiązujący w tym kraju. Auto przeszło sporo modernizacji w stosunku do wersji oferowanej w Indiach, gdzie Kwid stał się przebojem rynkowym. Przepisy obowiązujące w Brazylii, a w zasadzie w całej Ameryce Łacińskiej zmusiły Renault do daleko idących zmian konstrukcyjnych. Chodziło przede wszystkim o zapewnienie większego poziomu bezpieczeństwa. I nie chodzi jedynie o poduszki bezpieczeństwa, ABS, czy ESP, ale np. o użycie w konstrukcji stali o wyższej wytrzymałości.
Brazylijski Kwid nie został jeszcze poddany testom zderzeniowym LatinNCAP, ale należy się spodziewać wyraźnie lepszych wyników, niż osiągnięte przez Kwida w specyfikacji indyjskiej. Wspomniane modyfikacje spowodowały jednak wzrost masy własnej Kwida w wydaniu południowoamerykańskim. To auto jest o 140 kg cięższe od swojego indyjskiego odpowiednika.
Nieco inny jest też silnik. Brazylijski Kwid napędzany będzie 79-konnym trzycylindrowym silnikiem akceptującym dwa rodzaje paliwa. Wspomniana moc osiągana będzie przy zasilaniu benzyną. W przypadku jazdy na etanolu moc maksymalna wzrośnie do 82 KM. Motor będzie łączony z manualną pięciobiegową przekładnią, lub z pięciobiegowym automatem.
Wyposażenie brazylijskiej odmiany Kwida tez będzie imponujące – system MediaNAV z 7-calowym ekranem dotykowym, ABS, cztery poduszki powietrzne, mocowania fotelików typu Isofix, to tylko niektóre z istotnych elementów wyposażenia.
Krzysztof Gregorczyk; video: Renault
Najnowsze komentarze