Francuzi od dawna prowadzą prace nad ekologicznymi napędami i efekty w tej walce osiągają znakomite. Teraz jednak, podczas firmowego Dnia Innowacji, zapowiedzieli prawdziwą rewolucję! Realny silnik, który w samochodzie miejskim będzie zużywał średnio niespełna 3 litry benzyny na 100 km!
Zbyt wielu szczegółów nie podano, ale wiadomo, że chodzi o nowy zespół napędowy nazwany Hybrid Air, który opisano określeniem „ważny krok w kierunku dwóch litrów na setkę”. System korzysta z benzyny, sprężonego powietrza, pompy hydraulicznej oraz automatycznej skrzyni z przekładnią planetarną. Silnik ma trzy tryby pracy – zasilanie benzyną, zasilanie powietrzem, oraz zasilanie łączone, hybrydowe, tymi dwoma źródłami napędu.
PSA szacuje, że takie rozwiązanie zastosowane w samochodzie segmentu B takim jak Citroën C3, czy Peugeot 208, skutkowałoby średnim spalaniem benzyny na poziomie 2,9 l/100 km. Oznacza to poziom emisji dwutlenku węgla wynoszący 69 g/km. Znaczący przy tym jest fakt, że w trybie jazdy miejskiej samochód jakieś 60-80% czasu poruszałby się w trybie zeroemisyjnym, korzystając jedynie z napędu powietrznego. Energia uzyskiwana podczas hamowania będzie służyła sprężaniu powietrza w zbiorniku i wydłużała w ten sposób czas pracy z zerową emisją.
A najciekawsze jest to, że samochody miejskie z takim napędem PSA Peugeot Citroën zamierza zaoferować już za trzy lata!
Citroen
KG; video i zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze